Den blev ved med at gå i selvsving, genstarte, så snart den blå skærm dukkede op, i fejlsikret tilstand kunne jeg klikke på, at den skulle Disable automatic shutdown, så vi kunne læse beskeden på den blå skærm.
Jeg har forsøgt 2 systemgendannelsespunkter, at gendanne den til den tilstand, hvor computeren sidst fungerede normalt, men intet hjælper.
Har surfet på internettet og fundet disse fejlkoder utallige steder, men det er jo nærmest en generel fejl, som ikke fortæller om den specifikke fejl. Jeg tror selv, at det har noget med firewallen ZoneAlarm at gøre. Den kom her til aften med en besked om, at den skulle opdateres, den nuværende udgave ville ikke længere blive supported. Det ville jeg så gøre, lukkede ned for Avast og ZoneAlarm, så forsvandt update beskeden, startede ZoneAlarm op igen og ventede på ny update besked. Den kom også, men da min mand var midt i noget, anvendte han muligheden, at ZoneAlarm skulle vende tilbage med update besked om 1 time og i samme øjeblik dukkede blå skærm op.
Jeg har prøvet at afinstallere ZoneAlarm i fejlsikret tilstand, også med CCleaner, det ser ud, som om den bliver fjernet, men ved opstart er der ny blå skærm og genstart lige efter.
Er der nogen forslag til, hvad jeg kan prøve, f.eks. til hvordan jeg finder den specifikke fejl, eller hvordan jeg kan afinstallere ZoneAlarm? Det behøver selvfølgelig ikke at være den, men der er noget, der tyder på det.
Jeg skal lige sige, at jeg ikke er hjemme i løbet af dagen i morgen og først kan svare engang i morgen aften.
danella>>
Du kan, (vent på kavaleriet) Start > kør > i boksen skriv > eventvwr > enter. Denne kan undersøge,hvad der er relateret til en BSOD. Log kan indsendes til forum oven i købet.
..Linket herunder kan måske vise,hvad der forårsager problemet. Men vent der dukker nok en dygtig supporter op. LINK
jeg har imidlertid formateret pc for nogen dage siden, og problemet har ikke været her siden (endnu)
måske tror jeg at jeg haft for mange skiftenede sikkerhedsprogrammer/pakker instaleret…..ikke på samme tid,men for at prøve nogen forskellige, men jeg har valgt at gå tilbage til min gamle sikkerhedspakke (fsecure)
daniella>>
I tilslutning til charliebumbum link kan Du lige netop få eventvwr til at udføre en log som så kan indsendes,-hvis Du altså ikke gemmer Dine ting på com og formaterer. Du har jo allerede fejlmeddelelsen.
Tusind tak for jeres svar Heldigvis får jeg ikke brug for jeres gode råd - problemet er løst! Jeg har gået og tumlet med i løbet af dagen, hvad jeg kunne forsøge. Da jeg kom hjem, gik jeg ind på ZoneAlarms forum og så, at andre i forbindelse med den seneste update af ZA her i november måned havde oplevet problemer, hvis de havde Avast på computeren. Og det var netop det, min mand havde. Avast skulle først fjernes, før man kunne update, så i fejlsikret tilstand fjernede jeg Avast, genstartede, efter opstart kom beskeden: Your computer has recovered from a serious error.
Men nu ved jeg, hvis BSOD skulle opstå igen, hvor jeg kan gå ind og finde fejlloggen.
ZA røg i svinget også, Windows firewall er nu sat til, indtil jeg installerer PC Tools firewall. Men nu skal jeg jo have et antivirusprogram ind, AVG, men hvilken version skal jeg vælge? Den der blot hedder avg for Windows eller den, der hedder avg for Windows(32 bit) (avg free x86, all 2011, 1869a4591.exe?
Det var lige ved at gå galt igen. Selv om computeren ved 3 genstarter kom med beskeden Computer has recovered from a serious error - blev den blå skærm ved med at komme frem. Jeg kom så til at tænke på at få renset med CCleaner, heller ikke det hjalp i første omgang, måske var det alligevel det i sidste ende, men det sidste jeg foretog mig i fejlsikret tilstand, fordi computeren blev ved med at genstarte automatisk, var i Kør at skrive shutdown -a.
Ved næste opstart var den normal, og så skyndte jeg mig at få installeret de seneste opdateringer fra microsoft, da min mand her til aften fortalte mig, at de ikke lykkedes at få installeret i sidste uge. De kom så på plads, hvorefter jeg fik installeret avg uden problemer. Derefter scannede jeg med både avg og MalwareBytes, ingen af dem fandt noget.
Nu krydser jeg alt det, jeg har, for at computeren nu er i orden. Jeg vender tilbage i morgen.
Opdateringerne er lidt et mysterium. I proceslinien var der besked om, at der var opdateringer, selv om der lige var foretaget manuel opdatering. Vi har altid haft vores computere indstillet til, at Microsoft skulle give besked om opdateringer, men nu kan jeg se i opdateringsoversigten i Funktioner, Microsoft Update, at opdateringerne er foretaget automatisk,
Og i og med, at vi foretog en manuel opdatering (i Funktioner, Microsoft Update blev opdateringerne vist, som om de manglede) er disse opdateringer nu installeret 2 gange, én af dem endda 3 gange (nu hedder den så v2, må være version 2).
Mærkeligt, at det kan forekomme. Og i opdateringsoversigten står de samme opdateringer altså nu h.h.v. som foretaget både som Microsoft Update og Automatisk opdatering. Der sker det, når vi forsøger at installere de fremkomne opdateringer ved det gule skjold i proceslinien, at det hele forsvinder ud i den blå luft. Normalt kan vi følge installationen fra start til slut, men der kommer ingen meddelelse om installationens forløb. Men der er så sket det, at opdateringen er foretaget som en Automatisk opdatering.
Ikke at det betyder så meget, blot opdateringerne bliver installeret, men det er noget rod. Computeren har også problemer med at vise opdateringerne i Funktioner, Update, der skal et par forsøg til, før det lykkes.
En helt anden ting: er der nogen, der ved, hvordan man deaktiverer AVG midlertidigt, f.eks. ved installation eller opdateringer af andre programmer? Jeg kan kun finde ud af at deaktivere Resident Shield, men det er måske nok?