Info : Slut med Pc tools Firewall plus-free på hjemmesiden.
Redaktør
Antal indlæg: 3361
OracleJMT - 09.01.2012 19:38:31

Spørgsmålet er hvor stort behovet er for tovejs firewalls

Som jeg ser det, er behovet der, så længe der er malware, der ringer ud.

I købepakkerne er langt de fleste firewalls envejs, eller kun med en ganske svag tovejs funktion, og så er det vel lidt svært at argumentere for at de skulle være bedre end Windows egen

Jeg forstår heller ikke hvorfor de fleste sikkerhedspakkers firewalls bliver lavet, som halv envejs. Det giver ikke mening for mig. Men jo, det er nok for brugervenlighedens skyld, tror jeg.

Ja, men hvis man er godt sikret imod at skidtet ikke kommer ind, er der jo ikke noget problem. Både antivirus og browsere er blevet meget mere sikre i dag, så derfor mener jeg ikke at behovet for en tovejs firewall er særligt stort.

Næh, helt enig mht til de indbyggede firewalls, for skal det virke ordentligt, så skal man have en af de meget stærke firewalls med HIPS som Online Armor, PC Tools, Outpost, Comodo osv. Og dem vil de fleste brugere ikke acceptere.

Jeg vil heller ikke mere. Jeg gider simpelthen ikke bruge noget sikkerhed der sløver, eller kommer med advarsler i tide og utide. Jeg bruger et ganske enkelt setup, med WOT, Traffic Light, hostsfiler i Hostsman, og Panda Cloud Antivirus, og ikke mindst Google Chrome. De få gange hvor noget har truet, har Chrome afvist det automatisk via sin sandbox. Skulle uheldet alligevel være ude, er det bare at skifte et image, og bruge cloud backuppen.

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

Antal indlæg: 200

Jeg vil heller ikke mere. Jeg gider simpelthen ikke bruge noget sikkerhed der sløver, eller kommer med advarsler i tide og utide. Jeg bruger et ganske enkelt setup, med WOT, Traffic Light, hostsfiler i Hostsman, og Panda Cloud Antivirus, og ikke mindst Google Chrome. De få gange hvor noget har truet, har Chrome afvist det automatisk via sin sandbox. Skulle uheldet alligevel være ude, er det bare at skifte et image, og bruge cloud backuppen.

Jeg har også fået nok af alt den sikkerhed med HIPS og alarmer. Det var også derfor jeg kvittede Comodo og fik KIS, som jeg synes gav mig mere fred til ikke at tænke på, at jeg havde noget, som kunne kræve mere af mig, end jeg gad. Satte min lid til, at min sikre surfing og Chrome og diverse sikkerhedsanordninger i browser og DNS kunne give mig nok til at jeg kunne slappe mere af.
Nu er jeg jo så i Linux Mint, og surfer stadig sikkert. Men sikkerhedsprogrammer tænker jeg ikke så meget på. Ikke fordi der ikke er Linux-Malware, der findes bare ikke det store udvalg af sikkerhed til Linux, så jeg nøjes med WOT, adgangskodekontrol og sund fornuft.

Signatur

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?”

‎“Why just have an Apple, when you can get all the fruit you want for free?”

Tux the Penguin says: I’m fast, i’m stable, i’m secure, i’m free, you can customize me as you want me to be.

smog
Antal indlæg: 3151

Jeg har også fået nok af alt den sikkerhed med HIPS og alarmer. Det var også derfor jeg kvittede Comodo og fik KIS, som jeg synes gav mig mere fred til ikke at tænke på, at jeg havde noget, som kunne kræve mere af mig, end jeg gad. Satte min lid til, at min sikre surfing og Chrome og diverse sikkerhedsanordninger i browser og DNS kunne give mig nok til at jeg kunne slappe mere af.

Åh ja,-Comodo. Jeg husker det Dine små ærgelser confused Ja for f…det er det som det drejer sig om..fred og ro og slappe..og KIS,-ja Du har jo stadig HIPS i KIS går jeg ud fra. DNS (Norton) har jeg så ikke på den bærbare,-(dog på de andre 3..hvad skal jeg dog med dem)..computere. Her har jeg valgt “KIS url advisor” sammen med Phantastiske Chrome (Netbank) og (hvad er det nu den hedder).. Intern…E..9 som giver en safe surfing samt tryghed…føles i hvert fald som.

Signatur

.. You talkin’ to me?

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Jeg fortryder ikke et sekund, at jeg i sin tid gik `the cloud way´. Med kombinationen, wsa antivirus/malware og dw firewall, synes det, at intet ondt udefra fattes mig, og generende tilbagevendende advarsler og pop-up`s mærker jeg intet til.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

smog
Antal indlæg: 3151

...Jeps..det var så det. Her skete ligefrem noget.

Luk venligst min tråd smile

Signatur

.. You talkin’ to me?