Tvangs-digitalisering rykker nærmere,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Efter en nylig opdatering af Nem-Id softwaren, der gik galt, er Nem-Id kommet i modvind igen, p.g.a. de råd de efterfølgende giver brugerne. - http://www.version2.dk/artikel/sikkerhedsekspert-nemid-support-giver-forkert-raad-44473 - |
|
|
|
|
|
Ifølge ComputerWorld er opdateringen trukket/rullet tilbage: Min Danske Netbank virker helt som normalt på nuværende tidspunkt! |
|
|
|
|
|
Datatilsynet melder nu ud omkring tvangs-digitalisering. |
|
|
|
|
|
Jeg har fravalgt Nem-Id, og jeg kan godt mærke tvangen. Jeg havde besluttet mig for at vente lidt med Nem-Id til jeg havde set, hvordan det fungerede. Så en dag kom der fra banken en masse dokumenter, jeg skulle underskrive, og jeg må sige, der var læsning til de lange vinteraftner. |
|
|
|
|
|
Her foregår det sådan, når der er foretaget et vist antal transaktioner på kontoen, får jeg tilsendt en kontooversigt. Det mener jeg ikke jeg betaler for, og hvis, kan det ikke være mange kroner der er tale om. Derimod hvis jeg beder om, at får tilsendt en oversigt, i utide, så tillægges det et gebyr på 40kr. |
|
|
|
|
|
Hej vaf, kunne du ikke fortælle mig, hvilken bank, du har? Min bank er Arb.Landsbank, og min brors bank, Vinderup Bank, har da vist et godt ry. |
|
|
|
|
|
Da jeg pt. bor i Grønland, er min bank Grønlandsbanken, som har samarbejde med Danske Bank. Hvis jeg oplever en bank der ikke er imødekommende, ville jeg skifte bank. |
|
|
|
|
|
Tak for dit svar. Det gør jeg så—- |
|
|
|
|
|
Ja hvorfor ikke ! |