Hvordan slipper jeg af med BLEKKO?
Antal indlæg: 80

Jeg har installeret Firefox, og det ser ud til, at den kører nu. Men jeg står altid meget tidligt op, og jeg vil køre intenst med den i morgen tidligt. Jeg giver en ny melding igen omkring kl. 7 i morgen. Er det OK?

Jeg sad og kørte med Firefox i nogen tid, før den pludselig “frøs” skærmen. Jeg havde netop hentet denne hjemmeside http://www.thefreedictionary.com/who for at lægge den i min favoritlinje. Jeg kunne intet foretage mig. Dog var Statuslinjen tilgængelig. I allernederste højre hjørne, lige over proceslinjen var en lille meldin som hed “Overfører data fra facebook…” (Jeg har ikke nogen facebookprofil). Efter temmelig lang tid kom meldingen om, at Et script svarede ikke. Se vedhæftede skærmdump. Efter endnu en lang tid skiftede skærmen til den tomme skærm som er den ene af de to der ses i miniformat på vedhæftede. Som det ses på dette billede har den nu skiftet teksten “Overfører data fra facebook…” til, at den nu overfører data far noget andet. Det er den samme tekst i meget lang tid, før den skifter den ud.

Jeg har også set efter Mappen Firefox under AppData/Mozille. Jeg vedhæfter billede fra Stifinder, hvor jeg har åbnet alle mapper og vist filer i en mappe som måske kunne være interessant.

Jeg sender denne melding og lukker Firefox vis Ctrl+alt+del (min eneste mulighed). Så genstarter jeg maskinen og forsøger at åbne Firefox igen. Så må vi se, hvor længe den kører.

Vedhæftede billeder
FirefScripSvIkke.jpgFireAppMozFirefScrDmp.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Administrator
Antal indlæg: 7044

Jeg mener det er dit valg af hjemmesider der volder problemer.

Hent NoScript til Firefox.

Fortæl om det hjælper question

Signatur

Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !

Først lige en overraskende udvikling. Vi sidder og spiser, og når vi er færdige skal jeg følge din sidste instruktion.
Efter genstart af computeren startede jeg Firefox normalt. Den åbnede i to udgaver, som det ses på et af de sidste skærmdumps. Altså de to små, som viser sig over Statuslinjen, når man kører cursoren ind over. Det er ligemeget, hvilket jeg klikker på, så får jeg det, hvor den kørte fsst i at hente den engelske hjemmeside.

Jeg går lige ind og spiser sammen med min kone, så skal jeg følge dine sidste instruktioner.

Det lykkedes at få Firefox til at køre så længe, at jeg fik installeret scriptet No Script. Og jeg kan se muligheden for at tillade scripts for hjemmesider. Jeg gjorde det for nogen af dem, som jeg oftest besøger, men da jeg også ville gøre det for b.dk (Berlingske) “frøs” skærmen igen fast. På en linje lige over proceslinjeg stod at Scripts var delvis tilladt for denne side. Jeg havde markeret tillad altid scripts for B.dk. Mens jeg skrev dette, kunne jeg se, at Firefox blinkede bag dette vindue og skiftede over til denne. Nu kunne jeg få kontakt igen og afslutte ved at klikke i det røde kryds øverst til venstre. Da jeg ville starte Firefox igen, skete der ikke noget. Jeg forsøgte nogle gange uden at der skete noget. Men efter lang tid åbner den i ikke mindre end 8 vinduer, dog allesammen blanke.

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal håndtere NoScript. Skal man ikke tillade den for sider, som man kender og har tillid til? Det er det, som jeg har gjort med dem, som jeg nåede. Jeg har lige forsøgt at starte Firefox igen, og nu starter den normalt. Og NoScript knappen viser kun mulighed for at forbyde, hvilket jo er forventeligt, da jeg har givet tilladelse til scripts for min startside, google.dk.

Jeg har ikke kunnet finde hjælp til brugen af NoScript. Men nu sender jeg lige dette og forsøger igen, for netop nu ser Firefox normal ud. Jeg vender tilbage.

Administrator

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal håndtere NoScript. Skal man ikke tillade den for sider, som man kender og har tillid til?

Ja - det er meningengen, men dem bør Berlingske absolut ikke tilhøre.

Du bør sætte Firefox til at starte i en tom side, og ikke i Google, eller sidste besøgte side.

Signatur

Hvis jeg ikke kan sige, at jeg har tillid til Berlingske, ud fra hvilke kriterier skal jeg så vurdere, hvilke sider jeg har tillid til? Og hvorfor i alverden kan jeg ikke have igoogle som startside? Det har jeg haft i flere år uden problemer. Og har det også stadigvæk i IE.

Jeg har forsøgt at starte b.dk for at forbyde scripts. Efter meget meget lang tid starter Berlingske endelig, men nu kan jeg ikke aktivere noscript-knappen. Så jeg kan ikke komme til at forbyde scripts igen.

Jeg kan som før skrevet sagtens leve uden Firefox, så da det tilsyneladende kun er den der laver problemer, vil jeg faktisk helst bare afinstallere den igen, og så komme videre? Internet Explorer kører jo fint.

Administrator

Hvad sker der hvis du starter firefox i Fejlsikret tilstand question  (Hold “Shift” tasten nede men du starter Firefox)

Signatur

Jeg har afinstalleret Firefox og orker ikke flere forsøg. Computeren fungerer fint nu, og som jeg tidligere nogle gange har skrevet, så lever jeg fint med Internet Explorer.

Jeg er glad for, at jeg slap af med Blekko, og jeg er meget opmærksom på, at den slags ikke skal snige sig med ved installering eller opdatering af andre programmer.

Der har undervejs vistnok været nogle andre problemer, men de er også blevet fjernet, så nu kører alting normalt.  Jeg orker ikke mere, så jeg vil slutte her og sige mange tak for assistancen. Jeg håber, at jeg må komme tilbage, hvis der skulle opstå andre problemer.

Venlig hilsen Kaj Andersen

Administrator

Velbekomme cool smile

Start OTL og klik på CleanUp

Det vil fjerne OTL, og andre værktøjer vi har brugt.

Hvis der efterlades noget, må du slette det manuelt.

Jeg lukker tråden. Du laver bare en ny, hvis du har behov for det wink

Signatur