En privatperson ved navn James Gross har saksøkt Symantec i California, med påstand om at de lurer kunder til å kjøpe produkter de ikke trenger.
Prøveversjoner (såkalt trialware) av selskapets programvare, deriblant antiviruspakken Norton Utilities, blir beskyldt for å lyve om skadelige feil, personvernrisiko og andre problemer på pc-en, uten å ta hensyn til maskinens faktiske tilstand.
“Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !”
... var det myntet på undertegnede? Isåfall har “logs” blitt vedheftet uten mitt vitende og jeg beklager evt. det. Det gikk fort på morgenkvisten før jeg dro på jobb, men fant ut at artikkelen var noe for dere, derfor la jeg inn pekeren.
Det har du ret i f-arn, det er en sammenblanding. Men det er svært at have noget imod, at der kigges nærmere på de optimerings programmer, der lover næsten hvad som helst, uden at kunne leve op til det.
Det har du ret i f-arn, det er en sammenblanding. Men det er svært at have noget imod, at der kigges nærmere på de optimerings programmer, der lover næsten hvad som helst, uden at kunne leve op til det.
Norton Utilities er god nok, det er godt nok flere år siden jeg har brugt det.
Det virker allerbedst hvis det lægges på en nyinstalleret computer før yderligere programmer ind. Hvis man prøver at bruge det på en computer der havde bedst af at blive formateret går den helt i knæ.
Men tiden er løbet fra programmet da Windows er langt mere stabilt end for 10 år siden da jeg brugte Norton, desuden har vi jo et rigtigt godt renseprogram i Ccleaner.
Hvad retssagen angår er det jo USA hvor folk lægger sag an bare naboens høns smider fjer udenfor hønsegården
Jeg tror, en del af miseren beror på, at “Norton PC Checkup” også finder tracking cookies og ikke er i stand til at skelne mellem det mere og det mindre farlige. Er ikke sikker på, at der er tale om bevidst fup - men vil da ikke udelukke det.