Lige fået Samsung Galaxy SII
Antal indlæg: 9

Hey ^^

Ja har lige fået en Galaxy SII , og vil egentlig gerne fjerne al “lort” fra den , men ved altså ikke hvilke der er nødvendige for at den kan køre normalt .

Altså , alle de apps og programmer .

Jeg har søgt lidt på google om alt det , men har ikke fundet noget .

Jeg vil gerne lidt slette alt og starte forfra med ting jeg gider at have , men jeg tør ikke.
Ved intet om androids osv.

Og er det en god ide at have en “stop og sluk alt” app ? sådan en der slukker ting der kører i baggrunden . Og hvor kan man finde sådan en app ?

Håber i kan hjælpe mig smile

Mvh Ane

Signatur

There’s a crack in everything , That’s where the light gets in .

Administrator
Antal indlæg: 8615

Det lyder ikke som en god ide sådan bare at slette løs, for så at prøve at lægge det på, som du gerne vil bruge.
Lær systemet lidt at kende, før du kaster dig ud i noget “dramatisk”. smile

Jeg vil hellere råde dig til at trække genvejs-ikonerne fra startsiden over på een af de andre skærme. Så har du dem, hvis du senere opdager, at de alligevel var gode at have.

Og så kan du nøjes med at lægge de genveje, som du er sikker på, at du fra starten VIL bruge, på din start-skærm.

Jeg bruger ikke selv en app til at slukke baggrundskørsel, da Android selv styrer nedlukningen.
Men det er der lidt delte meninger om.

I første omgang ville jeg ikke lægge en nedluknings-app på, hvis jeg var dig.

Pablo
Antal indlæg: 2150

De præinstallerede programmer kan du ikke slippe af med (uden at roote mobilen, og det kan der let gå ged i), men så længe de ikke kører i baggrunden, belaster de ikke systemet på nogen måde.

Hvad der kører i baggrunden, kan du tjekke ved at gå ind i: Indstillinger - Programmer - Kører. De præinstallerede programmer, du ikke bruger, kan du så ad den vej gå ind og deaktivere/stoppe.

Denne proces skal du gentage efter hver genstart af mobilen. Fordelen ved det er, at hvis du kommer til at deaktivere noget, som er vigtigt for mobilens funktionalitet, kan du få det tilbage ved at genstarte.

Tjek i øvrigt lige, hvilen Android-version, der ligger på din SGS2. Det skal gerne være Android 4.0.3. Hvis det er en tidligere version, går du igen ind i Indstillinger, scroller helt ned til bunden, klikker på “Om telefonen” og vælger “Softwareopdatering”.

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen