Jeg fik en af dagene en idé til fremtidens internet samfund
  Pablo
Antal indlæg: 2027
OracleJMT - 27.12.2011 00:21:15

Så vidt jeg ved, er det meget sværere, at få fat i ukrainske hackere, end det er, at få fat i en dansk bankrøver. Desuden er det jo ofte svært, at få fat i den pågældende, hvis han/hun bor i et land, hvor der er love, der i større grad legaliserer internet kriminalitet, eller måske bare ikke gør noget ved det. Så kan det være svært.

Jo, men omvendt er det nemmere at få fat i en dum spammer end i en smart valutasvindler - så det kommer an på, hvordan man vender og drejer det.

Hvis man satte fuldt blus på kontrol og overvågning, ville det sikkert være muligt at opnå et samfund, hvor de kriminelle ikke havde en chance for at udfolde sig.

Og ved samme lejlighed kunne myndighederne så overvåge, at man ikke røg, spiste for meget fedt, gik for sent i seng osv.

Det ville uden tvivl øge sikkerheden. Både mod kriminalitet og mod blodpropper.

Men så foretækker jeg til hver en tid et usikkert liv. grin

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

Pablo

foretækker > foretrækker. Og det var ikke min hensigt at citere mig selv. :-D

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

Antal indlæg: 200

Og ved samme lejlighed kunne myndighederne så overvåge, at man ikke røg, spiste for meget fedt, gik for sent i seng osv.

Ja, jeg er helt enig. Mener selvfølgelig, at der skulle være en grænse.

Signatur

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?”

‎“Why just have an Apple, when you can get all the fruit you want for free?”

Tux the Penguin says: I’m fast, i’m stable, i’m secure, i’m free, you can customize me as you want me to be.

Pablo
OracleJMT - 27.12.2011 00:43:06

Ja, jeg er helt enig. Mener selvfølgelig, at der skulle være en grænse.

Det mener jeg også, men faktisk synes jeg, at myndighederne forlængst er gået over den i deres evindelige indblandning i, hvordan folk lever deres liv. Indtil videre er det dog heldigvis ikke værre, end at man kan give pokker i det og leve sit liv, som man selv har lyst til - men dén frihed kan der jo hurtigt blive gjort kål på.

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Det er en usikker og farlig verden på mange fronter, men grundlæggende omkring det du tænker, må folk reflektere over og lære at sikre deres computere ordentligt.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Det mener jeg også, men faktisk synes jeg, at myndighederne forlængst er gået over den i deres evindelige indblandning i, hvordan folk lever deres liv. Indtil videre er det dog heldigvis ikke værre, end at man kan give pokker i det og leve sit liv, som man selv har lyst til - men dén frihed kan der jo hurtigt blive gjort kål på.

Jeg er helt enig med dig Pablo. Det var heller ikke meningen med min idé. Ideen var, at med mere virtuel kontrol, kunne man sætte det der sejler på plads, og skille får fra bukke.

Men mon ikke så vi kan konkludere, at det er folks eget ansvar, at sikre sig mod banditterne?
Jeg tror i hvertfald ikke, at det nogensinde vil være muligt, at komme til det punkt, hvor man ikke selv har et ansvar mere, og hvor alt er sikret for en. Men jeg ved det selvfølgelig ikke. Også godt, at tanker er toldfri.  grin

Signatur

Tux the Penguin says: I’m fast, i’m stable, i’m secure, i’m free, you can customize me as you want me to be.

Pablo
OracleJMT - 27.12.2011 00:54:13

Men mon ikke så vi kan konkludere, at det er folks eget ansvar, at sikre sig mod banditterne?
Jeg tror i hvertfald ikke, at det nogensinde vil være muligt, at komme til det punkt, hvor man ikke selv har et ansvar mere, og hvor alt er sikret for en. Men jeg ved det selvfølgelig ikke. Også godt, at tanker er toldfri.  grin

Nej, så megen sikkerhed opnår vi forhåbentlig aldrig. I det hele taget er vi nok ret enige, når det kommer til stykket. smile

Signatur

Da jeg ikke tror, at der kan laves flere berlinmure af den idé, krøller jeg den sammen og smider den i papirkurven.

Tråden må gerne lukkes.  grin

Signatur