Netgear CG3000
  lao
Antal indlæg: 213

Jeg bruger Yousee og har Netgear CG3000 som modem, jeg har ingen problem med at komme på nettet, men når jeg skal på et spil hvor andre er på, kan jeg ikke logge på, jeg har sat mine porte op i Port Forward men uden held,når jeg jeg bruger Port Checker oplyser den mig at den ikke kan pinge routeren, jeg har ringet til Yousee men der var heller ingen hjælp at hente ( de havde ikke support på Netgear oplyste de)
Håber i kan hjælpe mig så jeg kan få alle mine porte åbne.
På forhånd tak.

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

Redaktør
Antal indlæg: 3760

Den Netgear er tilsyneladende noget skod, og Yousee skal da supportere det isenkram de leverer til kunderne.

Prøv dette (Fundet i et andet forum):
Dit problem er at CG3000 kun kan holde et meget lille antal samtidige forbindelser åbne. Jeg har haft samme udfordring.

Løsningen på dit problem er:
1. Bed Yousee om en ‘Åben konfiguration’
2. Køb selv en router af bedre kvalitet.
3. Indstil CG3000 til at fungere som ‘Bridge’. (Gøres under IP NAT i venstre side ad webinterfacet)
4. Aktiver forbindelsen med den nye router.

Du skal bede om den åbne konfiguration for at Yousee stopper med at overskrive konfigurationen ved den daglige ‘provisioning’ (opdatering af CG3000).

Åben konfiguration eller at bridge forbindelsen koster pt. ikke ekstra hos Yousee.

lao

Jeg takker for svaret, jeg var inde i Port Forward og fik åbenbart rørt ved noget jeg måske ikke skulle, jeg er stadig på nettet og alle mine porte er åbne, men jeg kan ikke pinge min router og når jeg går ind i CMD kan den ikke finde min nye IP, og samtidig kan jeg ikke komme ind i Port Forward på 192.168.0.1

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

Redaktør

Nulstil apparatet og begynd forfra smile
Der plejer at sidde en microswitch bag et lille hul på bagsiden. Her stikker man en kuglepen ind, og holder den der i 10 sek.

lao

Takker for svaret, det hjalp..

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

Redaktør

Ja, rar lille udvej når man har fjumret rundt, og ikke husker hvad det var man lige gjorde.

lao

Nu har jeg næsten prøvet alt, undtagen at købe et nyt modem, kunne det evt. være min Bullguard Firewall der blokerer.??

Mvh.

Lao

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

bwf1409
Antal indlæg: 3169

Jeg ville prøve at slå BullGuard FW fra og se om det hjælper - men aktiver Windows Firewall inden forsøget, den er bedre end ingenting. Jeg er nu mere tilbøjelig til at tro at det er din Netgear…..

lao

Ja det vil jeg prøve, men det mærkelige er at min kollega bruger også Netgear CG3000 samt samme nnetudbyder og vi bruger de samme porte, men han har ingen problemer.

Mvh

Lao

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

bwf1409
Antal indlæg: 3169

Jeg har lige smidt en Netgear på møddingen, fordi jeg blev smidt af nettet i tide og utide. Tilsyneladende var der ingen fejl at spore - men den nye Linksys E4200 har kørt fuldstændig problemfrit siden jeg købte den. Det må i min verden betyde at det var min Netgear der var færdig, selv om det ikke virkede sådan.

Dette behøver selvfølgelig ikke være tilfældet hos dig.

Redaktør

Netudbyderne lejer sig ind på TDC’s kobberkabler, og er man uheldig, og har for lang afstand til en central, kan alt ske.
Men stadig… Det udstyr udbyder har leveret, skal de ha’ support på. Det er kun en router man selv tilslutter udbyders kabelmodem, man selv har ansvaret for.

lao

Jeg har snakket med Yousee,. og vi fik reset Routeren men intet hjalp, så nu er der er en ny Router på vej, og så må jeg håbe den virker.

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

Redaktør

Fint.
Vi afventer spændt smile

lao

Ja så fik jeg mit nye modem fra Yousee, og det virkede overhovedet ikke, så på den igen får tilsendt et nyt modem igen igen.

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.

Redaktør

Du hænger nok for enden af en laaaang forbindelse, kilometervis fra det nærmeste knudepunkt.

En bekendt blev holdt hen med snak i flere år, indtil et lynnedslag smadrede alle vejens TDC/Yousee kabler. Siden reparationen har alt kørt perfekt smile

lao

Ja så fik jeg mit nye Modem og fik det indstalleret, men lige meget har det hjulpet, jeg kan stadig ikke åbne de porte og min Port Checker fortæller stadig at den ikke kan Ping min Router og at Portene ikke er åbne, nu begynder det at blive surt.

Signatur

Med venlig hilsen

Lao.