Jeg fik en af dagene en idé til fremtidens internet samfund
Antal indlæg: 200

Jeg linker lige til min blog. Ja, jeg går ud fra, at det er relevant for spørgsmålet. Forhåbentlig bryder jeg ingen regler.

Min blog

Signatur

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?”

‎“Why just have an Apple, when you can get all the fruit you want for free?”

Tux the Penguin says: I’m fast, i’m stable, i’m secure, i’m free, you can customize me as you want me to be.

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Med al respekt for dine tanker OracleJMT, så tror jeg ikke på den. Det vil jo bryde med de grundlæggende frihedsrettigheder.
Men det sker jo faktisk allerede i visse lande, at myndigheder lukker og afskærer landets befolkning fra at bevæge sig frit rundt på nettet, med begrundelsen af hensyn til landets sikkerhed og interesser.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Pablo
Antal indlæg: 2027

Heller ikke noget for mig. Selvfølgelig øger det sikkerheden, at alt er overvåget - men den form for sikkerhed vil jeg meget gerne være fri for.

Overvågning er en uting, som der i forvejen er alt for meget af, så det handler om at få mindre overvågning - og ikke mere. wink

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

Selvfølgelig øger det sikkerheden, at alt er overvåget - men den form for sikkerhed vil jeg meget gerne være fri for.

Men der må da komme en eller anden global kontrol med internettet, for som jeg ser det nu, så sejler det, og alle kan gøre/lave hvad de vil. Der er ingen kontrol med noget.

Signatur

Tux the Penguin says: I’m fast, i’m stable, i’m secure, i’m free, you can customize me as you want me to be.

Det vil jo bryde med de grundlæggende frihedsrettigheder.

Frihed til at inficere -> stjæle -> Lave $$$$. Den kriminelle forretning kører derudaf.

Signatur

Redaktør

Opfind noget til gavn for menneskeheden og der vil snart være nogle, der bruger det til personlig vinding.  smirk

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

knitter
Antal indlæg: 1091

De idéer får mig til at tænke på George Orwell’s “1984” og “Big Brother”, “Berlinmur”, “Jerntæppe” o.lign.
Nej, tak, ikke noget for mig.  cheese

Men hvad værre er, botnets kan bruges som våben.

Signatur

Redaktør

Ja, det kunne atomenergien også.

Signatur

Pablo
Antal indlæg: 2027
OracleJMT - 26.12.2011 23:57:13

Frihed til at inficere -> stjæle -> Lave $$$$. Den kriminelle forretning kører derudaf.

Jeg synes, der er kontrol nok. Kan godt lide anarkiet på nettet.

Men jeg er ikke enig i, at der er frihed til kriminalitet, for i det øjeblik de kriminelle bliver opdaget, så bliver de jo straffet - præcis ligesom ude i samfundet.

Sikkerhed er fint nok, men det er dog ikke det vigtigste i livet. smile

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

George Orwell’s “1984” og “Big Brother”, “Berlinmur”, “Jerntæppe” o.lign.

Ok, den parallel havde jeg ikke forventet. Meningen er, at sikre, at skadelige filer/programmer bliver sorteret fra de lødige. Og den større kontrol betyder, at de kriminelle får svært ved at gennemføre angreb, fordi der er tale om et globalt internet samfund med aftaler. Hvis alt på internettet kunne downloades/købes fra internet supermarkeder, og alt der blev downloadet gik gennem en global sandbox, ville der så ikke være mere styr på, hvad der rent faktisk var får, og hvem der rent faktisk var bukke? - Altså, det er jo ikke ment som noget totallitært, kommunistisk foretagende. Mere som global internet sikkerhed. - At det skulle være svært at være internet kriminel.

Signatur

Men jeg er ikke enig i, at der er frihed til kriminalitet, for i det øjeblik de kriminelle bliver opdaget, så bliver de jo straffet - præcis ligesom ude i samfundet.

Så vidt jeg ved, er det meget sværere, at få fat i ukrainske hackere, end det er, at få fat i en dansk bankrøver. Desuden er det jo ofte svært, at få fat i den pågældende, hvis han/hun bor i et land, hvor der er love, der i større grad legaliserer internet kriminalitet, eller måske bare ikke gør noget ved det. Så kan det være svært.

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 3250

Der findes jo allerede regler for hvad du må publicere på internettet.
Når en hvilken som helst opretter en hjemmeside/domæne har vedkommende underskrevet/accepteret regler for brug af webhotel.

Det som du beskriver vil blot, som mange andre tiltag i vores så moderne samfund, blot få flere i fødekæden som skal sutte på os, forbrugerenes økonomi.

Helt ærligt tror du selv på den?

Signatur

Rookie

Rock´n roll

Der findes jo allerede regler for hvad du må publicere på internettet.
Når en hvilken som helst opretter en hjemmeside/domæne har vedkommende underskrevet/accepteret regler for brug af webhotel.

Det som du beskriver vil blot, som mange andre tiltag i vores så moderne samfund, blot få flere i fødekæden som skal sutte på os, forbrugerenes økonomi.

Helt ærligt tror du selv på den?

Jeg forstod desværre ikke helt spørgsmålet.  smile

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 3250

Din idé.

Signatur

Rookie

Rock´n roll

Rookie—> Det med cloud sandbox synes jeg da selv lød meget godt. Men da jeg ikke er politiker, (heldigvis) vil jeg da sige, at resten måske mere var et forslag til, hvordan man kunne få styr på det der sejler. For der er da et eller andet der sejler, ikke? - Massevis bliver inficeret, botnets, $$$ osv.

Signatur