Ekspert til danskerne: Brug kun NemID i en særskilt browser
Redaktør
Antal indlæg: 3361

http://www.version2.dk/artikel/ekspert-til-danskerne-brug-kun-nemid-i-en-saerskilt-browser-33393?

Ja hvis man ikke bruger Google Chrome i forvejen, mener jeg også det kan være en rigtigt god ide, at bruge den til NemID alene.

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

Antal indlæg: 33

Hold da kæft. Ham der fra f-secure han lyder sku så klog, så hvorfor laver han ikke andet en at kritisere folk i stedet for at gøre noget ved det?

Antal indlæg: 980

@Morten15

Din kritik er uberettiget. Som jeg læser det, rådgiver han pc-brugere efter bedste evne. Hvis alle fulgte hans råd, ville den form for spredning af malware blive formindsket ganske betydeligt.

Antal indlæg: 33

Indlæg slettet på grund af grimt sprogbrug.

Du skal nok få opfyldt dit ønske om at blive bannet/ forevernewbie

[ Rettet: 27.12.2011, 23:55 af forevernewbie ]
Redaktør
Antal indlæg: 3250

Man må jo så sige at tiltaget med separat browser til NemID er svært for menigmand at føre ud i livet.
Hvor mange er klar over hvordan man fjerner plugin´et i sin browser?

Det næstbedste er vel at holde sine plugins opdateret.
Det er trods alt nemmere at forklare og hjælpe til med at plugin´et altid er opdateret.
Udover styresystemet og Antivirus selvfølgeligt

Signatur

Rookie

Rock´n roll

Administrator
Antal indlæg: 4202

Brugeren Morten15 har fået sit ønske opfyldt, pga utilstedelig opførsel/grimt sprogbrug excaim

Signatur

Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !

Redaktør

Well, det er vel bare at slette sit java, og så hente Chrome, og så bare have et link til netbanken i den, og så ikke andet. Det vil gøre at meget snavs ikke finder vej ind.

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Hvis man har computerkapasitet til det, ville jeg skille det ad, således at det der vedrører netbank/NemID og lignende, køres fra en separat computer.
Men sig mig, er Java ikke en nødvendighed for at tilgå disse services, eller har jeg misforstået noget her?

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Redaktør

Nogle bruger en Linux boot CD, og andre bruger et virtuelt system.

Jo, java er nødvendigt til netbank, men man kan godt bruge sin “hverdagsbrowser” uden java, uden de store problemer.

Det nemmeste er selvfølgelig bare at bruge Chrome.

Signatur

smog
Antal indlæg: 3151

Well, det er vel bare at slette sit java, og så hente Chrome, og så bare have et link til netbanken i den, og så ikke andet

Måske det dette forevernewbie mener,-vedrørende PlugIn i Chrome: (gad vide om min bank Nordik understøtter Chrome).Det vil vise sig.

http://www.java.com/en/download/faq/chrome.xml

Signatur

.. You talkin’ to me?

Redaktør

Udemærket link smog, det lysner på forståelsen.  smile

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Redaktør

Ja der var åbenbart noget jeg ikke forstod ved dit spørgsmål vaf red face

Signatur

Redaktør

Ingen årsag, det var såmænd bare det med - at slette sit Java - jeg ikke var helt med på.  smile

Signatur

Redaktør

En lille vejledningen her, hvor man også kan teste om det hele virker http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95697

Signatur

smog

(gad vide om min bank Nordik understøtter Chrome).Det vil vise sig.

...Nå den understøtter..men der var engang NemId ikke gjorde..kun IE i den spæde opstart.

https://www.nemid.nu/support/tekniske_krav/understoettede_programmer/internetbrowser/

Signatur

.. You talkin’ to me?

smog

og andre bruger et virtuelt system.

Du sagde noget..forevernewbie..egentlig en god idé Du her har givet tongue laugh

Her

Signatur

.. You talkin’ to me?