Du prøver bare en system gendannelse hvis det er muligt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Rookie, Det lykkedes. Computeren er på nettet igen. Jeg vil gerne sende en privat besked vedr. oplysningerne fra nbtstat -n, da jeg ikke er interesseret i, at de ligger på nettet. Skal jeg sende mailen til dig eller Thov? |
|
|
|
|
|
Bare send til thov |
|
|
|
|
|
Thov, jeg har sendt en privat besked til dig. |
|
|
|
|
|
Hej Thov, Om et øjeblik sender jeg en ny privat besked til dig vedr. nbtstat -n, hvor computeren er koblet direkte til bredbåndsrouteren. Den har via kablet været på nettet siden kl. 12 i nat helt uden problemer. Jeg fortsætter med at lade den være på på denne måde i nogle timer endnu. Venlig hilsen |
|
|
|
|
|
Når jeg kigger på de to nbtstat’er (wifi eller kabel), er der en forskel som springer i øjnene. Med kabeltilslutning får computeren en lokaladresse tildelt af routerens DHCP i 192.168.x.x området. Min gamle Acer Travelmate får, både via wifi og kabel, tildelt 192.168.x.x adresser, og det er også bedst sådan Så check indstillingen ved at åbne Netværksforbindelser, højreklikke på den trådløse forbindelse og vælge Egenskaber. Halløjet med Acer EPM, betyder ingenting. Det er bare en genvej til nogle indstillinger som aktiveres af nogle programmer i mappen c:\Acer. |
|
|
|
|
|
Hej Thov, Både ved kablet forbindelse og wireless er markeret, at ip-addressen findes automatisk. Det skal lige nævnes, at jeg på et tidspunkt har haft sat den til to bestemte DNS-adresser ud fra en tråd, hvor I anbefalede det som beskyttelse mod snavsede sider. Det var som erstatning for Cloud (tror jeg nok, det hed). Men det er længe siden, at jeg ændrede det tilbage, jeg kan desværre ikke huske præcis hvornår. Måske der kan være gået kuk i den dér? Det er wireless-forbindelsen, som får adressen 192.168xx, den kablede 10xxxx, men pointen er vel, at de begge skulle få 192.168xx. Skal jeg prøve at finde ud af vedr. nbtstat -n på min egen computer? Hvis ja, skal jeg lige have sat LAN-stikket i den trådløse router igen. Nu har computeren stået med fjernsyn på i 2½ time uden problemer, så alt ialt har den været på nettet i 14½ time. |
|
|
|
|
|
Det trådløse netværk du kobler på er vel ikke naboens? |
|
|
|
|
|
Hej Rookie Nej, det er stensikkert ikke naboens trådløse netværk. Der er kun ét trådløst netværk på listen, og det er vores. |
|
|
|
|
|
Hej Thov, Jeg har sendt endnu en privat besked til dig vedr. nbtstat -n for det trådløse netværk på min egen computer, en Medion. Det er stadig en 192.168xx adresse, nogle af de andre oplysninger er lidt anderledes. |
|
|
|
|
|
Hej, Jeg skal på ferie i morgen i 3 uger, men jeg er på internettet i den tid og vil meget gerne høre, hvis der er nogle forslag til ting, der kan forsøges. Men det er så nødt til at vente, til jeg kommer hjem. Venlig hilsen |
|
|
|
|
|
Hej igen, Jeg er nu tilbage fra ferie og håber, der er nogen, som har forslag til løsning af problemet med det trådløse netværk på min mands computer. Computeren har ikke fungeret siden starten af november måned. Jeg har nedenfor forsøgt at opsummere problemstillingen. Først fakta om computeren: Motherboard name: Acer Travelmate 4000 nbtstat -n viser følgende: Der kan gå kun en halv time, hvor computeren er på det trådløse net, før den blå skærm dukker op. En anden gang gik der 9 timer, men da brugte jeg også computeren hele tiden ved enten at lade fjernsynet køre eller surfe, og det var først, da jeg ikke brugte den, at den blå skærm dukkede op. Men det kan jo være tilfældigheder. Det er også sket rigtig mange gange, at den blå skærm dukkede op, lige så snart computeren koblede sig på internettet. Til gengæld har computeren ingen problemer med at være på internettet koblet direkte til bredbåndsrouteren, jeg har haft den koblet på i mange timer, uden at den blå skærm dukkede op og bare ladet den stå, uden at bruge den. Computeren kan også sagtens køre helt normalt, uden at være koblet på internettet, f.eks. fungerer print og scanning. Så det må ligge i den trådløse forbindelse. Men hvor? Min egen computers nbtstat –n viser også en 192.168xxx adresse på den trådløse forbindelse. Venlig hilsen |
|
|
|
|
|
En Gordisk knude som denne, ville jeg hugge over med en USB wifi dongle |
|
|
|
|
|
Hej Thov, Tak, det vil jeg bestemt undersøge nærmere, hvis det er en løsning, ville det være alletiders. |
|
|
|
|
|
Vi har nu købt en WI-FI dongle med en udmærket vejledning, men der står ikke noget om, hvordan man forholder sig til det eksisterende (formentlig ødelagte) trådløse netværkskort. 1. Skal dette trådløse netværkskort deaktiveres (disable) i Device manager? 2. Skal knappen, som aktiverer den trådløse forbindelse, være off, mens man installerer WI-FI dongle? 3. Aktiverer man denne knap, når WI-FI donglen er installeret? |
|