Der er en del herinde der er glade for Webroots nye serie, og nu kan man altså købe ” Webroot Secure Essentials i Shoppen:
http://spywarefri-shop.dk/sikkerhedspakker/webroot-secure-anywhere-essentials.html
|
|
|
|
Der er en del herinde der er glade for Webroots nye serie, og nu kan man altså købe ” Webroot Secure Essentials i Shoppen: http://spywarefri-shop.dk/sikkerhedspakker/webroot-secure-anywhere-essentials.html |
|
|
|
|
|
Vi kan vist godt lukke her
‘ ’ |
|
|
|
|
|
Lige her på falderebet bemærker jeg at der ikke er en prøveversion af programmet. |
|
|
|
|
Det har du ret i Hans men den kan hentes her: http://www.webroot.com/customerSupport/trialRegistration.php?trpd=WSAE&loc=USA Måske Thomas kommer med en bemærkning til det manglende link til prøveversion. |
|
|
|
|
|
Det er glædeligt at se, at der er et nyt sikkerhedsprogram til rådighed i shoppen. Webroot Secure Anywhere, er en videreudvikling af Prevx og bygger helt og holdent på cloud teknologi. Populært sagt, befinder selve programmet sig på en server i skyen, og alle tilretninger og opdateringer foregår der, og det er kun når der er en ny version tilgængelig, at der sker noget fysisk på brugerens computer. Der er ikke noget med at søge efter opdateringer, eller at afinstallere en ældre version til gavn for en ny, den del er helt væk i wsa, og er ikke noget man som bruger skal tænke over. Den kom i offentlig beta test i starten af august 2011, og i starten af oktober 2011 blev den udbudt i licens. Programmet har knap et år på bagen, og som med al nyt, vil der opstå ting der skal rettes til og indarbejdes, al den stund, at vi som brugere opfører os forskelligt på nettet og har forskellige opsætninger og programmer på computeren. Jeg hilser wsa velkommen. |
|
|
|
|
|
Det lyder næsten for godt til at være sandt Skal man så heller ikke selv indstallere noget, når der kommer en ny version ? |
|
|
|
|
|
Som begejstret Webroot Secure Anywhere antivirus bruger, giver jeg gerne mit besyv med. Et link mere til free trials (der er flere verrsioner end i heptas link) |
|
|
|
|
|
Jeg takker for links fra jer begge to, men nu er der kommet et link til en prøveversion i shoppen. Så det holder jeg mig til hvis det skulle være…...... |
|
|
|
|
|
Ja, det er lagt link til prøveversion nu - grunden til at der ikke var det tidligere er, at Webroot har gjort det på den lidt fjollede måde med, at man skal registrere sig for at få en prøveversion. Det kunne vi ikke rigtigt komme udenom, selvom vi forsøgte. |
|
|
|
|
|
“Det lyder næsten for godt til at være sandt Skal man så heller ikke selv indstallere noget, når der kommer en ny version ?” Hej hans Nej, i dette tilfælde lyder det ikke for godt til at være sandt, det foregår på den måde jeg beskrev ovenstående. Når først du har programmet installeret, skal du ikke tænke på, om du nu har de nyeste opdateringer m.v., de bliver automatisk tilføjet på serveren i skyen, så programmet er i princippet altid opdateret med det nyeste. Når der er en ny version tilgængelig, skal man heller ikke foretage sig noget aktivt, igen sker det automatisk, at versionsnummeret nede ved uret skifter tal. Hvis du har planer om at prøve programmet, kan jeg anbefale også at hente hjælpefilen ned. Her kan du klikke dig ind på de forskellige menuer og læse hvordan de enkelte dele fungerer. - http://www.webrootanywhere.com/sah_secure_anywhere_help.asp?n=Webroot_Help - |
|
|
|
|
|
Min licens til Eset udløber den 1-10, så inden da vil jeg nok prøve det. Er det et program som kan bruges, som det er eller er der behov for en personlig opsætning ? Jeg tror ikke mit engelsk helt rækker til at finde ud af hjælpefilen. |
|
|
|
|
|
Det funker lige ud af boksen, og jeg vil anbefale, at køre det i den opsætning der er forudindstillet. Det kan selvfølgelig blive et problem, hvis man ikke forstår sproget, og det er man så nødt til at tage med i sine overvejelser, om man kan leve med det. |
|
|
|
|
|
Hvad gør man, hvis/når et malwareprodukt alligevel slipper forbi WSA, og denne malware forhindrer WSA i at gå på nettet? |
|
|
|
|
|
Det er et scenarie jeg ikke er bekendt med. Jeg ville forsøge at lokalisere uvæsenet, med de midler jeg har til rådighed, og skulle det ikke lykkes, er der jo dygtige folk i Almindelig rensning, man kan henvende sig til. [ Rettet: 27.06.2012, 19:04 af vaf forumsupporter ]
|
|
|
|
|
|
Jeg har kigget nærmere på hjælpefilen. Den er meget enkelt og overskuelig opbygget. Så den kan jeg godt finde ud af, selvom mine engelsk evner ikke er helt i top. Der er også gode billeder i den, som selvfølgelig også er en hjælp. Det jeg frygtede var at der var flere tætskrevne sider på engelsk. Også er der jo google oversæt, som også kan være en hjælp. Og jeg skulle der være noget, som jeg bare ikke kan finde ud af, så kan jeg jo spørge herinde. Jeg vil helt sikkert prøve programmet i den nærmeste fremtid. |
|
|
|
|
|
Ja hjælpefilen er god at orientere sig ved, og her skal du være opmærksom på firewalldelen, idet wsa`s firewall spiller sammen med windows firewall. Begge skal være aktiverede og det bryder med det princip vi er vant til. Nu har jeg selv valgt antivirus versionen, som er uden firewall, men bortset fra det, er du velkommen med evt. spørgsmål. |
|