Hej, og tillykke med et års dagen.
Jeg er lidt i tvivl om min Avast den scanner min indkomne mail i outlook ekspress. Der er 5 providers hvor kun de 4 kører. Hvis jeg går ind i On-Access Protection Control, så er outlook/exhcange lyse grå og ikke til at starte, altså den 4. ud af de 5 der ikke kører.
Er det som det skal være eller skal der ændres noget??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Har du outlook express ? hvis du har er det nok Outlook/exchange der ikke kører og alt er ok. Men prøv lige at gå i start - programmer - Avast antivirus - Mail Protection wizard og tryk på den. Tryk nu næste - automatic protect all my accounts plus evt. flueben i automatically protect all my accounts in the future - tryk næste - der skulle gerne stå din smtp og pop 3 server, hvis ikke der gør det så skriv det - tryk næste og udfør. |
|
|
|
|
|
Det er hermed gjort. Synes bare jeg havde sat flueben i “automatically protect all my accounts in the future” da jeg installerede det, men okay tak. Noget andet er, hvorfor står der lige pludselig 127.0.0.1 i både ind- og udgående server? Det var ikke det jeg skrev da jeg oprettede kontoen? Ændres det automatisk eller hvordan virker det? |
|
|
|
|
|
Har du Cybercity adsl ? Det skete også for mig gr. problemer med udbyderens mail server. Du skifter det bare til det rigtige. Husk at skrive det i Outlook express under ” funktioner - konti - egenskaber” og derefter i avast |
|
|
|
|
|
Nej jeg har tele2adsl. Der har godt nok været en del problemer med deres indgående server, men snakkede med dem og fik ændret til get2net tror jeg det var. Det virkede også fint, men nu står der som sagt 127.0.0.1, men det virker stadigvæk. Så det skal vel være sådan?? |
|
|
|
|
|
nej du skal skrive add. du fik af din udbyder |
|
|
|
|
|
Okay. Jeg prøver at kontakte min udbyder for at høre hvad de siger der skal stå. Det kan jeg ikke huske. Tak for hjælpen |
|
|
|
|
|
Hvad du skal skrive afhænger af dit registreringspapir hvorpå der står angivet en Epost-server ! Udgående post (SMTP): “smtpserver.get2net.dk” uden “ men Indgående post (POP3): afhænger af dit registreringspapir går ud fra at du har get2net !!!
|
|
|
|
|
|
Jeg mente selfølgelig den udgående server før[:I] |
|
|
|
|
|
nå ok..var lidt i tvivl om du stadig havde tele2 men så skal du garanteret skrive følgende pop3.tele2.dk i indgående & smtp.tele2.dk i udgående ( ifølge tele2adsl support )
|
|
|
|
|
|
Jeg har lige opdaget at det var begge mine konti (yahoo & tele2)der var ændret til 127.0.0.1 i både ind- og udgående server? Og ved mit konto navn var der en # efterfulgt af min adgangs kode, som jo skal står i næste rubrik. Da jeg så ændrede serverne til det de anbefalede, var min adgangskode ikke gyldig pga. # og koden derefter. Da jeg så fjernede # og koden, så virkede det igen. Er det mig der er noget galt med eller hvordan ændrer disse server navne sig selv, samtidig med at de tilsyneladende virker som normalt? Desuden anbefalede tele2 nu pop3.tele2.dk som indgående og Så er det jeg spørger: Kan der være noget/nogen udefra kommende, som kan ændre mine post konti[?][?] |
|
|
|
|
|
Fik lige i dette øjeblik et svar fra tele2 som lyder følgende: “Oplysningerne om emailkonto bliver tit ændret, når der installeres et antivirus program, eller når disse bliver opdateret. Du kan sagtens bruge de oplysninger om servere, som du hidtil har brugt. I kontonavn står der sikkert noget med et @. Dette og resten skal slettes. Dette er også noget der er blevet tilføjet ved installering/opdatering af antivirus program.” Hvor skulle jeg vide det fra og hvis det er sådan var det måske en idé at føje til manualen til Avast? Måske det er meget logisk for dem som ved det, men jeg kan ihvertfald ikke forstå hvorfor det er sådan?? |
|
|
|
|
|
stenstrup9 Det var da godt du fik det løst. Jeg har desværre ikke haft meget tid i overskud de sidste par dage, der har været lidt meget bag kulisserne *S* Jeg kan da fortælle dig, at det ikke er ukendt det der. Jeg har endda også oplevet, at hvis man lægger noget ind i sin host fil, ja så ændre mailadressen sig også. Det er rigtig surt det der. Men godt at det er løst nu. Tag en kopi (eksporter) af dine konti, så har du altid en frisk backup, hvis det skulle ske en anden gang, og det undgår du måske ikke. |
|
|
|
|
|
Det er Avast, der ændrer dine mailindstillinger for at få adgang til at scanne indgående og indgående post, så det behøver du ikke at være bange for. 127.0.0.1 henviser til det man kalder localhost = din PCs interne IP-adresse. Mvh |
|
|
|
|
|
Der er ingen prg. som skal have lov til at ændre de indstillinger. Heller ikke vores Antivirus programmer. De kører jo fint, selvom man sætter sine indstillinger tilbage igen. |
|
|
|
|
|
Hej stenstrup9 Du kan rolig lade dine konto være 127.0.0.1 det er mine også ændret til og jeg bruger symantec virusprogram - det ændre de fleste virusprogrammer - hvis du slår scanning af mail fra ændre den konti tilbage igen - men vis du kan sende og modtage mails når scanning er slået til så glem alt om hvad der står i dine konti. Hilsen peder quote:Kommentar til oprindeligt indlæg af:stenstrup9 I kontonavn står der sikkert noget med et @. Dette og resten skal slettes. Dette er også noget der er blevet tilføjet ved installering/opdatering af antivirus program.” Hvor skulle jeg vide det fra og hvis det er sådan var det måske en idé at føje til manualen til Avast? Måske det er meget logisk for dem som ved det, men jeg kan ihvertfald ikke forstå hvorfor det er sådan??
|
|