Gratis beskyttelse af computer
Antal indlæg: 236

nu er det nu ikke fordi jeg ikke vil bruge pengene, men i nogle test klare foreksempel avast med en god firewall sig lige så godt som foreksempel kaspersky.

Eller er der nogen der kan påvise andet ?

Mange køre også kaspersky med de ganske almindelige indstillinger basis og det er vidst ikke godt nok.

Men det ville selvfølgelig være rart at der var helt klare retningslinjer for hvad der kræves så man ikke havner i en fælde.

Og jeg er nu sikker på hvis der var helt specielle krav så ville ens bank da også give besked om det ellers er det godt nok en dårlig bank, de kan jo ikke være interesseret i at deres kunder kommer galt afsted.

mvh Ørn

Antal indlæg: 4

Og jeg er nu sikker på hvis der var helt specielle krav så ville ens bank da også give besked om det ellers er det godt nok en dårlig bank, de kan jo ikke være interesseret i at deres kunder kommer galt afsted.

Det kommer vi ikke videre med. Jeg er ikke enig med dig. Jeg er meget tæt knyttet til pengeinstitutterne.

nu er det nu ikke fordi jeg ikke vil bruge pengene, men i nogle test klare foreksempel avast med en god firewall sig lige så godt som foreksempel kaspersky.

Eller er der nogen der kan påvise andet ?

Læs hvad Prehaps skriver:

http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus4.pdf under afsnittet:
Vælg ikke din sikkerhedspakke efter tests du finder på nettet

Jeg tror han ved, hvad han snakker om.

Hej hvad med det program key scrambler , er der nogen der køre med det og er det godt ?

Er der nogen som har hørt noget konkret fra Bankerne, med virusprogram ?

Med venlig hilsen

Jan

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Det spørgsmål jeg stillede til min bankrådgiver, videresendte han til deres juridiske ekspert, så der kan godt gå noget tid.

Jeg har ingen erfaring med keyscrambler, men prøv fx at skrive navnet øverst på siden her “Søg i dette forum” så kommer der enkelte hits.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

smog
Antal indlæg: 3151

Hej hvad med det program key scrambler , er der nogen der køre med det og er det godt ?

Jeg lagde et link til Dig 28.01.2012 03:26:46; men Du reflekterede ikke på det;
Det er ligemeget nu.
Imidlertid har jeg nu “Kaspersky Internet Security” installeret på min netbank_com..indeholdende bl.a. “Kaspersky URL Advisor”, “Kaspersky Antibanner”, “Kaspersky Virtual Keyboard”. Sammen med browseren Chrome og Kaspersky’s virtual keyboard..så funker det rigtig godt. Kaspersky´s virtuelle keyboard virker på samme måde som KeyScrambler.

En solid sammentømret sikkerhedspakke under eet tag..det være sig Eset Smart Security eller Kaspersky…udført af ét hold sikkerhedsfolk som kender hinanden ud og ind. Ja selv toiletvanerne og kaffepauserne kender de. Een antivirus..een firewall..som lige passer sammen uden kompabilitetsproblemer.. som fod i hose…kan ikke sammenlignes. Som De Tre Musketerer : “Een for alle og alle for Een”. Så.. hvilken sikkerhedpakke vælger Du så..Kaspersky eller Eset? Du vil jo gerne bruge penge på sikkerNet..ikke? Så hold op med den piven.  smile

Signatur

.. You talkin’ to me?

Jeg har netop også købt Kaspersky,da jeg har lyttet til de forskellige og det køre super , jeg piver bestemt ikke cheese  men derfor er det nu stadig spændende at høre hvad bankfolkene kommer med, hvad de kræver ?

Mvh Ørn

Redaktør

Bare til orientering, jeg har endnu ikke modtaget et svar fra bankens juridiske ekspert. Måske tiden nærmer sig, for en høflig forespørgsel.  smile

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Ja svaret er lang tid undervejs grin

hans
Antal indlæg: 1952

Det bliver altså spændende og se, hvis de svarer.

På en måde så kan de godt være i deres gode ret til at forlange det, men så er der godt nok meget som de skal følge op på.

Prøv at forestille sig at der i tv/radioavisen bliver sagt at bankerne ikke erstatter, hvis man ikke har styr på sin sikkerhed.

Det kunne så være at der var nogen der kom op af stolene.

Redaktør

Jeg har nu modtaget nogle tilbagemeldinger, de er som følger:

Spørgsmål:
I forbindelse med et spørgsmål jeg er stødt på, har jeg tænkt over hvilke regler / politik banken har.

Lad os forestille os, at en kontohaver bliver udsat for et “man in the middle” angreb, som medfører at kontohaveren mister indestående på sin konto.
Lad os også forestille os, at kontohaveren ikke har anet uråd og føler han har handlet i god tro, men altså alligevel er blevet snydt, af en kopi af bankens hjemmeside.

Hvordan er kontohaveren så efterfølgende stillet, hvis sikkerheden på computeren har været udstyret med fx gratis sikkerhedssoftware, set i forhold til et købe sikkerhedssoftware.

Har banken nogle retningslinier omkring dette ?

Svar:
Du har rettet henvendelse vedrørende hvorledes du vil være dækket i forbindelse med et “man in the middle” angreb.
Sikkerhedsbrud vil blive vurderet konkret fra sag til sag. Der vil være flere forhold der indgår i vurderingen, eksempelvis kundens “egen skyld”. Bankens alm. forretningsbetingelser vedr. forhold udenfor bankens kontrol.
Derudover vil gældende lovgivningsmæssige krav til banken og forbrugerne spille ind.
Generelt kan jeg sige, at bankerne ved “almindelig” netbank indbrud, dækker almindelige forbrugeres tab, mens erhvervsdrivende ikke er dækket.

Spørgsmål:
Det jeg især er interesseret i, er om kundens valg af sikkerhedssoftware har betydning for en given sags vurdering.
Kører kontohaver fx med gratis sikkerhed, vil kunden så være ringere stillet erstatningsmæssigt, i forhold til kunden der kører med købe sikkerhed ?
Og et opdateret Java samt et opdateret styresystem, spiller vel også en rolle ?

Hvilke konkrete krav stiller banken til kunderne omkring netbank?

Svar:
Det kan jeg ikke. Som sagt vil det efter alt at dømme, være en konkret vurdering af om den valgte løsning, kan siges at være tilstrækkelig.

Nyt svar:
Du kan læse mere om IT krav på bankens hjemmeside under NetBank Privat, samt på NEM-IDs hjemmeside, da det er NEM-IDs “standarder” vi følger.

Signatur

Redaktør

Er det tid til at lukke her, jernørnen ?

Signatur

jeps vi lukker her og tak grin

Redaktør

Selv tak, jeg lukker smile

Signatur