Gratis beskyttelse af computer
Antal indlæg: 236

Jeg vil gerne køre en gratis beskyttelse af min computer altså virusprogram og firewall og hvad der nu skal til jeg køre Windows 7 Premium 64 bit hvad er den bedste kombination , og en let, altså ikke en firewall ,hvor der hele tiden popper noget op ?

Mvh Jernørn

Lige et tillægs spørgsmål Windows 7 egen Firewall er vel ikke godt nok ?

Den skal så bare deaktiveres ikke ?

Mvh Jernørnen

Administrator
Antal indlæg: 55091

http://www.spywarefri.dk/artikel/gratis-sikkerhedspakke-der-virker-170910/

Min private mening er at man bør betale sig til ordentlig sikkerhed, jeg mener ikke at freeware er nok længere.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

nu køre jeg jo Windows 7 64 Bit og vil gerne bruge pc tools firewall , men jeg synes ikke linket føre til pc tools firewall ?

er der andre gratis firewall der ikke popper op hele tiden og er gode eller har vi linket til pc tools firewall ?

Mvh Ørn

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Prøv her - http://pc-tools-firewall.dk.malavida.com/d2565-download-gratis-windows -

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Redaktør
Antal indlæg: 3760

‘Gode’ firewalls popper op hele tiden - men kun indtil den har ‘lært’ brugerens vaner smile
Når først det er sket, kan der gå måneder mellem advarslerne.

Pablo
Antal indlæg: 2027

Har du forhørt dig hos din bank, om de holder dig skadesløs, hvis du får lænset kontoen på grund af mangelfuld sikkerhedssoftware?

For hvis de ikke gør, kan den gratis sikkerhed hurtigt blive en dyr fornøjelse.

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

smog
Antal indlæg: 3151

jernørnen>>
...Se tillige Perhaps Sikkerhedskurser. smile

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/83068/

Signatur

.. You talkin’ to me?

smog

...Se tillige Perhaps Sikkerhedskurser

..endvidere se gratis sikkerhedskursus del 4, hvor Du kan finde Pctools firewall som .exe fil…lige til at installere wink

Signatur

.. You talkin’ to me?

nu er der hvis ingen krav til hvad du skal have af virus beskyttelse, jeg er nu rimelig sikker på hvis du har foreksempel Avast + pc tools firewall så har banken ikke noget at komme efter så vidt jeg ved.

Men er der andre der ved noget her ?

Mvh ørn

Redaktør

Det er et interessant spørgsmål Pablo, og foranlediget af det har jeg skrevet til min lokal bank, om de har nogle retningslinier for det.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Pablo
Antal indlæg: 2027

Godt initiativ, vaf, thumbsup jeg er spændt på, hvad de svarer.

Men for mit eget vedkommende går jeg nu ikke over til gratis sikkerhedssoftware uanset hvad, for der er jo også andre problemer med den end den meget større risiko for at få lænset kontoen..

Fx er jeg ikke særlig interesseret i at få mine pc’er koblet til et botnet - og jeg vil heller ikke bryde mig om uforvarende at komme til at sprede en masse møj hos venner og bekendte.

Hvis man følger bare lidt med under “Almindelig rensning” herinde, kan man jo slet ikke undgå at bemærke, at det først og fremmest er den gratis sikkerhedssoftware, der er problemer med.

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

smog

nu er der hvis ingen krav til hvad du skal have af virus beskyttelse, jeg er nu rimelig sikker på hvis du har foreksempel Avast + pc tools firewall så har banken ikke noget at komme efter så vidt jeg ved.
Men er der andre der ved noget her ?

jernørnen/ørn>>
...Det tror jeg ikke…Du har jo selv svaret nu og her…ikke? Men Du skriver “så vidt jeg ved”. Hvor har Du denne information fra?
Som en extra sikkerhed til Din gratis sikkerhed, som sandsynligvis lige nu består af Avast/Pc tools Firewall,- bør en stærk sikkerhedskode til Din netbank være alfaω.
Denne bør skiftes en gang månedligt..gør Du det? Mit password består af mindst 10 eller 12 karakterer,-uanset om jeg har Eset Smart Security eller Kaspersky 2012 installeret. Et lille smart program til Din gratis sikkerhed er: Key Scrambler:  wink  Her

Signatur

.. You talkin’ to me?

Redaktør

Jeg poster svar her…

Signatur

Nej jeg ved det da heller ikke med sikkerhed, men jeg vil jo mene at Bankerne ville gøre opmærksom på det, hvis de krævede et specielt virusprogram, men spørgsmålet er da meget interessant ,så jeg må også lige havde spurgt min Bank.

Men lad mig endelig høre hvad i finder ud af.

Med venlig hilsen

Jernørnen

Antal indlæg: 4

men jeg vil jo mene at Bankerne ville gøre opmærksom på det, hvis de krævede et specielt virusprogram, men spørgsmålet er da meget interessant ,så jeg må også lige havde spurgt min Bank.

Hvordan kan du da tro det? Brugsen siger da heller ikke, at du skal benytte Andelskassen, selv om det er andelsbevægelsens pengeinstitut.

Du får aldrig nogen bankmand til at sige, at du skal bruge et bestemt program. Det må de simpelthen ikke, men du kan havne i bankens fælde, den dag de siger, at du har forsømt computersikkerheden. Din normale bankmedarbejder har normalt heller ikke mere forstand på computersikkerhed, end du selv har. De har forstand på penge. 

I øvrigt mærkeligt at man gerne vil købe dyrt grej og så ikke bruge penge på en god sikkerhed p.g.a. at man så automatisk bliver ludfattig.