OracleJMT - 09.01.2012 19:38:31Spørgsmålet er hvor stort behovet er for tovejs firewalls
Som jeg ser det, er behovet der, så længe der er malware, der ringer ud.
I købepakkerne er langt de fleste firewalls envejs, eller kun med en ganske svag tovejs funktion, og så er det vel lidt svært at argumentere for at de skulle være bedre end Windows egen
Jeg forstår heller ikke hvorfor de fleste sikkerhedspakkers firewalls bliver lavet, som halv envejs. Det giver ikke mening for mig. Men jo, det er nok for brugervenlighedens skyld, tror jeg.
Ja, men hvis man er godt sikret imod at skidtet ikke kommer ind, er der jo ikke noget problem. Både antivirus og browsere er blevet meget mere sikre i dag, så derfor mener jeg ikke at behovet for en tovejs firewall er særligt stort.
Næh, helt enig mht til de indbyggede firewalls, for skal det virke ordentligt, så skal man have en af de meget stærke firewalls med HIPS som Online Armor, PC Tools, Outpost, Comodo osv. Og dem vil de fleste brugere ikke acceptere.
Jeg vil heller ikke mere. Jeg gider simpelthen ikke bruge noget sikkerhed der sløver, eller kommer med advarsler i tide og utide. Jeg bruger et ganske enkelt setup, med WOT, Traffic Light, hostsfiler i Hostsman, og Panda Cloud Antivirus, og ikke mindst Google Chrome. De få gange hvor noget har truet, har Chrome afvist det automatisk via sin sandbox. Skulle uheldet alligevel være ude, er det bare at skifte et image, og bruge cloud backuppen.