nedbrud efter opdatering
  samarit
Antal indlæg: 42

efter en større opdatering af Windows xp er maskinen gået i selvsving og nægter at starte op.

nuvel så er det et spørgsmål om F8 og så i fetilsikret tilstand.

Det kan jeg ikke! maskinen kommer ganske vist med den meny hvor man kan vælge fetilsikret tilstand men der reageres ikke på tastatur og maskinen starter så op med at kontrollere for konsistens og laver en ok scanning der ikke giver fejl så kommer der et billede op so måske fortæller en masse (se vedhæftede) og når den er færdig med at starte op og gemme den fys. hukommelse på disk ja så kontrollerer den igen.

Jeg har prøvet flg. afbrudt netforbindelse
isat xp cd vil ikke starte op
fjernet alle kabler med undtagelse af mus og tastatur

men jeg kan ikke komme ind i maskinen på nogen måde jeg kender til

jeg vedhæfter et billede af skærmmeddelsen

Vedhæftede billeder
DSC_0121.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Administrator
Antal indlæg: 55091

Du skal ind i BIOS, og ændre USB fra “Disabled” til “Enabled”, det skal du et eller to steder, alt efter hvilken BIOS du har.
Så burde tastaturet reagere.

Signatur

Member of “Alliance of Security Analysis Professionals” - Alle angaben wie immer “nur mit pistole”

Græd du også over eventyret om smedens kat, da du var lille?
http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Nierne bomaye - You’ll never walk alone
qui potest, obligatur

samarit

og hvorledes gør man det uden tastatur, eller skal batteriet bare ud

samarit

nå så har batteriet været ude i ½ time og så ny opstart (suk) det samme.Opstart igen og prøvede F11 boot opsætning for at prøve noget. Her virkede tastatur og der var lys i tastatur, jeg valgte så boot fra cd men valget blev ikke gennemført- den startede op og kom i den menu hvor man kan vælge fejlsikret men så virkede tastaturet ikke(:-()og der er kun lys i tastatur når jeg trykker på knapperne. så jeg kunne ikke flytte lysbjælken til det jeg gerne ville nemlig fejlsikret tilstand for at sætte maskinen tilbage til før den forb…... opdatering. det er nok sidste gang Microsoft får lov at opdatere mit hardware.

hjælp med en god ide om muligt

Redaktør
Antal indlæg: 3760

Enten kan du bruge et ps2 tastatur i stedet for et med USB, eller også åbner du BIOS og enabler ‘Legacy USB’.
Den tast som skaffer dig adgang til BIOS, vises nederst på skærmen i et par sekunder.
Det kan være <Del>, <Esc>, <F2>, <F3> eller en hel 5’te tast - who knows smile

samarit

af hjertet TAK for jeres gode råd den der med ps2 tastatur var slet ikke dum. maskinen er sat tilbage og systemgendannelse i gang. åh det lettede selvom den ikke er helt klar endnu men det ser rigtigt ud, og MICROSOFT er fyret som hardware opdater

samarit

i fortjener lidt til kaffen eller hvad i nu vil have sender thivertifald lidt til en basse.

samarit

Glemte at i godt må lukke tråden!http://www.spywarefri.dk/forum/smileys/# der er kommet lidt til kaffen i kolde kontanter.  Så tak for denne gang og thov det var delete der gjorde tricket.

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Ja erfarne spillere er gode at have på banen! - tak for bidrag til kaffekassen smile  jeg lukker her.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein