Det tror jeg da er fornuftige ord, men specielt det sidste er jo kerne problemet, i en befolkning hvor mange ” vist nok tror der følger noget med når man køber computeren
Ja, og til dem kan man anbefale Spywarefri-Shop, hvis de VIL betale. Men det er der jo mange der ikke vil.
Herefter kommer så Perhaps’ gratis-pakke, der er for de mere øvede, som ganske vist inkluderer Norton DNS. Her er jeg også uenig:
For kan man håndtere HIPS alarmer fra Online Armor Firewall Free rigtigt, kan man få 99.99% sikkerhed mod malware, og med Avast Free oveni har man allerede et anti-virus og webfilter, så her mener jeg også at DNS med malware-filter er overflødigt..
Ja, og til dem kan man anbefale Spywarefri-Shop, hvis de VIL betale. Men det er der jo mange der ikke vil.
Der er jo en gammel psykologisk grundregel indefor “Motivations området” der siger:
” Man er motiveret for at udføre en handling, hvis den opfylder ens behov. Man er derimod ikke motiveret for at udføre en handling hvis den ikke opfylder ens behov”.
Der er jo en gammel psykologisk grundregel indefor “Motivations området” der siger:
” Man er motiveret for at udføre en handling, hvis den opfylder ens behov. Man er derimod ikke motiveret for at udføre en handling hvis den ikke opfylder ens behov
Jeg tror, at information og uddannelse kan mange ting. Her et aktuelt udpluk fra min vejledning:
” Man skal jo også have kørekort til at køre bil, og det burde man efter min mening også have for at bruge en computer..
Men da der ikke findes sådan en lov, synes jeg bestemt man skal blive bedre til at informere/lære børn og unge mennesker bla. i skolen om computersikkerhed, og de risici der er forbundet med brugen af en internetforbundet PC. Det nytter ikke noget, at lade folk tro at maskiner der forbindes til den store virtuelle verden, udelukkende er legetøj. “
Børn og unge bliver jo voksne og gamle engang, og med den viden, vil de jo kunne klare sig selv på pc-området helt selv. Kald mig naiv, men det er sådan jeg ser det. Hold fokus på IT-sikkerhed, dér hvor det rammer bedst, og man siger, at børn og unge lærer bedre, end ældre.
Men hvad så med alle de andre “voksne og ældre”? Det er jo her, at Spywarefri har sin styrke. At hjælpe de mennesker, der ikke ved hvad og hvordan med deres på og internet osv.
At forebygge og behandle. Det synes jeg er fornuftigt.
Holdningsbearbejdelse i form af information og uddannelse er fint men problemet er at få budskabet frem i en informations rig verden.
Og så er den der jo igen:
” Modstand mod forandringer”
Ja, men sådan har det jo været med alt nyt, siden dengang Galileo Galilei sagde, at jorden var rund. Det at indse det der for nogen er det mest logiske, kan for andre være det stik modsatte..
Enhver, der har sat sig godt ind i tingene ved, at CIS via deres HIPS, Defense+, kan beskytte med 99,99% mod kendte og ukendte malware, hvis du er øvet bruger. CIS’s Antivirus er der kun, for at minimere alarmer og øge brugervenligheden. Min personlige mening er, at PCWorld har misforstået CIS’s måde at beskytte på. Der bliver snakket om “detektion.” Da CIS’s hovedbestandel af beskyttelse er programmets rygrad Defense+, er det lidt omsonst, at tale om deres AV, da det jo slet ikke er dér den reele styrke er. Styrken ligger i Defense+, og den automatiske sandbox.
CIS er en komplet pakke på højde med KIS, med den ekstra fordel, at det er gratis. Der er så den forskel, at du i modsætning til KIS, skal kunne finde ud af at svare på de alarmer, der nu måtte komme. Dér er KIS mere automatisk og brugervenlig.