Et forholdsvis nyt navn på markedet, men umiddelbart ganske interessant. Der benyttes database fra Vipre, og deres egen proaktive teknik. Virus Bulletins RAP test viser rigtigt gode resultater http://www.virusbtn.com/vb100/rap-index.xml
Installerede lige den gratis version. Virker umiddelbart tiltalende. Ganske let for maskinen, og en enkel og overskuelig brugerflade. Der var lige et par funktioner jeg syntes der skulle aktiveres. Erfaringer og input er velkomne
Nogle klager over at programmet ikke opdaterer. Det må lige observeres.
Jeg downloaddede Free versionen i går, og siden da har jeg ikke modtaget nogen opdateringer.
Ifølge hjemmesiden kan brugeren selv iværksætte en opdatering men den funktion kan jeg nu ikke finde.
Jeg noterer mig også at definitionsfilen blev stående på 11146. Har afinstalleret. Om det opdaterer eller ej alligevel er underordnet. Infoen er ikke god nok.
Rubenking er mig bekendt ikke ” Hr. Hvem som helst”, og der henvises også til bla. Av-comparatives.
Som jeg læser og forstår artiklen er der et problem med Phisning beskyttelsen i AVG Free 2012, men ellers opfattes AVG som foretrukken gratis antivirus, af Pc mag.
Og når jeg læser de testresultater er det nærliggende for mig, som almindelig bruger, at kunne råde andre brugere til at bruge enten Avast, ELLER AVG suppleret med f.eks. Norton DNS, og ellers “Perhaps gratis sikkerhedspakke”.
Men jeg kan sagtens skønne forkert, og rådgivning bør selvfølgelig være seriøs i et seriøst Forum
Det er trist at Forum er havnet i situationen med hensyn til kommentarer fra “Præriens skrappe drenge”.
Da AVG free 2012 blev lanceret var der en afventende holdning til om det kunne anbefales eller ikke. Den er der jo så ikke rigtigt blevet fulgt op på.
Er det bare mig, eller er vi ved at “vandre” lidt fra det oprindelige emne? Der findes tråde om AVG Free, som jeg ikke umiddelbart mener er “forældede”, hvor debatten om det program sagtens kan genoptages. F,eks denne http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/81834/