Nordea Netbank - Torpig Virus.
Antal indlæg: 1538

Hej.

Når jeg prøver at logge på Nordea Netbank, kommer der en meddelse om at der er en virus i omløb, og at man kan scanne sin computer for at se om den er ren eller ikke.

Prøver jeg det, er det som om scanneren fryser, og der sker intet mere. Jeg har talt med Nordea Hotline, som ikke kunne hjælpe, men anbefalede mig at ringe til CICS hvor scanneren kommer fra.

Mon der er nogen der vil prøve Nordea Netbank og prøve scanneren for at se om den også fryser hos jer?

Mvh

Hepta
Antal indlæg: 13999

Mon der er nogen der vil prøve Nordea Netbank og prøve scanneren for at se om den også fryser hos jer?

Den virker heller ikke her med W 7/ K.I.S 2013 wink

Mange tak Hepta. Så er jeg da, heldigvis, ikke den eneste hver det ikke virker.

Mvh
Ingolf

mo-od
Antal indlæg: 4394

Jeg kan ikke umiddelbart afprøve scanneren, da Danske Netbank (endnu?) ikke advarer om en ny virus i omløb. Derimod så advarer de mod:

Falske mails i omløb
Der er falske mails i omløb med Nets og Danske Bank som ‘afsender’. Slet mailen, hvis du modtager den - du må ikke afgive dine personlige oplysninger.
https://app.danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/raadgivning/Sikkerhed/falske mails/Pages/default.aspx

Bankens computercheck. Læg mærke til at Foxit reader anerkendes som PDF-aflæser:

Din computer kan bruges med netbanken (flueben over hele linjen.

Undersøger for             Resultat for din Computer  
Styresystem             Windows XP  
Browser             Firefox 16.0  
Java                   Oracle Corporation 1.7.0_09  
Javascript             Ja  
Understøttelse af PDF format     Ja  
Skærm opløsning       1440*900  
Cookies             Tilladt  
Live Connect             Ja  
128 bit kryptering       Ja

pixxel
Antal indlæg: 686
Ingolf Jonassen - 15.11.2012 11:48:02

Mon der er nogen der vil prøve Nordea Netbank og prøve scanneren for at se om den også fryser hos jer? Mvh

Nordea/CSIS scanner virker som om den fryser, men den kør faktisk - på min computer.

At Nordea opfordre til at tage backup fra en computer der måske er inficeret, syntes jeg ikke er en god ide.

Tag back-up af alle de dokumenter, billeder, mails mv., som du gerne vil gemme

http://www.nordea.dk/Privat/Daglig+økonomi/Internet+og+telefon/Virus+i+omløb+november+2012/1599152.html

mo-od
Antal indlæg: 4394

Så fik jeg afprøvet scanningen via dit link, pixxel. Resultat:

Vedhæftede billeder
scanning.gif
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse

Hej mo-od og pixxel.

Ved at gå end på linket fra pixxel, blev min PC også fundet OK.

Mvh og tak for hjælpen

Ingolf