Jeg har installeret det nye KIS2012 for et par uger siden, og det har virket upåklageligt, men nu er det forsvundet fra bakken i nederste højre hjørne og windows siger at det ikke virker mere. Jeg har prøvet at geninstallere det, helt uden noget resultat.
Ofte virker mine genvejsikoner overhovedet ikke, og computeren er uendelig langsom om at åbne og finde siderne på internettet, uendelig langsom vil sige flere minutter.
Jeg har haft besøg af noget fra UNIBLUE, og jeg føler mig ikke sikker på at det har noget med det at gøre, det var i hvertfald ret svært at komme af med igen,men det skulle være væk nu.
Jeg har installeret det nye KIS2012 for et par uger siden, og det har virket upåklageligt, men nu er det forsvundet fra bakken i nederste højre hjørne og windows siger at det ikke virker mere. Jeg har prøvet at geninstallere det, helt uden noget resultat.
Ofte virker mine genvejsikoner overhovedet ikke, og computeren er uendelig langsom om at åbne og finde siderne på internettet, uendelig langsom vil sige flere minutter.
Jeg har haft besøg af noget fra UNIBLUE, og jeg føler mig ikke sikker på at det har noget med det at gøre, det var i hvertfald ret svært at komme af med igen,men det skulle være væk nu.
Har du installeret K.I.S 2012 oveni en anden version af K.I.S eller har du lavet en ” ren installation” ?
Har du en gyldig aktiveringskode(licens) ?
Har du nogen som helst andre sikkerhedsprogrammer installeret, og herunder Firewalls ?
Uniblue halløjet et noget….... men det burde ikke direkte kunne påvirke K.I.S
Jeg er ikke kommet til at bruge de muligheder du sender links til, men for din samvittigheds skyld, så kan jeg lige oplyse at jeg køber KIS igennem Spywarefri shoppen. Jeg har instaleret KIS2012 oven i KIS2011 som jeg har gjort tidligere år. Jeg køber licens til 15 computere og der er ikke andre computere der har problemer, selv om de er installeret på samme måde. Jeg installerer direkte, altså uden at gemme på skrivebordet, da jeg plejer at have en del bøvl med det på den måde, og det har jeg ikke når jeg kør det direkte.
Jeg har ikke andre firewalls, og windows egen er deaktiveret, jeg har med mellemrum, men ikke med KIS2012, kørt compofix og anti malware, og kører regelmæssigt Ccleaner. Jeg har ikke tidligere oplevet problemer med KIS.
Jeg oplever iøvrigt også store problemer med at afslutte programmer og med at logge af, det ender ofte med at jeg må bruge svenskeknappen.
Jeg er ikke kommet til at bruge de muligheder du sender links til, men for din samvittigheds skyld, så kan jeg lige oplyse at jeg køber KIS igennem Spywarefri shoppen. Jeg har instaleret KIS2012 oven i KIS2011 som jeg har gjort tidligere år. Jeg køber licens til 15 computere og der er ikke andre computere der har problemer, selv om de er installeret på samme måde. Jeg installerer direkte, altså uden at gemme på skrivebordet, da jeg plejer at have en del bøvl med det på den måde, og det har jeg ikke når jeg kør det direkte.
Jeg har ikke andre firewalls, og windows egen er deaktiveret, jeg har med mellemrum, men ikke med KIS2012, kørt compofix og anti malware, og kører regelmæssigt Ccleaner. Jeg har ikke tidligere oplevet problemer med KIS.
Jeg oplever iøvrigt også store problemer med at afslutte programmer og med at logge af, det ender ofte med at jeg må bruge svenskeknappen.
Jeg er ikke kommet til at bruge de muligheder du sender links til
Hvad mener du helt præcist med det ?
men for din samvittigheds skyld, så kan jeg lige oplyse at jeg køber KIS igennem Spywarefri shoppen.
Jeg er principielt ligeglad hvor du køber henne
Grunden til at jeg spørger er ,at nogle køber på udenlandske sider som f.eks Amazon , og bliver nogen gange snydt og får tilsendt falske licenser der virker i 14 dage.
Jeg har instaleret KIS2012 oven i KIS2011 som jeg har gjort tidligere år.
Men bør aldrig installere en helt ny version af K.I.S oven i en tidligere version, og grunden til dine problemer kan sagtens ligge der.
Du bør aldrig køre Combofix hvis ikke en Supporter beder dig om det. det kan gå helt galt.
Du kan udmærket skanne en gang imellem med Malwarebytes Free men du bør absolut ikke have Pro versionen installeret med her og nu beskyttelse aktiv.
Du er nødt til at følge denne vejledning:
Jeg forudsætter at du har en gyldig aktiveringskode tilgængelig.
Jeg har nu fulgt din anvisning til mindste detalje. Det undrede mig en del, at den spurgte efter WindowsXP PRO da det er XP home edition der er installeret på denne computer, men jeg gav den Pro udgaven og det kørte tilsyneladende fint.
Efterfølgende har jeg genstartet og startet installationen af KIS fra skrivebordet, men så kommer der en dialogboks der skriver: Indstilling af Kaspersky Internet Security 2012
“Installationsguiden kunne ikke installere Kaspersky Anti-Virus 2012. Den sandsynlige årsag er, at computeren er alvorligt inficeret. Klik på Ja nedenfor for at downloade et særligt værktøj, som scanner computeren og eliminerer alle infektioner, så du kan fortsætte med softwareinstallationen. Vil du downloade Kaspersky Virus Removal Tool, så du kan scanne?”
Installationsguiden kunne ikke installere Kaspersky Anti-Virus 2012. Den sandsynlige årsag er, at computeren er alvorligt inficeret. Klik på Ja nedenfor for at downloade et særligt værktøj, som scanner computeren og eliminerer alle infektioner, så du kan fortsætte med softwareinstallationen. Vil du downloade Kaspersky Virus Removal Tool, så du kan scanne?”
Hertil kan jeg så trykke ja eller nej
Jeg havde en fæl mistanke
Sig endelig ja, selv om det faktisk sker, at den melding fra Kaspersky er forkert.
Jeg har kørt den Virus Removal tool fra Kaspersky. Den fandt ingenting, men der kom to gange en lille dialogboks, der skrev at et eller andet var beskyttet af password.
Jeg har efterfølgende kørt scanningen manuelt, hvilket der også er mulighed for. Jeg tænkte at jeg måske kunne indkredse hvad det var der var password beskyttet, men jeg har nu en meget lang farvestrålende liste, som skulle sendes til noget Kaspersky kalder 911, men som altså ikke eksisterer mere.
Så kommer der en dialogboks der skriver: Indstilling af Kaspersky Internet Security 2012
” Fejl ved indstilling af programmet. Vis fejloplysninger: Der kunne ikke opnås adgang til tjenesten Windows installer. Dette kan ske, hvis du kører i Windows fwjlsikret tilstand, eller hvis Windows Installer er installeret forkert. Kontakt din supportafdeling for at få hjælp.
Du kan sende installationslogfiler til analyse. Disse oplysninger hjælper med at forbedre vores produkt.”
Når jeg trykker send kommer nedennævnte frem igen.
Installationsguiden kunne ikke installere Kaspersky Anti-Virus 2012. Den sandsynlige årsag er, at computeren er alvorligt inficeret. Klik på Ja nedenfor for at downloade et særligt værktøj, som scanner computeren og eliminerer alle infektioner, så du kan fortsætte med softwareinstallationen. Vil du downloade Kaspersky Virus Removal Tool, så du kan scanne?”
Det kunne godt se ud til at både installer og flere andre ting er stoppet, men der er godt nok flueben i alle.
Jeg har prøvet at se på logfilen fra G.S.I. men det tror jeg ligger noget over mit niveau, og der er vist ikke meget hemmeligt i det. Så her er linket:
Jeg har lige løbet din G.S.I hurtigt igennem, og der er vist ikke noget der springer i øjnene, teoretisk set.
Udover advarsler om MSI installer kan jeg ikke finde noget men jeg er jo heller ikke logløser som sådan
Jeg er temmeligt meget på bar bund her og umiddelbart ser jeg tre muligheder:
At du henvender dig til Kaspersky teknisk support:
At du får set den computer grundigt igennem af en supporter- eventuelt i kategorien “Rensning”- ” Almindelig rensning”- og her må du jo nok også forvente noget svartid som situationen er lige nu.
at du “Formatterer”/ kører en “Recovery” og får bund i det.
Det ville være mit personlige førstevalg.
Du kan selvfølgelig også afvente om andre brugere har nogle bud.
Beklager men jeg kan ikke finde mere i værktøjskassen lige p.t