csrss i jobliste.
Redaktør
Antal indlæg: 1860

Det hænder jeg følger med i nogle rensetråde og Allround har en tråd og spørgsmål om csrss.exe i jobliste.

Hvis csrss.exe (Client Server Runtime Server Subsystem ) ligger i C:\\windows\system32 er det en legal fil og proces og nødvendig for at systemet kører stabilt.
Ligger den udenfor, er den suspekt.

csrss.exe optræder også i min jobliste og forbruget svarer sådan cirka til det Allround beskriver.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

mo-od
Antal indlæg: 3572

vaf. Er du blevet udnævnt til Redaktør Og Forum Supporter. I sså fald skal der lyde et stort tillykke! wink

Lidt uddybning om crssr.exe (Google oversat):

Hvad er Csrss.exe og hvad laver den på min computer?

“Microsoft Client Server Runtime Server delsystem udnytter processen Csrss.exe til forvaltningen af ​​hovedparten af ​​den grafiske instruktionssæt under Microsoft Windows-operativsystemet. Som sådan Csrss.exe giver de kritiske funktioner i operativsystemet, og dets opsigelse kan resultere i Blue Screen of Death, der vises.

Csrss.exe kontrol trådning og Win32 console vindue funktioner. Trådning er, hvor ansøgningen deler sig i flere samtidige kørende opgaver. Tråde understøttes af Csrss.exe er forskellige fra processer i at tråde er almindeligt indeholdt i processen, med forskellige tråde, deling af ressourcer inden for den samme proces. Den Win32 konsol er den almindelig tekst vindue i Windows API-systemet (programmer kan bruge konsollen uden behov for billedvisning).

I mobile enheder, såsom notebooks og laptops, er processen Csrss.exe meget afhængige af strømstyring støtteordninger iværksat af systemet som defineret i Kontrolpanel mulighed.

Csrss.exe er en system proces, der er nødvendig for at få dit Windows-system til at fungere korrekt. Den bør ikke fjernes.

Redaktør

Tak skal du have mo-od - og det skal jeg lige sunde mig over.  smile

Og godt med en uddybende forklaring på hvad den legale csrss.exe fil har af betydning for systemets stabilitet.  smile

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Pablo
Antal indlæg: 2027

Også tillykke fra mig, vaf. Godt gået og yderst velfortjent. [thumbsup]

Nu er dette måske ikke en lykønskningstråd - men hvad det ikke er, kan det jo hurtigt blive.

Kan du ikke bruge din nyvundne status til at sørge for, at vi får indført en thumbsup-smiley? wink

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

Redaktør

Tak for ordene Pablo smile - og lige den smiley har været ønsket en del gange, jeg synes også at den mangler og den skulle så have været her -thumbsup-

Signatur