K.I.S 2013 på Dansk
  Hepta
Antal indlæg: 13121

Nogen der har en forklaring?

Hos mig er Nordea altid åbnet automatisk, og blevet tilføjet på ” linklisten” automatisk.

Jeg har dog to andre banker, og et Mastercard, hvor jeg har måtte tilføje adresserne manuelt.

Spørgsmålet er jo hvordan K.I.S identificerer en webadresse som en af dem hvor browseren skal åbne i beskyttet tilstand ?

Det ved jeg faktisk ikke.

“netbank.nordea.dk” kan man jo nok analysere sig frem til med f.eks “web.945.prod.bec.dk” er nok ikke helt nem.

Under Beta testen anmodede Kaspersky om links til banker, og betalingssystemer fra forskellige lande.
Det gik aldrig helt op for mig hvad meningen var da de jo nok ikke har tastet disse links ind fra hele verden i en database rolleyes
Men de fik ihvertfald over 50 links fra mig med danske banker.

Men uanset hvad så virker det stadig fint her med 3 forskellige netbanker, og et Mastercard, som tidligere beskrevet i tråden.

Men der er en del brugere i Kaspersky forum der har problemer med ” Safe money”, omvendt så har jeg set testorganisationer, og “eksperter” ( har desværre ikke links) udtale at Kaspersky ” Safe money” er meget velfungerende, og noget af det bedste af sin art cool smirk

Signatur

You never leave someone behind, you take a part of them with you and leave a part of yourself behind.

Hepta

Jeg går stærkt ind for at bruge “Virtuelt tastatur” men bemærk lige dette:

“Virtuelt Tastatur forhindrer kun opsnapning af personlige oplysninger, så længe der arbejdes med browserne Microsoft Internet Explorer, Mozilla™ Firefox™ og Google Chrome™. Når der arbejdes med andre browsere, beskytter Virtuelt Tastatur ikke indtastede personlige oplysninger mod opsnapning.

Virtuelt Tastatur understøttes ikke i Microsoft Internet Explorer 10 i Metro-tilstand eller i Microsoft Internet Explorer 10, hvis afkrydsningsfeltet Aktiver udvidet beskyttelsestilstand er markeret i browserindstillingerne. I denne situation anbefaler via, at du aktiverer Virtuelt Tastatur via brugergrænsefladen i Kaspersky Internet Security.

Det virtuelle tastatur kan ikke sikre dine fortrolige oplysninger, hvis webstedet har været udsat for hackerangreb, da hackerne i så fald kan få direkte adgang til de indtastede oplysninger.

Mange programmer, der er klassificeret som spyware, kan tage billeder af skærmen, som derefter automatisk overføres til en hacker, som kan analysere det og stjæle brugerens personlige data. Virtuelt Tastatur forhindrer de personlige data, der indtastes, i at blive opfanget vha. skærmbilleder.

Virtuelt tastatur forhindrer ikke oprettelse af skærmbillede ved hjælp af Print Screen-tasten eller andre tastekombinationer i operativsystemets indstillinger samt oprettelse af skærmbilleder ved hjælp af DirectX.”

Kilde: ” Hjælp” i K.I.S 2013

Signatur

You never leave someone behind, you take a part of them with you and leave a part of yourself behind.

Hepta

Jeg har så her til morgen fået ” Patch A ” til K.I.S 2013 13.0.1.4190.

De er altså begyndt at udrulle den til den sidste nye version også, og bemærk at man måske skal have lidt tålmodighed.
Ikke alle får den på samme dag men alle burde få den i løbet af en uges tid.

Der er ikke noget officielt link lige p.t vedrørende ” Patch A ” men lidt her:

“Some fixed bugs:
1. Detecting Riskware with disabled ‘Other’ checkbox
2. Firefox doesn’t start on Win8 32
3. Product hangs when user tries to install Certs
4. User can not print a file from OB
5. The alert is displayed in the automatic mode when adware detected
6. Problems with perfomance, hanging and crashing”

Vedhæftede billeder
Patch a.jpgPatch a -2.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Signatur

Hepta

En test fra kan måske et give fingerpeg om kvaliteten af et program:

http://www.av-test.org/no_cache/en/tests/test-reports/?tx_avtestreports_pi1[report_no]=122665

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/julaug-2012/

Signatur

Hepta

Nå kuk i links, men mon ikke man kan finde det man eventuelt vil kigge nærmere på  smirk

Signatur

Hepta

http://kortlink.dk/av-test/bfbp

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/julaug-2012/

Signatur

Tarzan
Antal indlæg: 309

Jeg er en af dem der ikke har fået “A”-patchen endnu. Skal jeg bare vente, eller kommer den ad sig selv?

smog
Antal indlæg: 3530

Jeg er en af dem der ikke har fået “A”-patchen endnu. Skal jeg bare vente, eller kommer den ad sig selv?

..du kan til en hver tid opdatere manuelt..ved at klikke i KIS hovedrude og opdatere, hvis du ikke har tålmodighed nok. Min Patch (a) kom ved samme utålmodighed. Efter et par genstarter kom så (a).

Vedhæftede billeder
patch a.png
  Hepta

Til dem med ” forældede” versioner:

http://support.kaspersky.com/supported_home

Det er ikke længe siden at en bruger herinde stadig brugte 2010 så se nu at få opdateret wink

Signatur

kurtr
Antal indlæg: 43

Hej Hepta

Jeg har det problem med sikre penge, jeg kommer nemt ind på danskebank.dk.
Kan også indtaste koden til nem id, men så kommer den op med, vent dine oplysninger behandles. Nu har den foreløbig behandlet oplysningerne i 2 minutter, der sker ikke andet.
Har du nogle ideer.
PS: jeg bruger Crome.
Kurt

Hepta

Har du nogle ideer.

Jeg går ud fra at du har version 13.0.1.4190 og eventuelt (a) ?

Har du set/ prøvet dette: ?

“Der er åbenbart en del der oplever problemer med ” Sikre penge” i den nyeste K.I.S 2013 13.0.1.4190 da., og ikke rigtigt kan få det til at virke.

Her er min vejleding som virkede for mig på to computere med Windows 7 64 Bit:

Vejledning til konfiguration af modulet ”Sikre penge” i K.I.S 2013 13.0.1.4190

Hvis du ikke kan få ”Sikre penge” til at virke så tjek først at du har aktiveret modulet under ” Indstillinger”  i K.I.S 2013, og tilføjet din/dine netbanker, m.m. med den korrekte webadresse f.eks:

http://www.netbank.nordea.dk

web353.prod.bec.dk

Bare eksempler.

Tjek din egen netbanks adresse.

Og tjek at du har valgt ” Kør den sikrede browser automatisk”.

”Google Chrome” skal være din ” Standard browser”.

Har du den ikke så hent den her:

https://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

Tjek også at alle K.I.S tilføjelser/udvidelser er aktiverede i dine browsere, både IE 9 og Google Chrome.

I Internet Explorer 9 er det under ” Funktioner” i ”Menulinjen”  – ” Administrer tilføjelses programmer” .

I Google Chrome er det:

” Skiftenøglen ” øverst til højre- ” Værktøjer” – ” Udvidelser”

Hvis alt dette er på plads, og det ikke virker, så prøv nedenstående, som fik det til at virke hos mig:

Åbn K.I.S 2013 og i programvinduet klikker du på ” Gendan” nederst til venstre.
Klik så bare på ” Næste” o.s.v uden at ændre ved noget.
Luk programvinduet.

Genstart så computeren.

Åbn så K.I.S 2013 igen, og tjek at ” Sikre penge” er aktiveret.

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208286049

Tilføj så webadresser på dine webbanker, og andre betalingssystemer du ønsker at bruge online.
Og husk at vælg ” Kør den sikrede browser automatisk”.
Og selvfølgelig ”OK og Anvend”

Luk Kaspersky vinduet ned, og luk derefter computeren helt ned.

GENSTART COMPUTEREN

Nu burde det virke når du forsøger at logge på f.eks din Netbank, og browseren burde åbne med en ” grøn ramme ” i kanterne.

Hos mig er der dog den ejendommelighed, at selv om jeg bruger ” Google Chrome” som ”Standard browser”, så åbner ” Log ind siden” automatisk i Internet Explorer 9.
Men det virker fint.

Hos mig kan man dog IKKE bruge ” Internet explorer 9” til at logge direkte på netbank når sikre penge er aktiveret.”

Signatur

Tarzan
Antal indlæg: 309
kurtr - 20.09.2012 11:33:54

Hej Hepta

Jeg har det problem med sikre penge, jeg kommer nemt ind på danskebank.dk.
Kan også indtaste koden til nem id, men så kommer den op med, vent dine oplysninger behandles. Nu har den foreløbig behandlet oplysningerne i 2 minutter, der sker ikke andet.
Har du nogle ideer.
PS: jeg bruger Crome.
Kurt

Jeg bruger samme bank, og jeg havde samme problem, og jeg bruger også Chrome. Jeg løste det sådan her:

Har nu fundet en måde, hvor “sikre penge” tilsyneladende virker hver gang. I stedet for at have login siden til webbanken som link i “sikre penge”, så har jeg bankens egen hovedside, i mit tilfælde http://www.danskebank.dk.
Når jeg klikker på det link, så starter chrome op i beskyttet mode (grøn ramme), og jeg vælger så “logIn” i menu’en i øverste skærmbillede. Så skifter den til den normale login-side og starter java op, og så kører det.
Men hvis jeg har login-siden som link i “sikre penge” så er det kun 1 ud af 4 eller 5 forsøg der virker. Nogen der har en forklaring?

smog

Hvis alt dette er på plads, og det ikke virker, så prøv nedenstående, som fik det til at virke hos mig:
Åbn K.I.S 2013 og i programvinduet klikker du på ” Gendan” nederst til venstre.

..Av min arm…“gendan” glemte jeg.  shut eye men virker nu i Chrome med “gendan”.. thumbsup
...Nok fiflet for meget i KIS.  wink

Vedhæftede billeder
nordik.png
  Hepta

Nok fiflet for meget i KIS

Jeg har nogle ret tydelige minder fra min barndom hvor jeg lærte at :

“Pilfingre bliver straffet”  gulp

Signatur

smog

Jeg har nogle ret tydelige minder fra min barndom hvor jeg lærte at :
“Pilfingre bliver straffet”

Nå..Du har været barn? Er slet ikke kommet ud af det stadie endnu smile