Kan ikke komme på internettet i udlandet ?
Antal indlæg: 409

Hej Spywarefri,  smile

Jeg er på ferie i Grækenland og bor privat hvor jeg har trådløs internetforbindelse.

Jeg kan desværre ikke få adgang til internetforbindelsen. I Danmark har jeg trådløs internetforbindelse via kollegiet og havde også mobil internet fra TDC (Connect It).
(Heldigvis har jeg mulighed for at låne min svigerindes computer, så jeg kan skrive til Spywarefri.)

I “DK” havde jeg problemer med TDC mobile forbindelse, så jeg valgte at afinstallere abonnementet, da jeg kom til Grækenland. I “DK” brugte jeg ikke TDC, men min trådløse forbindelse via kollegiet.

Da det mobile internetforbindelse fra TDC var installeret på computeren var indstillingerne
for “Egenskaber for Internet” indstillet med “Connect It”. D.v.s. i selve “boksen” for “Indstillinger for opkalds -og VPN-forbindelser stod der “Connect It”.

Nu hvor jeg har afinstalleret TDC er boksen blank. I “Netværks- og delingscenter” har jeg forbindelse fra min computer til hjemmenetværket og forbindelse fra hjemmenetværket til Internet er der et rødt kryds.

Når jeg søger efter en “diagnose af forbindelsesproblemer” får jeg følgende oplysninger :

Kontakt netværksadministratoren eller internetudbyderen.

Der kan være problemer med DNS-serveren. Du kan finde flere oplysninger om DNS i Windows Hjælp og support.

Yderligere oplysninger :

Windows Netværksdiagnosticering :

Fundne problemer :
DNS-serveren er måske ikke tilgængelig - Registeret

Jeg er tilsluttet, men har ingen internetadgang og aner ikke hvad jeg skal gøre for at få adgang til internettet. Det har noget med DNS-Serveren at gøre, ikke ? (Under “Diagnose af forbindelsesproblemer” står der bl.a. også oplyst, at problemet kan være, at der ikke kan opnås forbindelse med DNS-serveren.)

Jeg har ikke førhen benyttet min computer i udlandet, så jeg står lidt på “bar bund”. Jeg troede ikke det ville være så kompliceret. Jeg forventede, at jeg bare kunne tilsluttet computeren til den udenlandske internetforbindelse. Åbenbart ikke ! smile

Jeg håber der er en el. flere der kan hjælpe mig.  smile Det ville være super dejligt, så jeg kan komme på internettet.

Mvh.
Lindus

Redaktør
Antal indlæg: 3760

Grækenland er jo på r*ven, så måske er det kun tilladt med et stk. computer pr. husstand ?

Ok - det er næppe det, men hvis den kombinerede modem+router som computerne tilsluttes, ikke er med DHCP (eller DHCP er deaktiveret), så er der kun gennemgang for een computer ad gangen.
Udbyders luskede bagtanke med den konstruktion, er så at kunderne bliver tvunget til at betale for en ekstra IP adresse.

Kører svigerindens computer med Win7, er det en enkel sag, at få hendes computer til at agere ‘wifi router’.

Hej Spywarefri, smile

Det lykkes mig at løse problemet.

I “Egenskaber for trådløs netværksforbindelse” vedr. “Internet Protocol version 4” havde jeg for måneder tilbage indtastet DNS-serveradresser og dem har jeg slettet og sat et “flueben” i “Hent automatisk en DNS-serveradresse” og jeg har nu forbindelse til internettet.

En “lille deltalje” jeg ikke havde tænkt på !

Tråden må gerne lukkes. På forhånd tak !

Godt nytår !  smile

Mvh.
Lindus

Thov TeamSpywarefri - 12.01.2012 23:15:51

Grækenland er jo på r*ven, så måske er det kun tilladt med et stk. computer pr. husstand ?

Ok - det er næppe det, men hvis den kombinerede modem+router som computerne tilsluttes, ikke er med DHCP (eller DHCP er deaktiveret), så er der kun gennemgang for een computer ad gangen.
Udbyders luskede bagtanke med den konstruktion, er så at kunderne bliver tvunget til at betale for en ekstra IP adresse.

Kører svigerindens computer med Win7, er det en enkel sag, at få hendes computer til at agere ‘wifi router’.

Hej Thov,

Næppe ikke…...stikkontakter mangler vi ingen af…..!!  smile  smile

Takker mange gange for din “input”. Jeg havde i første omgang ikke læst dit indlæg, da jeg skrev mit andet indlæg. Jeg har som sagt løst problemet, som ikke var det helt store. Det var DNS-serveradresserne der drillede lidt. ( Se venligst mit andet indlæg. )

Takker og ønsker dig et godt nytår.  smile

Mvh.
Lindus

P.S. ! Tråden må gerne lukkes !

Redaktør
Antal indlæg: 3760

Ok smile
En lille tue kan vælte et stort læs…