Jeps smog, og så kun en browser med en genvej til banken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
..Ja det er jo ikke noget nyt i den stor IT verden;men noget nyt for mig..tror jeg forsøger…skal lige ha` langt tilløb |
|
|
|
|
|
...Win7 Ultimate…måske ikke så langt tilløb endda |
|
|
|
|
|
Det hele er bare en dårlig spøg der er løbet af sporet, ikkesandt??? |
|
|
|
|
..For mit vedkommende var det blot tilløb til en vitual pc;men ellers drejer hele tråden sig om informationer fra >forevernewbie< ,som egentlig er værd at tænke over…lagt sammen med de andre hundredevis af info man får her i Spwf. |
|
|
|
|
|
Nej det er vist ikke nogen spøg diomedea. Informationen og øvelsen går på, ikke at køre alt fra den samme browser, men at skille det ad, således at du fra den ene browser (fx Chrome)ordner din netbank, NemID, Skat m.v. - og til det andet du foretager sig på nettet, bruger en anden browser. |
|
|
|
|
|
Jeg ville nok foretrække at droppe computeren. Ganske vist forlanger staten at alle skal bruge computer,men jeg er en gammel mand,så hvad kan man forlange. Har de kriminelle så ikke vundet over samfundet? |
|
|
|
|
|
Nej det er ikke altid lige let, det med computere, og alle de forskellige ting man er nødt til at tage stilling til og sætte sig ind i, men den er nok kommet for at blive en rum tid fremover. Men der er jo stadigvæk den gode gamle metode, at troppe personligt op med sine gøremål. De kriminelle kan vinde et parti ind imellem, men de har ikke vundet kampen. |
|
|
|
|
|
Nu skal vi jo helt frem til 2015 før der sker noget drastisk og hvor den papirløse tidsalder begynder at udfordre de ældre sådan rigtig. Det er således ikke de første år der sker noget på den front, men også efter 2015 kan den ældre borger kontakte myndighederne uden om computeren. Mange har det indtryk at det ikke er muligt, men det er ikke sandt. Jeg er også en gammel mand (snart 65), men jeg har da den glæde også at se et kært familiemedlem på snart 87 klarer sig på en computer, så jo det skal som nok gå også efter 2015. Der er ingen grund til at ta’ forskud på mulige problemer. |
|
|
|
|
|
Jeg vil takke for de kommentarer der kom til mig, jeg blev bare lidt overrasket. |
|
|
|
|
|
Jeg har da en vis forståelse for at man trækker lidt på skuldrene, og ryster lidt på hovedet af dette. Men man skal bare huske at Java er en af de helt store syndere, når det drejer sig om sårbarheder. Der går vel et par dage efter en opdatering, inden banditterne har fundet et nyt hul. Og lige meget hvor forsigtige vi er, og hvor god sikkerhed vi bruger, så kan også blive ramt. Så jo flere forholdsregler vi tager, jo mere begrænser vi mulighederne for banditterne. Og hvor stor en ulempe er det lige at åbne en ny browser for at gå i banken? Iøvrigt peger han på muligheden for at bare bruge Google Chrome, som jeg har plæderet for i flere år. Den er vitterligt MEGET mere sikker, pga sin sandbox. Og så er det en super god browser, med masser af spændende tilføjelsesprogrammer, som ikke udgør sårbarheder, da de ligger inde i sandboxen. Så nej, banditterne har ikke vundet, men det gør vi, hvis vi bare bruger lidt fornuft, og de bedste programmer. |
|
|
|
|
|
Er der eksempler på at NEMID er blevet misbrugt ved hul i java? |
|
|
|
|
|
Java, flash, Adobe Reader, eller noget helt fjerde. Det tror jeg ikke man kan finde ud af. |
|