Produktreligiøsitet er en svær sag
  Hepta
Antal indlæg: 13121

http://softwareguides.dk/sidste_nyt.html

“Sidste nyt

05.08.2012

Produktreligiøsitet er en svær sag

Jeg har tidligere omtalt emnet, men jeg synes, jeg er nødt til at tage det op igen, pga. de følger en enkelts produktreligiøsitet kan få. 

Nu er det sådanne, at en bestemt sekt (eller hvad man nu skal kalde det) løber mig på dørene 4-6 gange årligt. Det er meget irriterende, eftersom jeg hver gang siger, at deres åndelige frelse ikke har min interesse.

Lige så slemt er det med produktreligøsitet, når det gælder sikkerhedssoftware. Nogle computerbrugere er ekstremt religiøse på området, og det skader selvfølgelig mange andre, nemlig de der ikke er i stand til at sætte sig grundigt ind i programmet, eller de der slet ikke ser alle de lovprisninger, som programmet blev tildelt af en reliøs bruger.

Jeg kan gå op i en spids, når jeg læser “Det kører fint hos mig” eller “Det er meget let, og bruger få resurser (jo resurser er rigtig stavet)” eller “Det lukker ingenting ind”.

“Det kører fint hos mig” Javel, men er det det som betyder noget, eller er det evnen til at holde malwaren ude, som betyder noget? Jeg spø‘r bare.

“Det er meget let, og bruger få resurser” Alle moderne sikkerhedspakker er i dag meget lidt resursekrævende, og med de hastigheder vi har i dag, samt det hardware der er oppe i tiden, så betyder det intet om en pakke er lidt hurtigere end en anden, intet. Hvis en pakke virkelig sløver, så er det af helt andre årsager, som regel selvforskyldte konflikter.

“Det lukker ingenting ind” Hvor ved du det fra? Mange trojaner råber ikke op med et “Her er jeg, goddag - goddag - goddag!

Men tilbage til produktreligiøsiteten. Jeg ser det hver dag i danske og udenlandske fora. Får produktet en dårlig test på et af de få seriøse teststeder, så skal man i hvert fald nok undlade at gøre opmærksom på det, men får produktet en god test, ja så overklæbes diverse fora med links til teststedet. Dårlige ting ved programmet VIL man ikke se.

Som du har bemærket, anbefaler jeg ikke nogen bestemt sikkerhedspakke. Der er mange som er virkelig gode, og også nogen som er dårlige. Jeg passer meget på med at være meget neutral og fair, for ih hvor er der meget sludder grundet produktreligiøsitet på danske og udenlandske websteder. Det når man ikke langt med.

Prøv at kigge lidt indad på dig selv. Ser du en produktreligiøs person i dig selv?

Jeg er da sikker på, at dette indlæg skaber debat, men det var egentlig også meningen. 

....................”

Signatur

You never leave someone behind, you take a part of them with you and leave a part of yourself behind.

Hepta
Antal indlæg: 13121

Jeg er da sikker på, at dette indlæg skaber debat, men det var egentlig også meningen. 

Personligt mener jeg at Perhaps har fat i noget meget væsentligt her, som alle der vejleder andre herinde bør tænke over.

Spywarefri Forum er måske ikke så velegnet til debatter men jeg håber at debatterne bliver taget et eller andet sted, og at man i det mindste tager den med sig selv cool smirk

Signatur

You never leave someone behind, you take a part of them with you and leave a part of yourself behind.

Redaktør
Antal indlæg: 3070

Det er rigtig morsom hyggelæsning Softwareguides præsenterer på sådan en ”højhellig” søndag, og
ord og sætninger har det med at skabe billeder, og som det første så jeg for mig, Jørgen Reenberg i Admiralens vise. Folk med lidt år på bagen husker nok denne, ellers er den her,
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=fe94b477-8cea-44da-a8f3-5d31461ba003  -

Det næste billede der toner frem, er et par velmenende medmennesker, der bliver vist vintervejen med et par sikkert venlige, men bestemte ord. - Nej, det er ikke let, det er ikke let for nogen, som Dan Turell udtrykte det i digtet ”For Meget, Mand”.

Men nok om det og tilbage til vor egen sekt og sekteriske udlægning af verdensbilledet. Her handler det om sikkerhedsprogrammer til vore computere og deres evne og formåen til at holde alskens uvæsen ude og på afstand. Det er så her at vandene kan hænde at skilles, for som det er med så mange andre ting i denne verden, foretrækker vi ikke alle den samme model. Nogle hælder og sværger til det ene, andre til noget andet, og det kan vel ikke være meget anderledes i en fri og selvvalgt proces.

Der er dog en ting vi er helt klippefaste på, intet sikkerhedsprogram er 100 % sikkert, var der et sådant, var sagen oplagt.
Der findes mange gode og fine programmer, der snart kan alverdens ting, og shoppen har bl.a. et udvalg heraf, og selv ikke disse er skudsikre og kan lukke noget ind man gerne ville have været foruden, et kik i Almindelig rensning vil vise det.
Det må jo så efterlade brugeren med mindst to spørgsmål, er det mit sikkerhedsprogram der ikke er godt nok, eller er det mig selv der er årsag til problemet.

Al den stund vi ikke alle kan være eksperter og have evnen til at kunne gennemskue komplicerede processer, skal da ikke afholde nogen fra at give deres mening til kende, ud fra de oplevelser og erfaringer de gør sig omkring et stykke software, hell no, og hvorfor dog det!
Er det kun hos hr. og fru. Danmark hensynet skal ligge, ikke efter min mening.
Skal vi alle være lige kloge eller lige dumme, og anbefale og bruge de samme ting, og gentage de samme lærte lirekassesætninger om og om igen. – Nej, må vi være frie og være her.

Internettet, er for de der interesserer sig for det en dejlig opfindelse, som på sekunder kan bringe os ud i hjørner og kroge. Der findes jo så meget derude, som på forskellig måde kan berige os, og det skulle da være mærkeligt, hvis man ikke af og til stødte på nogen frelste holdninger og meninger på den vej.

PS - At sætte bogstaver sammen til ord er en nyttig og dejlig ting, og låneord er specielle, jeg har det f.eks. svært med mayonnaise, som fordansket kan staves majonæse, men sådan er der så meget at undres over.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Nevi
Antal indlæg: 466

http://da.wikipedia.org/wiki/Naturlig_ressource  wink

Signatur

Windows 7,64 bit.

NAT router,Webroot SecureAnywhere Complete.Malwarebytes free.