Lige nu har jeg Eset Not 32 Antivirus, Windows Firewall samt Prevx 3,0 med Safe Online.
Licencen til Safe Online kan godt fornyes ved udløb, trods Webroots køb af programmet. Denne licens udløber om 1 måneds tid. Licensen til Eset Nod 32 udløber om godt et par måneder.
Denne sammensætning af en sikkerhedspakke har fungeret formidabelt. Jeg har aldrig været besværet af spyware eller malware, eller noget som helst andet.
Det er blevet en lang lang tråd, og der er sikkert mange andre end jeg, der har fulgt betydeligt bedre med i den, end jeg har.
Såvidt jeg har forstået er programmet ideelt for mig, der gerne vil sammensætte en sikkerhedspakke selv. Windows firewall bliver et meget bedre produkt, og så skal jeg ikke købe en ny licens til Safe Online, da dette program og er med i nævnte program. I det hele taget akulle det være et fremragende program - eller er der noget jeg helt har misforstået?.
Der er imidlertid et minus ved programmet. Man kan ikke købe det i shoppen. Jeg har gennem snart mange år hvert år købt Eset Nod 32 i 2 eks, tilkonen og mig i Shoppen. Og jeg har været rigtig godt tilfreds med den betjening jeg har fået .
Jeg håber at der er nogen der har lyst til at kommentere ovenstående.
Hej Ingolf, - Webroot SecureAnywhere er stadig meget nyt og det tager tid at teste et nyt sikkerheds-program. At det ikke findes i shoppen skyldes måske dels det og dette svar som thomas har lagt, da jeg spurgte.
- Vi prøver… Men det er lidt svært, da Webroot ikke har en dansk distributør indenfor det private marked. Og det ser pludselig ud til, at de ikke længere vil sælge direkte til os, såeh… Vi afventer!
Vil lige tilføje, hvis det gælder wrsa og også for Prevx vedkommende, kan de sagtens stå alene som antivirus / malware program og behøver ikke at støtte sig til andet.
Der kom noget spøjst ind i billedet da cloud modellen kom til, idet det hævdes fra konstruktørene, at kunne køre sideløbende med et andet antivirusprogram, sådan som du gør. Årsagen skulle være, såvidt jeg forstår det, at det cloud baserede program ikke rent fysisk befinder sig på computeren, andet end som en slags startnøgle, og selve motoren befinder sig på serveren i “skyen”, og således af den grund ikke burde / kan konflikte med et fysisk tilstedeværende på computeren.
Denne model bryder med de gængse principper for beskyttelse: kun et antivirusprogram - et malwareprogram og en firewall, eller disse tre samlet i en pakke.
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan det så faktisk forholder sig i forhold til virkeligheden og daglig brug af nettet, og jeg har ikke selv haft behov for at skulle støtte mig til et andet antivirusprogram sammen med Prevx og med mit nuværende - WebrootSecureAnywhere.
Jeg har kørt med ” Webroot secure anywhere complete” (final) sammen med “Kaspersky internet security 2012”, og det gik udmærket.
Der er imidlertid et minus ved programmet. Man kan ikke købe det i shoppen
Jeg tror desværre at Spywarefri shop, og andre lignende forhandlere, går svære tider i møde.
De får i nogle tilfælde lov at få førstegangssalget, og så sørger producenterne for at man fornyer gennem dem via programmerne.
Ydermere er der en del frimaer der har ændret salgspolitik som f.eks Webroot så små forhandlere bliver fravalgt.
Min søn skulle forny K.I.S og fik et tilbud fra Kaspersky om at de smed “Mobile Security” med i prisen. Et program han sagtens kan bruge.
Det er der jo ingen andre forhandlere der kan matche.
Jeg fik morgenkaffen helt galt i halsen. Det jeg læser er, at du kører med bl.a. 2 antivirusprogrammer, og det skulle jo være virkeligt dårligt, iflg. diverse eksperter.
Har jeg forstået det rigtigt?.
Tak til både vaf og hepta for en masse god information som er virkelig brugbar.
Jeg fik morgenkaffen helt galt i halsen. Det jeg læser er, at du kører med bl.a. 2 antivirusprogrammer, og det skulle jo være virkeligt dårligt, iflg. diverse eksperter.
Har jeg forstået det rigtigt?.
Jeg vil gerne pointere at hovedreglen stadig er kun et Antivirus, Antispyware, Firewall m.m.
Men som der nævnes så er Webroot Anywhere baseret på “Cloud beskyttelse” så jeg afprøvede det på min ” testcomputer” :
Og det kørte fint sammen, og ingen af dem brokkede sig over den anden.
Det betyder dog ikke at jeg anbefaler at man gør det, og jeg mener stadig at en god samlet sikkerhedspakke suppleret med f.eks Norton DNS er nok alene.
Jeg har altså også kørt med “Webroot secure Anywhere Complete” alene, og oplevede ingen problemer, og konstatede ingen former for Malware.
Men bemærk det er en ganske almindelig brugers opfattelse til oplysning for andre.
Og andre herinde kender meget mere til Webroots produkter.
Jeg har hentet en trialudgave af Weebroot Secure Anywhwre Essentials 2012 og lagt ind, oveni al den anden sikkerhed jeg har. Umiddelbart ser det ud til at køre fint. Så nu har jeg en måned til at finde ud af hvad jeg vil gøre.
Selvom det siges, at der ikke opstår konflikt med et andet alm. installeret antivirus/malware program eller ej, vil jeg mene det er et svagt stykke software (uanset navn) hvis det ikke kan stå alene.
Foreløbigt går det fint. Jeg har været i Kontrolpanelet, Sikkerhed, og set at Windows Firewall stadig står som firewall. Under Antivirusprogrammer og antispywareprogrammer er Prevx forsvundet og erstattet af Secure Anywhere 2012. Foruden Eset Nod 32. Så det ser rigtigt ud. Prevx er forøvrigt også forsvundet fra installerede programmer.
Det eneste jeg ikke har fundet noget om er mails. Men jeg formoder at jeg også her er beskyttet, hvis uheldet er ude?.
fortsættelse > ...i den form det er skabt. Man bør stadig have in mente, de regler og anvisninger, om ikke at overplastre sin computer med sikkerhed, som Perhaps så rigtigt gør opmærksom på i sine udgaver af “Sikkerhedskursus”
Ja essential og complete udgaven går i samarbejde med den indbyggede firewall i windows, sådan er programmet skabt og det er det der anbefales - windows firewall kontrollere den indgående trafik og wrsa kontrollerer den udgående.
Man kan også vælge at bruge en solid tredieparts firewall hvis man foretrækker det og så deaktivere firewallen i wrsa.
Jeg er ikke helt inde i hvordan kontrol af mail foregår, men jeg er sikker på at wrsa kontrollerer og holder øje med alt hvad der foregår af bevægelser på computeren. Jeg har ikke haft nogle dårlige oplevelser omkring mail delen.
Og lige en lille tilføjelse, man kunne godt få det indtryk af det jeg skrev, at wrsa overlader al kontrol af den indgående trafik til den indbyggede firewall i windows, det gør den selvfølgelig ikke udlukkende, men den støtter sig op ad den og deltager aktivt for en effektiv beskyttelse. Men igen det er også en ny måde at anskue tingene på.
Jeg har siddet og kigget programmet igennem og vil gerne spørge om man selv skal sætte flueben (eller prikker) nogen steder. Eller om det er OK hvis man kører programmet som man har fået det?.
F.eks. PC Security - herunder Firewall. Her er sat en prik i et af punkterne. OK?
Punktet Quarantine. Detectien Configuration - Configure - her står ikke noget samt Antimalware Tools View Tools. Her er heller ikke markeret noget. OK?.
Og endelig til sidst. System Tools - Submit a File. Her er ikke markeret noget. OK?
Jeg kører med den opsætning programmet har som default, som det kommer, det vil jeg anbefale. Jeg har ikke udgaven der indeholder firewall, så her kan jeg ikke give et svar.
Punktet Quarantine - Configure, her skal du ikke foretage dig noget, kun hvis der opdages en trussel/virus, så lægges den her, som Block. Og er du 100% sikker på det fx er en falsk positiv, kan du føre den tilbage med - Allow
Antimalware Tools, her skal du heller ikke foretage dig noget på forhånd, kun hvis du får brug for en af de funktioner der beskrives.
Submit a file, her kan du give en tilbagemelding til Webroot Support, hvis du er i tvivl om en fil, ved at vedhæfte filen og sætte flueben ved det du vil spørge om, samt beskrive problemet nederst.