hller > heller
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jamen jeg er slet ikke uenig med dig Pablo, der skal beviser til, og enlig svale, kan da godt vise sig at gøre ingen sommer. |
|
|
|
|
|
Norton PC Checkup resultat Protection - non detected: Performance - Good Virus and spyware - no threats found: 0! Noton by Symantec: Yuor PC is vulnerable. Get an anti-virus solution from Norton, Get details (klik) Jeg har TDCs Sikkerhedspakke/F-secure, så Windows Firewall er deaktiveret - og Windows Update naturligvis scheduled! En enlig svale |
|
|
|
|
|
Men dog! en svale mere |
|
|
|
|
Nej, den har heller ingen sikkerhedssoftware fundet hos mig, så det er sikkert en generel fejl. Men netop en fejl - og ikke et forsøg på humbug. Det ville i hvert fald være dumt, for som regel ved folk da, hvad de har installeret. Derimod er den åbenbart holdt op med at finde tracking cookies - og det er da et fremskridt. Må lige have den ned igen en af dagene. |
|
|
|
|
|
NB! Hvis den også hos mig melder computeren ren, vil jeg være mindre tilbøjelig til at tro på fup, end jeg var før - også selv om den påstår, at jeg ingen sikkerhedssoftware her. For i og med at den melder computeren ren, vil netop de uvidende jo mene, at så er den hellige grav velforvaret - og ikke smide penge efter et sikkerhedsprogram. |
|
|
|
|
|
Fup eller fejl? - hvis programmet ikke er i stand til at læse computerens tilstand, indstillinger og programmer korrekt, så falder nytteværdien markant, og vildleder mere end det vejleder. Sluf var inde på, at det fungerede bedst, hvis det blev installeret på en nyinstalleret computer, og før andre programmer. Men som regel er det jo ikke sådan det foregår i virkeligheden, programmer af den slags kommer jo først i spil den dag computeren begynder at køre langsomt, med videre. |
|
|
|
|
|
Det Sluf talte om, var Norton Utilities. Det brugte jeg også selv engang, hvor jeg var helt grøn som PC-bruger, og det var et virkelig fedt program, som reddede mig ud af mange dumheder. Ang. Norton PC Checkup, så har jeg en mistanke om, at det kun scanner efter, om man har et Norton-produkt installeret - og det er selvfølgelig ikke så smart. Heller ikke set ud fra Symantecs fordel, da det jo svækker deres troværdighed. Så det må de se at få lavet om på. |
|
|
|
|
|
Noton/Symantec har haft rigeligt med tid til at lave det om, Pablo, så jeg tvivler stærkt. Problemet var det samme, da det blev kaldt Norton Security Scan Baggrunden for, at Norton ikke fandt trackingcookies på min computer skyldes måske, at F-secure rent faktisk beskytter og scanner mod trackingcookies, hvis man vælger det - og det har jeg valgt, såh… |
|
|
|
|
|
Så fik jeg afprøvet Norton PC Checkup igen. Og resultatet var det samme som sidst: Den fandt ingen sikkerhedssoftware, men en del cookies, som angiveligt udgjorde en trussel. Det mest påfaldende er dog, at den påstår at scanne hele maskinen i løbet af et par minutter. Godt nok er Symantecs egne sikkerhedsprogrammer hurtige - men dog ikke så hurtige. :-D Så jo, jeg er med på at vende tommelfingeren nedad for det program. Der kan dårligt være tale om andet end spekulation i folks uvidenhed. Samtidig finder programmet dog ikke noget, som ikke er på maskinen, så ren svindel er det ikke. |
|