Windows stifinder holder op med at fungere
Administrator
Antal indlæg: 32215

Det ser godt nok ud. De Stifinder fejl, kommer de tilfældigt, eller når du laver noget bestemt ?

Signatur

Sund Computer fornuft

Antal indlæg: 24

De forekommer fuldstændig tilfældigt, det kan ske selvom at jeg ikke laver andet end sidde i stifinder, men det kan også ske når jeg både har google chrome åben og/eller div. andre programmer. Det jeg prøver at siger er at, der ikke er noget mønster i fejlen, det sker bare?

Administrator

Ok.

Du kan prøve at lave det der hedder en ren start (Cleanboot) for at se om det skyldes et 3 part program du har på computeren.

Jeg vil bede dig gøre følgende :

Følg denne ”cleanboot” vejledning for at komme ind i computeren i en speciel tilstand der deaktivere tredjepartsprogrammer fra at starte op. Herunder finder du vejledningen.

1. Klik Start, skriv msconfig i Start Søgning boksen, Og tryk ENTER.

- Hvis du bliver spurgt om et administrator kodeord eller en bekræftelse, så skriv kodeordet eller klik på Næste.
2. I det Generelle faneblad, klikker du på Valgfri Opstart.

3. Under Valgfri Opstart, klik for at fjerne den markering i Indlæs Startelementer i check boksen.

4. Klik Tjeneste fanebladet, og klik for at vælge Skjul Alle Microsoft Tjenester i check boksen, og klik derefter på Deaktiver Alle.

5. Klik OK, og klik på Genstart.

Når computeren genstarter skal du se om dit problem er løst.

For at vende tilbage til normal tilstand igen skal du gøre følgende.

1. Klik Start, skriv msconfig i Start Søgning boksen, Og tryk ENTER.
- Hvis du bliver spurgt om et administrator kodeord eller en bekræftelse, så skriv kodeordet eller klik på Næste.

2. I det Generelle faneblad, klikker du på Normal Opstart.

3. Klik OK, og klik på Genstart.

Signatur

Sund Computer fornuft

Jeg har gjort som du beskrev ovenover, og fejlen skete stadig selvom at jeg startede windows i “cleanboot”. Vil det sige at det ikke er et program jeg har installeret som laver fejlen? Hvorfor er det sådan noget lort!

På forhånd tak for hjælpen, det er fandme fedt I yder denne service gratis. Jeg er meget taknemmelig under alle omstændigheder, selvom at jeg håber vi får løst problemet.

Administrator

Lige et sidste tjek. Prøv om det samme sker i fejlsikret tilstand ?

Signatur

Sund Computer fornuft

Fejlen sker ikke i fejlsikret tilstand, det var helt dejligt at kunne “klikke” rundt i min stifinder uden at den fryser. Når jeg nu har kontrolleret det i fejlsikret tilstand, betyder det at det ikke er noget “alvorligt” i mine systemfiler, men at det højst sandsynligt er noget jeg har installeret efterfølgende?

Administrator

Det kan tyde på at der er noget i udu i normal tilstand   confused

Hent og installer Ccleaner: Her
Klik på Download Latest Version

Fjern flueben ved -  Installer Yahoo toolbar

Når du åbner programmet for første gang, vil der være flueben i alle felter.
Hvis du ønsker at bevare cookies, kan du fjerne dette flueben.

Klik på Kør Cleaner, for at få renset din computer.

Du vil nu få en advarsel, om at disse filer slettes fuldstændigt fra dit system, og om du ønsker at fortsætte. Klik på Ok for at svare ja til det. Sæt flueben ved ->  Vis mig ikke denne besked igen.

Genstart.

Hent Malwarebytes Anti-Malware:
Her
Installer programmet - NB, du skal sørge for at der er et flueben placeret ved siden af Update Malwarebytes ‘Anti-Malware og Launch Malwarebytes’ Anti-Malware, og klik derefter på Udfør. .
Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til “Kør et fuldstændigt systemscan” - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på “Vis resultater” knappen efter scanningen - og herefter tryk på “Fjern det valgte” - nu åbnes log’en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

NB Hvis Malwarebytes Anti-Malware vil genstarte computeren for at fuldføre rensningen så lad den genstarte.

Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet:
Her
2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.
3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.
4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, gem den.
5. Sådan kopieres loggen ind i et spørgsmål:
Mens loggen er åben, markeres al teksten med tastekombinationen CTRL + A.
For at kopiere den markerede tekst bruges tastekombinationen CTRL + C, som ”fastgør” det i udklipsholderen i Windows. Gå så ind i dit spørgsmål og klik på kommentér knappen. Her indsættes det kopierede i det hvide felt med tastekombinationen CTRL + V.

Send så hijackthis loggen herind, sammen med malwarebyte loggen.

Bare kør det fra fra fejlsikret tilstand med netværk….........

Signatur

Sund Computer fornuft

Nu kom fejlen selvfølgelig imens at jeg kørte i fejlsikret tilstand! Du for logs’ne alligevel:

Malwarebytes Anti-Malware 1.61.0.1400
http://www.malwarebytes.org

Database version: v2012.05.15.02

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS (Fejlsikret Tilstand Med Netværk)
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Sebastian :: SEBASTIANASUS [administrator]

15-05-2012 12:24:16
mbam-log-2012-05-15 (12-24-16).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 361517
Tid gået: 28 minut(ter), 29 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0

Inficerede Mapper: 0

Inficerede Filer: 0

(færdig)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 12:54:30, on 15-05-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:
C:\Program Files (x86)\HiJackThis\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://asus.msn.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://asus.msn.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - D:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_B7C5AC242193BB3E.dll (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - D:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast] “C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe” /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [VAWinAgent] C:\ExpressGateUtil\VAWinAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] “C:\Program Files (x86)\Cyberlink\DVD Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe” “C:\Program Files (x86)\Cyberlink\DVD Suite” UpdateWithCreateOnce “Software\CyberLink\PowerStarter”
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] “C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [SonicMasterTray] C:\Program Files (x86)\ASUS\SonicMaster\SonicMasterTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] “D:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [HControlUser] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControlUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FLxHCIm] “C:\Program Files\Fresco Logic Inc\Fresco Logic USB3.0 Host Controller\host\FLxHCIm.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] “C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [ATKOSD2] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKOSD2\ATKOSD2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Media\DMedia.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUSWebStorage] C:\Program Files (x86)\ASUS\ASUS WebStorage\3.0.84.161\AsusWSPanel.exe /S
O4 - HKLM\..\Run: [ASUSPRP] “C:\Program Files (x86)\ASUS\APRP\APRP.EXE”
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] “C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe”
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] “C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe”
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MobileDocuments] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ubd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] “D:\Programmer\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe” -autorun
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Sebastian\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: FancyStart daemon.lnk = ?
O4 - Global Startup: Secunia PSI Tray.lnk = C:\Program Files (x86)\Secunia\PSI\psi_tray.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: S&end; til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenk;ædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: &Sammenk;ædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {CF84DAC5-A4F5-419E-A0BA-C01FFD71112F} - http://content.systemrequirementslab.com.s3.amazonaws.com/global/bin/srldetect_intel_4.5.3.0.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\Windows\SysWOW64\nvinit.dll
O23 - Service: SAS Core Service (!SASCORE) - SUPERAntiSpyware.com - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASCORE64.EXE
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: AFBAgent - Unknown owner - C:\Windows\system32\FBAgent.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - ASUS - C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - ASUS - C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\Windows\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HASP License Manager (hasplms) - Unknown owner - C:\Windows\system32\hasplms.exe (file missing)
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Updatus\daemonu.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Secunia PSI Agent - Secunia - C:\Program Files (x86)\Secunia\PSI\PSIA.exe
O23 - Service: Secunia Update Agent - Secunia - C:\Program Files (x86)\Secunia\PSI\sua.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: VideAceWindowsService - Unknown owner - C:\ExpressGateUtil\VAWinService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)

End of file - 11716 bytes

Administrator

Det ser godt nok ud. Men vi er desværre nået dertil hvor jeg vil foreslå en geninstallering af Windows.

Signatur

Sund Computer fornuft

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Det var det værste der kunne ske. Men hvis det er den eneste vej frem så...

Antal indlæg: 6

Har lige fixet sønnikes asus, ved at afinstallere ASUS WebStorage software.

Måske en opdatering havde kunne gøre det ,, men jeg kan ikke se fornuften ved programmet ,så slettede det ,,

du kan finde den under start - asus - og den ligger klar med en afinstallerings fil ,, nemt.hurtigt og behageligt

Antal indlæg: 6

Lige en hurtig update ,,
Snakkede lige med sønnike , og han havde ingen prob haft med windows stifinder, efter sletning af webstorage,
derudover siger han også at computeren starter hurtigere op

Jeg slettede ASUS WebStorage software da jeg læste dit indlæg og jeg har ikke haft nogle problemer lige siden, hehe. Det er fandme fedt. Tusind tak for hjælpen. Min com blev også hurtigere til at starte op, men det har vist også en del, at gøre med, at jeg har slettet alle de programmer, spywarefri.dk har bedt mig om at bruge. Men endnu engang tak til både Spywarefri.dk og ikke mindst jan the MAN som reddede mig fra at formatere maskinen.

Administrator

Også en stor tak til jan the man herfra           grin

Skal vi lukke her, eller er der andre problemer ?

Signatur

Sund Computer fornuft

Ikke flere problemer med min com, 7, 9, 13!

Tak for hjælpen.