Fremtidens Spywarefri Forum ?
  hepta
Antal indlæg: 11094

Nu kræver emnet simpelthen en selvstændig tråd, i mine øjne.

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82925/

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82818/P90/

At Supporterne ” kører flade” af mange årsager, er jo forudsigeligt, og såre menneskeligt.

Jeg håber inderligt at alvoren går op for brugerne herinde nu:

Forum står overfor alvorlige udfordringer af forskellig art:

Mangel på Supportere som kan være ” Logløsere”.

Mangel på Supportere der kan supportere på mange andre områder.

Mangel på brugere der kan, og har mulighed for, at bruge en del timer herinde og hjælpe andre med knap så meget indsigt.

Mangel på udviklingsmuligheder p.g. a økonomiske forhold.

Fromsej siger det jo klart og tydeligt, at det kræver en kæmpe indsats at blive ved med at følge med i IT-teknologi, og at det kræver menneskelige afsavn af være Supporter herinde.

Hvor mange magter at uddanne sig til Logløsere, og gennemgå krævende online kurser hvor tonen er barsk, og der er forventninger om et stort tidsforbug. ?

Vi kan heller ikke forvente at Spywarefri Shop bruger løs af sit økonomiske overskud for at optimere Forum.

Skal Forum reglerne tilrettes og gøres mere smidige ?

Bør, og kan Supporten ( eller andre) være mere “ordenshåndhævere” når tonen går over stregen, eller når indlæg bliver for platte ? Og hvor skal de få den tid fra ?

Mange andre emner kan sikkert være relevante i denne diskussion så sig frem   smile

Jeg har tidligere skrevet at jeg ville undgå at deltage i, og oprette diskussiontråde, men man har et standpunkt til man får et nyt.

Desuden holder jeg for meget af Forum, og de mennesker der har været de bærende kræfter i årene, til at jeg stiltiende kan se på at Forum bliver udfordret uden at nogen griber ind.

Jeg håber at mange vil deltage konstruktivt i en åben diskussion hvor ingen meninger bør være forkerte.

Og jeg vil gerne påpege at Forum ikke er brugerstyret som sådan, og vi skal ikke tage kompetencerne fra Supporterne, og Supporterne er ” Forums bestyrelse”, men derfor kan vi jo godt fra brugernes side yde lidt konsulent bistand.  wink

TAG ALDRIG FORUM FOR GIVET blank stare

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Antal indlæg: 33

Faktisk alle Reviews her på siden er forældet, undtagen den i har lavet om Ad-Aware. Det kunne måske være en idé at opdatere de reviews. Ved godt det tager en helvedes tid. De timer jeg sidder derhjemme nogle gange, kan jeg jo lige så godt udnytte til noget fornuftigt. Så jeg ville da gerne bidrage lidt, måske med at opdatere nogle af de reviews her på siden og måske nogle nye? :D

Mvh. Morten15

Administrator
Antal indlæg: 4202
hepta - 18.12.2011 13:18:40

...Bør, og kan Supporten ( eller andre) være mere “ordenshåndhævere” når tonen går over stregen, eller når indlæg bliver for platte ?

Personligt har jeg kun grebet ind en gang, i en ikke rense kategori, fordi emnet efter min mening overskred dansk lovgivning. (Tråden er siden slettet)

Jeg er meget tilbageholdende med at gribe ind, på grund af “tonen”, eller platheder.
Det jeg kan synes er skingert, eller plat, kan andre jo synes er helt OK.

Men, man kan jo altid anmelde et indlæg excaim

Signatur

Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !

hepta

Faktisk alle Reviews her på siden er forældet, undtagen den i har lavet om Ad-Aware. Det kunne måske være en idé at opdatere de reviews

Det er et emne der har været oppe flere gange.

Og det er yderst relevant at alt info på Spywarefri.dk er up to date, saglig og brugbart i det hele taget.

Jeg ved at en af Supporterne har planer om, at prøve at få tid til en opdatering.

Jeg er meget tilbageholdende med at gribe ind, på grund af “tonen”, eller platheder.
Det jeg kan synes er skingert, eller plat, kan andre jo synes er helt OK.

Ja, helt nemt er det ikke, og det må jo altid være et skøn , ligesom “ordensmagten” daglig skønner. Det er jo heller ikke det højest prioriterede emne formentlig, men jeg synes personligt at det hører med i en Forum optimering.

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Jeg er ikke så overvældende bekymret, hvad selve forum angår, selvom tingene selvfølgelig hænger sammen. Det er nærmere det, at den stol der nu står tom, ikke er et hvilket som helst sæde, og har været beklædt af en af hovedkræfterne omkring Spywarefri.
Det må vel få den effekt, at ejer, team og supportere, må rykke sammen og overveje situationen, og lægge en strategi for det fremtidige virke. - Og vi brugere, får vel så en udmelding på det.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Redaktør
Antal indlæg: 3361

Det er mange spørgsmål Hepta. Mht moderering kan jeg heller ikke se der er et problem. Supporterne kan ikke være i alle tråde, og som f-arn siger, så er der en anmeld knap, hvis der skulle være en bruger der slet ikke kan finde ud af reglerne eller tonen. De gange der har været problemer, mener jeg også de er blevet håndteret.

Det er straks sværere mht logløsere. Da jeg startede med HijackThis i sin tid, syntes jeg det var meget svært, så jeg kan lige forestille mig hvordan det må være at skulle lære ComboFix. Jeg ville slet ikke kunne overskue at skulle læse op på ComboFix i dag. Det vil simpelthen kræve oceaner af tid, som jeg ikke har til det. Og sådan vil det være for de fleste. Jeg er bange for, at når de kompetente der er tilbage må stoppe, så stopper renseservicen formentlig. Desværre. Men så må folk lære at forny et image, eller formattere.

Du mener at reglerne skulle tilpasses og gøres mere smidige. På hvilken måde? Det er jo lidt svært for teamet at gætte sig til hvad du mener, så det kunne være en fordel for dem, hvis du var mere specifik.

Signatur

“Truth is treason in the empire of lies” / Ron Paul

Medlem af Alliance of Security Analysis Professionals

Administrator

Det er straks sværere mht logløsere. Da jeg startede med HijackThis i sin tid, syntes jeg det var meget svært, så jeg kan lige forestille mig hvordan det må være at skulle lære ComboFix. Jeg ville slet ikke kunne overskue at skulle læse op på ComboFix i dag.

Der må jeg erklære mig uenig.
Jeg synes faktisk ComboFix er ret overskuelig
Jeg mener mindst 70% af hvad jeg ved, ang. CF. har jeg lært ved bare at bruge hovedet.

[ Rettet: 19.12.2011, 01:09 af f-arn TeamSpywarefri ]
Signatur

Redaktør

Jow f-arn, men du har åbenbart let ved fagudtrykkende. Men sagen er jo den, at i ikke bare kan gå på eksperten eller andre fora, og finde logtalenter mere. De er der ikke mere. Før i tiden var der nogle der lærte sig lidt HijackThis, og de kunne tages ind og oplæres videre. Folk magter ikke at begynde at studere ComboFix.

Signatur

Administrator

Jeg tror íkke det er nogen hemmelighed, at jeg startede på Eksperten.

Det var der jeg lærte mig CF, og det var vel også der, jeg blev interessant.

Signatur

Redaktør

Jeg startede også på Eksperten, men det var lang tid før ComboFix.

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Indimellem prøver jeg at at følge nogle tråde i Almindelig rensning, og at spotte ting der evt. kunne være årsag til et problem. Og når det drejer sig om f.eks, en svag sikkerhed - flere ens sikkerhedsprogrammer der kan konflikte - fildelingsprogrammer - en uopdateret pc eller programmer, så går det rimeligt. Men derfra bliver det så også sværere, for udover det, hvad skal man derudover kigge efter. - bare en bemærkning -  smile

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

hepta

Jeg er ikke så overvældende bekymret, hvad selve forum angår, selvom tingene selvfølgelig hænger sammen. Det er nærmere det, at den stol der nu står tom, ikke er et hvilket som helst sæde, og har været beklædt af en af hovedkræfterne omkring Spywarefri.
Det må vel få den effekt, at ejer, team og supportere, må rykke sammen og overveje situationen, og lægge en strategi for det fremtidige virke. - Og vi brugere, får vel så en udmelding på det.

Jeg kan jo heller ikke sætte konkrete tal på min bekymring men ønsker bare at påpege at Forum. som det er nu, er afhængig af Shoppen.
Og helt generelt er den slags firmaer udfordret og har barske vilkår.

Og lad mig understrege at det er helt teoretiske overvejelser.

Spywarefri forum gennemgår jo en forudsigelig udvikling med hensyn til Supporterbemanding, og jeg har flere gange nævnt, at man burde stramme lidt op på Strategi, og Taktik for at imødegå problemer.
Hvor meget man har gjort ved det aner jeg ikke, og selvfølgelig kan vi ikke forvente, at frivillige Supportere, og Thomas sider og bruger tid på forkromede planer, som man ville gøre i en virksomhed.

Derfor lægger jeg op til denne diskussion, som en slags Brainstorming, for at vi som brugere måske kan hjælpe.

Men jeg fornemmer at din holdning er at vi brugere skal være afventende ?

Signatur

hepta

Det er mange spørgsmål Hepta. Mht moderering kan jeg heller ikke se der er et problem. Supporterne kan ikke være i alle tråde, og som f-arn siger, så er der en anmeld knap, hvis der skulle være en bruger der slet ikke kan finde ud af reglerne eller tonen. De gange der har været problemer, mener jeg også de er blevet håndteret.

Det jeg lige i første omgang mente med modernisering/udviklingsmuligheder var i første omgang Forum softwaren, som er ganske udmærket, men mange af os ville sætte pris på at kunne lukke en tråd selv.Og hen ad vejen kunne andre softwaremæssige tiltag måske være ønskelige ?
Det hører jo også med til billedet for at kunne tiltrække nye brugere selv om det absolut ikke er afgørende.

Og så kan vi vel heller ikke forvente at Supporterne skal have udgifter ved at medvirke, og som der nævnes i en anden tråd, så vrimler det med nye Operativsystemer, og nye sikkerhedsprodukter.Og det hører måske også med til Forums succes at man stadig kan dække bredt ?

Eller skal vi se i øjne at kapaciteten bliver begrænset fremover ?

M.h.t tonen undrer jeg mig en gang imellem over at der ikke bliver grebet ind.
Men vi er selvfølgelig meget forskellige, som der nævnes tidligere i tråden, og det kan være svært som Supporterne at vurdere.
Der er det vel nok sådan, at Forum er en kopi af den store verden, og den er heller ikke perfekt, og bliver det aldrig, for hvem skal bedømme det grin

Det er straks sværere mht logløsere. Da jeg startede med HijackThis i sin tid, syntes jeg det var meget svært, så jeg kan lige forestille mig hvordan det må være at skulle lære ComboFix. Jeg ville slet ikke kunne overskue at skulle læse op på ComboFix i dag. Det vil simpelthen kræve oceaner af tid, som jeg ikke har til det. Og sådan vil det være for de fleste. Jeg er bange for, at når de kompetente der er tilbage må stoppe, så stopper renseservicen formentlig. Desværre. Men så må folk lære at forny et image, eller formattere.

Det synes jeg er en interessant udmelding.  smile
Og den udvikling ser vi jo også i andre Fora, som du selv ved alt om,og er det egentligt godt eller skidt ?

Logløserne har jo længe været tidsmæssigt udfordret her i Forum, og det gør det absolut ikke bedre, at Fromsej melder delvist fra.

Jeg startede for lang tid siden en “back up tråd” hvor du vist var en af dem der mente. at det var et meget relevant emne.Sidenhed har jeg, og andre, forsøgt at slå mere på tromme for den holdning, at vi bør alle, hvis økonomisk muligt, sørge for at have backup af forskellig art. Men det er absolut ikke et emne der fylder meget her i Forum. Og mange aner slet ikke hvor nemt det er blevet i Windows 7, at oprette en Systemafbildning.

Mange er også tilbageholdende med at Formattere af forskellige årsager men måske bliver de to emner mere relevante i fremtiden ?

Renseprocedurer er krævende tidsmæssigt, og ofte komplicerede for brugeren så måske ville en Formatteringsvejledning, med efgterfølgende vejledning om fornuftig sikkerhed virke opdragende på den Malware ramte ?

Så måske er der store ændringer på vej i Strategi og Taktik for Forum ?

Forebyggelse er bedre end helbredelse.  smile

Du mener at reglerne skulle tilpasses og gøres mere smidige. På hvilken måde? Det er jo lidt svært for teamet at gætte sig til hvad du mener, så det kunne være en fordel for dem, hvis du var mere specifik.

Det er med vilje at jeg ikke var specifik wink
For ikke at fylde for meget, og give plads til andres iderigdom.

Men det gamle emne om, at brugeren selv skal kunne lukke en tråd så Supporten sparer det tidsforbug, og der sætter softwaren vist begrænsninger.Og det er også mere logisk.

Måske kunne man forestille sig, at vi kunne undgå fejlplaceringer af indlæg i “Rensekategorien” ved at man får flyttet sine dertil, og ikke bare selv kan oprette ?
Ofte ligger der indlæg, som man kan svaret på´, men må pænt vente til Supporten opdager fejlplaceringen, og flytter det.
Det gør det jo godt nok ikke mere smidigt smile

Og måske kunne selv fortolkningen af reglerne smidiggøres, men her er vi igen forskellige som mennesker, og det er et ømt emne wink
Og det kan man ikke gøre så meget ved officielt.

Signatur

hepta

Jeg skylder måske et lille kort C.V:

Jeg er helt klar over, at mange i tidens løb har undret sig over, at jeg taler så meget om Forum, som en Organisation,Forums udvikling, Strategi og Taktik, og alle disse store uhyggeligge farer der ligger og lurer.  grin
Men her er så lidt af forklaringen:

Jeg har en baggrund fra erhvervslivet som Mellemleder, og jeg har teoretiske uddannelser der blandt andet omhandler:

Organisationsteori/Udvikling,Personaleudvikling, Psykologi,Jura,Økonomi, Administration,Voksenpædagogik, Vejledning og Rådgivning m.m.

Den praktiske erfaring, og teoretiske viden præger selvfølgelig mine holdninger, og mit syn på enhver Organisation( som Spywarefri også er), og den måde jeg tænker på.

Det gør ikke mine meninger bedre end andres,og det gør heller ikke at jeg har mere ret end andre i mine analyser,  og der sidder forhåbentlig andre brugere med lignende i bagagen wink

Nok om mig sick

Signatur

Pablo
Antal indlæg: 2027

Problemet med den dårlige økonomi kan løses ved at gøre siden 100 % reklamefinansieret. Der skal ikke kun være plads til Google-reklamer; alle seriøse firmaer, som vil betale for det, skal simpelthen have mulighed for at få en reklame lagt ind. Og selvfølgelig skal man så også fjerne det pjat med, at reklamerne kun er synlige, så længe man ikke er logget ind.

Hverken mobildebat.dk eller mobilforum.dk har nogen shop, men finansieres udelukkende af reklamer, og jeg har ikke indtryk af, at nogle af dem har problemer med økonomien.

http://www.mobildebat.dk/

http://www.mobil-forum.dk/

Så bliver der samtidig råd til at lukke shoppen, inden den går konkurs, og fordelen ved det er, at der så bliver frit slag for at anmelde diverse produkter. Ingen vil længere kunne beskylde Spywarefri for bare at hyppe sine egne produkter.

Både på mobildebat.dk og mobilforum.dk er det let at finde meget negative anmeldelser, men jeg har aldrig hørt, at de er blevet truet med sagsanlæg af den grund.

Og i stedet for kun at bringe anmeldelserne skriftligt, vil jeg foreslå, at man også bringer dem som videoer, ligesom John G. Pedersen på mobildebat.dk gør. Derved vil man nemlig opnå at diverse aviser, producenter m. m. bringer anmeldelserne på deres egne sider:

http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/mobil_gadgets/article2636855.ece

På den måde vil Spywarefri kunne gøre opmærksom på sig selv og dermed måske appellere til nogle mennesker, som enten er kvalificerede til at fungere som logløsere eller interesserede i at uddanne sig til det. Hvorved også problemet med at skaffe nye logløsere vil være løst.

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

hepta

Interessant indlæg Pablo, og som altid formår du at slagte nogle ” hellige køer” i løbet af “no time”  grin

Kunne der ikke opstå en konflikt mellem Produktanmeldelser, og reklamer ?

På den måde vil Spywarefri kunne gøre opmærksom på sig selv og dermed måske appellere til nogle mennesker, som enten er kvalificerede til at fungere som logløsere eller interesserede i at uddanne sig til det. Hvorved også problemet med at skaffe nye logløsere vil være løst.

Kender de fleste i ” branchen” ikke Spywarefri/Forum ?

Men to store temaer tegner sig nu i debatten, i mine øjne:

Logløsning

Reklamer

Signatur