Min pc (stationær) har et par gange slukke ned uden grund MEN denne gang er det da gået helt galt…...
når jeg starter den op og vil logge på min profil .... kommer der et vindue med besked: profilen kunne ikke indlæses, måske… et eller andet beskadiget..
og derefter kommer jeg ind på en “ny” skærm og som om hele min pc er ny….....værste er naturligvis at min outlook er helt forsvundet…....
Windows XP versíon 2002
service pack 3
amp athlon (AM) XP2800t
2.07ghz 1.00GB ram
altid svært at forklare i skrift… men det er muligt for mig at komme på og gemme via en gæste profil… men alt andet virker som om jeg har fået ny pc… og intet kan gemmes… er meget taknemlig for al den hjælp jeg kan få her ....og ved at i tidligere har hjulpet mig
Klik på Start->kør skriv CMD og klik OK.
I “DOS”-vinduet, skriv CHKDSK /r/f og klik OK.
Drevet er låst, så svar ja til at køre chkdsk efter en genstart, genstart og lad chkdsk køre.
Når den er færdig, genstart, tjek om det hjalp.
det er så gjort, og sagde at alt var ok !!!
men det er det jo så ikke :-(
derudover kan jeg oplyse dig at jeg både igår og idag har kørt Superantispyware og den fandt en masse L….... som jeg ikke aner hvor skulle være kommet fra….
og igen… så løser det jo ikke at min profil er blevet utilgængelig, og min outlook er borte væk…
jeg er på nettet og kan sagtens bruge pc, men gør det via en anden bruger på min pc, den ser ikke ud til at have taget skade.
håber du har et forslag til hvad jeg nu skal gøre…....
Åbn mappen med Combofix, højreklik et tomt sted i mappen, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:
Killall::
Snapshot::
klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.
Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du “giver slip” med musen. http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Får du noget der ligner denne fejl. Der blev forsøgt en ugyldig handling på en registreringsdatabasenøgle, som er blevet mærket til sletning
Så genstart, en gang mere, det burde løse det.
har været total desperat, og er endt med at bruge 2 dage (damnnn en hel we) til at få re-installeret min pc… ser nu ud til at fungere…. dog mangler jeg “mit liv fra de sidste 5 år”.... det er u-fedt….hvordan sikre man sig mod sådan et nedbrud…..når man troede at alt var sikret ????
fungere måske ikke helt som jeg forventede… men der er sikkert sket mange ændringer, derudover har jeg nu fået helt ny version af outlook som jeg slet ikke kender… rigtig surt… når alt skal re-etableres… og så er der lige alt det som jeg har miset for alid….. og min´bluetooth kan ej heller komme op og køre igen… f…. godt man er arbejdsløs…*såååkkk*
Du havde to antivirus installeret, det i sig selv kan give problemer.
Backup af sine vigtige ting, er altid en god idé.
Dine nedlukninger kan skyldes varme.
http://www.fromsej.dk/html/rens.html
Er det en bærbar, så tjek i bunden, om ikke der er en plade der kan fjernes, så du kan komme til blæser og køleprofil.
Det er meget vigtigt at blæseren bliver pillet helt af, der kan sagtens sidde en kage af skidt, som ikke kan ses ellers.
hmmm 2 antivirus?? ja kører normalt med min NOD32 eset ... mener du at nr. 2 er superantispyware?? og det er en stationær som nævnt i begyndelsen… nu har en bekendt tjekket igennem efter re-installation og han siger at pc er ok men at der er probs med explorer browseren han foreslå at jeg istedet bruger Firefox (den har han testet og siger at den køre fint)) hvad er din mening omkring det ??
og fint hvis jeg ikke skal ud og købe ny pc, men som sagt har jeg mistet alt der lå på min pc og det er noget at et job at genskabe bare en brøkdel af det…. klog af skade
AV: ESET NOD32 Antivirus 3.0 *Disabled/Updated* {E5E70D32-0101-4F12-8FB0-D96ACA4F34C0}
AV: Panda Antivirus Platinum 7 *Disabled/Updated* {4570FB70-5C9E-47E9-B16C-A3A6A06C4BF0}
FW: Panda Antivirus Platinum 7 *Disabled* {4570FB70-5C9E-47E9-B16C-A3A6A06C4BF0}
Eset er i version 5 nu, hvis du har en gyldig licens, kan du opgradere den.
At den viser Panda, kan være en fejl, hvis den er fjernet.
Nulstil Windows-sikkerhedscenter.
Klik på Start->Kør, skriv services.msc og klik OK.
Find servicen Windows Management Instrumentation. Højreklik på denne, og vælg STOP.
Klik på “Start” - Vælg “Søg”.
Klik på linket “Skift indstillinger”.
Klik på “Skift søgefunktioner for filer og mapper”
Sæt prik i “Avanceret” og klik OK.
Klik på “Alle filer og mapper”
Klik på “Flere avancerede indstillinger”
Sæt flueben i de tre øverste.
Find nu den mappe som hedder wbem. Den ligger i Windows/system32. I denne mappe lokaliserer du mappen repository. Slet mappen repository.
Gå nu i services.msc igen. Find servicen Windows Management Instrumentation igen. Højreklik på denne, og vælg START.
Genstart maskinen, og Windows Security Center er nu nulstillet.
Firefox er sikkert god nok, jeg foretrækker dog Opera, men det er en vanesag.