Explorer 9, 64 Bit. - bør jeg benytte den?
  Vantage
Antal indlæg: 117

Hej,
så er der atter et ppar spørgsmål som ikke har med Spyware at gøre, men da jeg har meget gode erfaringer med hjælp herinde fra, så drister jeg mig alligevel.

Min AMD-baserede ASUS bærbare, med 4 gb RAM, Win 7 Home Premium, blev leveret med IE9 i to versioner, 32 og 64 bit.

Nu har jeg prøvet at lade IE9 64 bit være standardbrowser i en tid og
a) jeg mærker ingen forskel i hastighed eller kompatibilitet med websider og lign
b) jeg synes min maskines harddisk snurrer og knokler meget mere - (hele tiden, også off-line)

så,

1) Skal jeg ændre på nogle settings og holde fast i min 64-version som standardbrowser?
2) eller, droppe det?

Hilsen
Vantage

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Hej Vantage smile

b-Du kunne til en start prøve at se i jobliste, hvilken proces der evt. bruger uforholdsmæssig mange ressourcer og får disken til at snurre og arbejde mere.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Vantage

Har set listerne igennem (for både CPU, RAM og disk).
Øverst på alle tre ligger “wmpnetwk.exe” og “coreServiceShell.exe” og rumler derudaf.

De to processer forårsager stadig klart mest arbejde, selv efter jeg har åbnet IE, Skype, Outlook og Word.

Hilsen
Vantage

Redaktør

Jeg har søgt lidt på wmpnetwk.exe som hører til Windows media player, prøv fx at læse her og hvordan du stopper tjenesten -  http://www.addictivetips.com/windows-tips/fix-wmpnetwk-exe-in-windows-7/ - håber det er i orden det er på engelsk.

Processen coreServiceShell.exe er mere tricky - kører du med TrendMicro Anti-Malware?

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Vantage

Ja, Trend Micro Titanium Maximum Security 2012.
Prøvede at stoppe wmpnetwk.exe og alle grafer i jobliste droppede markant.
Jeg dykker ind i dit link. Tusind tak for hjælpen.
Har du nogen mening om EI 64 vs. 32 bit?
De bedste hilsner
Vantage

Redaktør

Ok, for så hører coreServiceShell.exe til dit TrendMicro program og må formodes at være legal. grin

Jeg har ingen erfaring med 64bit systemet og IE9, det kan være andre har et bud på det.

Signatur

Vantage

Tak for hjælpen.
Vantage

Redaktør

Kører computeren som den skal? - og vil du have lukket tråden?

Signatur

Vantage

Ja, den kører ok.
Vil gerne høre hvis andre har en mening om IE 64 bit.
Kan tråden forblive åben et par dage endnu?

Redaktør

Selvfølgelig! no problem smile

Signatur

medio
Antal indlæg: 178

Det eneste problem jeg kan se ved IE 64 bits er at ikke alle “Tilføjelser” eller “Toolsbar” er kompatibel med IE 64
( men er ved at være det ).

Peter Olsen

Signatur

Windows 7 64 bits

Redaktør
Antal indlæg: 3361

Jeg ser lidt det samme som Peter Olsen. Jeg ville bruge 32bit versionen, for at være mere sikker på at undgå evt problemer med tilbehørsprogrammer. Ellers tror jeg ikke der er den store forskel

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

smog
Antal indlæg: 3151

Ellers tror jeg ikke der er den store forskel

På min lille labtop-Medion har jeg i .. Internet explorer i C:...under betegnelsen programmer og programmer (86). Har dog ikke haft problemer..endnu; men måske er det sådan, at en del Programmer som ikke er kompatible med x64 bit, bliver installeret i x86 mappe. De bliver følgelig installeret som et 32-bit program.. De øvrige programmer som er 64bit og kompatible..stoppes så i den almindelige mappe.. 
Lidt læsestof:  smile...og bare sig til, hvis jeg svarer helt hen i skoven red face   
Her

Signatur

.. You talkin’ to me?

Vantage

Hej alle,
tak for svarene.
Synes min Explorer fryser mere end den plejer (læs: mere end 3 gange om dagen), så jeg vil benytte 32-versionen igen.
Har heller ikke mærket noget som helst til hastighedsfordele.
Hvad i alverden er egentlig meningen med 64-bit versionerne? Er det bare marketing?
Suk.
mad

Redaktør
Antal indlæg: 3361

Til et 64 bit system, hører vel også en 64 bit browser. Ellers er der nok ikke meget mening med det.

Skal vi lukke spørgsmålet, eller har du andet i denne forbindelse?

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

Vantage

Hej,
ja, luk bare mit spørgsmål.
Tak
Vantage