http://softwareguides.dk/sidste_nyt.html
“Sidste nyt
05.08.2012
Produktreligiøsitet er en svær sag
Jeg har tidligere omtalt emnet, men jeg synes, jeg er nødt til at tage det op igen, pga. de følger en enkelts produktreligiøsitet kan få.
Nu er det sådanne, at en bestemt sekt (eller hvad man nu skal kalde det) løber mig på dørene 4-6 gange årligt. Det er meget irriterende, eftersom jeg hver gang siger, at deres åndelige frelse ikke har min interesse.
Lige så slemt er det med produktreligøsitet, når det gælder sikkerhedssoftware. Nogle computerbrugere er ekstremt religiøse på området, og det skader selvfølgelig mange andre, nemlig de der ikke er i stand til at sætte sig grundigt ind i programmet, eller de der slet ikke ser alle de lovprisninger, som programmet blev tildelt af en reliøs bruger.
Jeg kan gå op i en spids, når jeg læser “Det kører fint hos mig” eller “Det er meget let, og bruger få resurser (jo resurser er rigtig stavet)” eller “Det lukker ingenting ind”.
“Det kører fint hos mig” Javel, men er det det som betyder noget, eller er det evnen til at holde malwaren ude, som betyder noget? Jeg spø‘r bare.
“Det er meget let, og bruger få resurser” Alle moderne sikkerhedspakker er i dag meget lidt resursekrævende, og med de hastigheder vi har i dag, samt det hardware der er oppe i tiden, så betyder det intet om en pakke er lidt hurtigere end en anden, intet. Hvis en pakke virkelig sløver, så er det af helt andre årsager, som regel selvforskyldte konflikter.
“Det lukker ingenting ind” Hvor ved du det fra? Mange trojaner råber ikke op med et “Her er jeg, goddag - goddag - goddag!
Men tilbage til produktreligiøsiteten. Jeg ser det hver dag i danske og udenlandske fora. Får produktet en dårlig test på et af de få seriøse teststeder, så skal man i hvert fald nok undlade at gøre opmærksom på det, men får produktet en god test, ja så overklæbes diverse fora med links til teststedet. Dårlige ting ved programmet VIL man ikke se.
Som du har bemærket, anbefaler jeg ikke nogen bestemt sikkerhedspakke. Der er mange som er virkelig gode, og også nogen som er dårlige. Jeg passer meget på med at være meget neutral og fair, for ih hvor er der meget sludder grundet produktreligiøsitet på danske og udenlandske websteder. Det når man ikke langt med.
Prøv at kigge lidt indad på dig selv. Ser du en produktreligiøs person i dig selv?
Jeg er da sikker på, at dette indlæg skaber debat, men det var egentlig også meningen.
....................”