deaktiver opstartselementer i ccleaner 3.21
  8600jlo
Antal indlæg: 37

Jeg har installeret Ccleaner på min PC, det har jeg stor fornøjelse af, men hvis jeg forsøger at deaktivere et opstartselement under fanen “InternetExplorer” får jeg denne pop up besked:

“Kan ikke aktiver/deaktiver opstartelement Adgang nægtet”

og det er kun de opstatselementer, der er under fanen “InternetExplorer” under de andre faner kan jeg aktiver eller deaktiver alle de opstartselementer der er under disse.

Jeg har forsøgt afinstallere Ccleaner og IE9 uden at det hjælper.

Administrator
Antal indlæg: 32215

Hej               wink

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, kan du ikke skære det lidt ud i pap !

Signatur

Sund Computer fornuft

8600jlo

Når jeg åbner Ccleaner er der 4 elementer som kan klikkes på. Det jeg skriver om er “værktøjer” ved at klikke på det kommer der 4 faner og det er under den der hedder “InternetExplorer” jeg ikke kan deaktivere nogle “elementer” som Ccleaner kalder det. Som skrevet har jeg ingen problemer med at deaktiverer under de 3 andre faner.

Administrator

Nøjagtig hvilke elementer vil du have deaktiveret ?

Signatur

Sund Computer fornuft

8600jlo

Sådan gør jeg - åbner ccleaner - klikker på “værktøjer” - klikker på “opstart” - klikker på fanen “internetexplorer”
Her kan jeg ikke hverken deaktiver eller aktiver - fordi der kommer en popup besked, der siger - “Kunne ikke aktiver/deaktiver opstartselement Adgang nægtet”
- og det er det der er problemet!
Klikker jeg på en af de 3 andre faner f.eks. “windows” kan jeg både aktiver og deaktiver hvad jeg måtte ønske.
Jeg har også slettet Ccleaner fra min PC både selve programmet og tilhørende mapper, hvorefter jeg har genindlæst Ccleaner - det har dog ikke hjulpet noget.
Det samme har jeg gjort med InternetExplorer 9 rolleyes

Administrator

Ok. Men der er sikkert nogen der er grå/udtonet, som er deaktiveret. De andre med sort bør du kunne deaktivere, prøv evt. at højreklik på dem. Ellers deaktiver dem fra InternetExplorer 9….

Signatur

Sund Computer fornuft

8600jlo

Det seneste råd har jeg nu fulgt, hvorfor jeg mener tråden kan lukkes

Administrator

Fint. Det gør jeg så            wink

Signatur

Sund Computer fornuft