Fremtidens Spywarefri Forum ?
Redaktør
Antal indlæg: 3250

Vender tilbage senere på dagen med svar, på gode indlæg men:

Hepta, Du behøver ikke svare på alt der kommenteres, jeg synes faktisk Ejvindh siger det meget godt.

For mit vedkommende som supporter, så er det helt klart at lysten kommer fra hjertet, og ikke fra hvad en bruger (brugerne) måtte mene.
Glæden kommer når noget lykkedes, ikke af at få fortalt hvad der forventes. Det fortælles der allerede på mit job.

Jeg tror med andre ord ikke løsningen er, at vi opbygger et klart mål for spywarefri—for så vil vi jo uvægerligt måle os på målet, og konstatere, at det nåede vi sørme ikke. Det bliver en negativ optik. Hellere vil jeg se på det vi rent faktisk lykkes med, og så glædes ved det. Selvfølgelig må vi gerne have ambitioner om at blive bedre. Men i et community som SWF tror jeg det er bedre at disse ambitioner kommer fra os selv—og ikke fra hvad andre synes vi skal.

Er der mer suppe på disse ben wink

Signatur

Rookie

Rock´n roll

Redaktør
Antal indlæg: 2588

Spywarefri.dk/ Forum er et godt og brugbart Forum der dog kan blive bedre indenfor de grænser der naturligt er

Det var så lige den linie som jeg havde ventet på!. Ja f…. er spywarefri.dk forum et godt og brugbart forum. Og det kan gudhjælpemig også blive bedre..alt kan blive bedre. Men det indebærer gudhjælpemig også at vores supportere og andre brugere i forum også får lov til at få lidt abuerum til at arbejde, komme med nye idéer og vise deres værd etc.

Signatur

(\__/)
(>’.’<)     
(”)_(”) Støt venligst Spywarefri.dk: http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/

Støt Shoppen: http://www.spywarefri-shop.dk/

hepta
Antal indlæg: 11094

Jeg tror med andre ord ikke løsningen er, at vi opbygger et klart mål for spywarefri—for så vil vi jo uvægerligt måle os på målet, og konstatere, at det nåede vi sørme ikke. Det bliver en negativ optik. Hellere vil jeg se på det vi rent faktisk lykkes med, og så glædes ved det. Selvfølgelig må vi gerne have ambitioner om at blive bedre. Men i et community som SWF tror jeg det er bedre at disse ambitioner kommer fra os selv—og ikke fra hvad andre synes vi skal.

Jeg mener at mål fremmer udvikling wink

De sidste tre linjer forstår jeg sådan at du synes at ambitioner skal komme/fastlægges af fra Supporten.

Men for at gentage mig selv så er jeg enig i at jeg sat sat det skarpt op ud fra nogle Organisationsteorier. Og selvfølgelig er virkeligheden en anden, også her i Forum.

Det er også indlysende at hvis man forsøger at udvikle Spywarefri som organisation kan det medføre behov for ” Personaledvikling” som ikke umiddelbart er en nem størrelse i en frivillig organisation.

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hepta

Hepta, Du behøver ikke svare på alt der kommenteres, jeg synes faktisk Ejvindh siger det meget godt.

Ejvindh er som regel velformuleret, og saglig, og jeg kan da tilslutte mig nogen af holdningerne.

Men jeg føler et ansvar som diskussionstarter til at følge op smile ,

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hepta

For mit vedkommende som supporter, så er det helt klart at lysten kommer fra hjertet, og ikke fra hvad en bruger (brugerne) måtte mene.

Det forstår jeg godt, og man kan ikke lade sig styre af 25000 brugere.

Signatur

hepta

Det var så lige den linie som jeg havde ventet på!. Ja f…. er spywarefri.dk forum et godt og brugbart forum. Og det kan gudhjælpemig også blive bedre..alt kan blive bedre. Men det indebærer gudhjælpemig også at vores supportere og andre brugere i forum også får lov til at få lidt abuerum til at arbejde, komme med nye idéer og vise deres værd etc.

Det kan jeg da også erklære mig enig i.

Signatur

hepta

Og endelig:

Er der mer suppe på disse ben

Godt spørgsmål Rookie cool smirk

Vi skal ikke føre en diskussion for diskussionens skyld.

Og jeg fornemmer at der kommer signaler fra Supportene om, at vi ligesom ikke kan komme videre i denne tråd, og at man egentlig synes at det går rimelig godt med Forum, men at det er plads til forbedringer.
Måske også at man ikke synes at det kan blive meget bedre på det foreliggende grundlag .

Endelig forstår jeg det også sådan at Supporten mener, at denne diskussion er et internt Supporter/Team anliggende.

Jeg vil stadig yde den indsats jeg nu magter på de betingelser der er idag for Forum, og forhåbentlig vil de fleste af os, Supportere som brugere, fortsætte med det.

Jeg håber ikke at nogen har følt sig nedgjort, eller opfattet mit oplæg som kritik af personer, eller Forum. Min respekt har enhver herinde der forsøger at hjælpe andre uanset antal indlæg, og tidsforbrug smile

Min grundlæggende opfattelse af Forums fremtid er næsten uændret wink

Inden jeg skriver de berømte ord synes jeg at vi skal holde åbent for korrektioner, og eventuelle sidste input.

Tak til alle der har læst med, og dem der har medvirket.  grin

Signatur

Tarzan
Antal indlæg: 187

Nu er jeg som udefrakommende “newbie” måske ikke den rette til at kommentere i en tråd for “spidserne” som denne, men jeg prøver nu alligevel.

Support og support er 2 forskellige ting. Support til rensning af PC, løsning af inficeret backup osv er en side, den anden side (som er der, hvor jeg hænger fast, som Hepta ved), er support over for et specifikt sikkerhedsprodukt. Som jeg forstår, så er det rensningsdelen, hvor Spywarefri mangler supportere, hvilket vel bare må betyde, at der stadig er ALT for mange der ikke laver backup.

Der har været et par Loglæsere ind over min log, dog uden held, måske man skulle adskille support af programmer og support til rensning ad? Det er jo 2 områder som hver især er meget store, og mht rensning bliver mere og mere indviklet, mens programsupporten nok kræver mere og mere viden-opdatering mht operativsystemer. Begge områder er som nævnt store, og var der penge til det, burde der nok en fuldtidsansat (til hver del?) til at dække det helt, men dertil er økonomi og andre forhold nok ikke.

En USB harddisk og Norton Ghost har været fast inventar her siden windows XP, da jeg opgav at lave harddiskbackup på floppy-disketter (hvilket ville være _ret_ tidskrævende i dag med de store harddiske). Det har gjort, at jeg aldrig har brugt mere end max 15 minutter, når der kom snavs ind, inden jeg kørte backuppen ind igen. Som Hepta skriver, så kan man i dag i Windows 7 gøre det endnu nemmere end med Ghost, så at folk stadig har behov for rensning, må bero på uvidenhed eller slet og ret dovenskab.

Som alm. dødelig er jeg yderst tilfreds med dette forum, hvor der er en høj grad af viden, set i forhold til de andre fora jeg er med i, og hvor ingen er for store til at hjælpe. Om tråde skal lukkes af Admin eller ej ved jeg ikke, men for at spare Admins tid, kunne man måske overveje en tidsbestemt lukning? F.eks., når der ingen svar har været på en tråd i 100 dage (eller 30 dag), så lukkede den automatisk.
Supportere (og måske superbrugere som Hepta) kunne måske få en “Please, luk denne” knap, som de kunne sende en besked til Admin om, at en given tråd kan/bør/skal lukkes før tid. Så skal Admin dog kun bruge ganske kort tid for at se, om der er kommet nogle “lukke"anmodninger.

Hvad er MSC og hvad er “sagen”? Som jeg forstår jeres hentydninger, så har I (eller en anden) lavet et review af et produkt, som der derefter er blevet advaret imod, eller er det forkert forstået? Som der bliver nævnt, så er det da vigtigere at anmelde et dårligt produkt, så folk ikke bliver snydt, eller fejlinformeret, end at anmelde Kongernes Virus-killer.

Jeg håber, meget egoistisk, at dette forum fortsætter forholdsvis uændret og hvor vi alm. brugere kan hente hjælp. Min kompetance ligger bestemt ikke som problemknuser i sikkerhedssoftware, men mere i hardware, da jeg (i fritiden) reparerer PC’ere, samler gamer-PC’ere til dem der vil have en der kan lidt mere end en Aldi-maskine, og i den forbindelse trimme Windows XP og Windows 7 (Vista er et fy-ord hos mig), så de er optimeret til online gaming.

Undskyld denne forstyrrelse fra en der ikke KAN bidrage til løsning af folks problemer i dette forum.

Redaktør
Antal indlæg: 3361

Lige mht lukning af tråde. Lukning af en tråd er ikke et “must”. Det har altid været sådan, at en tråd bliver lukket af en supporter, når emnet syntes uddebateret, eller brugerens problem er løst. Tråden lukkes kun for at tråden ikke på sigt bliver forsøgt “genbrugt” af en ny bruger. Så man kan som sådan ikke “bede” om at en tråd lukkes, men en bruger kan selvfølgelig sige, at der ikke er behov for flere svar, da problemet er løst. Og så vil en supporter lukke den, ved lejlighed. Og skulle nogle tråde stå åbne, sker der ikke de store ulykker ved det.

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

hepta

Undskyld forstyrrelsen.

Vedhæftede billeder
untitled.png
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Signatur

Ejvindh
Redaktør
Antal indlæg: 6048

Intet at undskylde. Men når man siger sin mening risikere r man jo at andre siger den imod:-)