Comodo Firewall er afinstalleret-ur+dato er ikke korrekt
Antal indlæg: 1047

Hej igen,

Det er nu endelig lykkedes at afinstallere Comodo Firewall. Den kørte først et par dage uden problemer efter jeg første gang prøvede at afinstallere den, men så gik den i udu igen. Derfor brugte jeg denne gang Comodos eget afinstalleringsværktøj http://forums.comodo.com/install-setup-configuration-help-cis/uninstaller-tool-for-comodo-products-t71897.0.html

Det er meget vigtigt, at det køres i fejlsikret tilstand, og så vidt muligt, at man har stoppet firewallens tjenester. Lige så vigtigt er det bagefter at køre CCleaner for at komme af med de sidste rester, se min tidligere tråd her:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82565/

Se linket til, hvordan man lukker Comodo firewall ned.

Før jeg kørte CCleaner fik jeg nemlig det problem, at min startside var blevet ændret til AboutBlank, men efter kørsel med CCleaner, forsvandt den igen.

Nu resterer blot et enkelt problem, som jeg har en formodning om også skyldes, at Comodo firewall i lang tid var i udu:

Tid og dag i proceslinien fungerer ikke. Det er bedre nu, efter firewallen er væk, fordi nu kører uret da, blot for langsomt, før gik det hele tiden i stå. Findes der et program, som kan holde uret på ret kurs?

Jeg fandt programmet AtomTime pro på nettet og troede ud fra beskrivelsen, at det automatisk kunne holde uret kørende med korrekt tid, men jeg har ikke kunnet finde den funktion i programmet. Findes der andre programmer, som kan det?

Venlig hilsen
Daniella

hepta
Antal indlæg: 11094

Har du tjekket indstillinger for Tid/Dato i kontrolpanel, herunder Zonen ?

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Der er ikke noget, der hedder Zonen, men det står på sproget Dansk og landet Danmark.

hepta

Der er ikke noget, der hedder Zonen, men det står på sproget Dansk og landet Danmark.

Har du ikke noget i ” Dato og klokkeslet” der ligner vedhæftede Snapshot ?

Jeg har kun W 7 så jeg kender ikke alle muligehderne i Xp/ Vista.

Der bør også være mulighed for at indstille til en form for automatisk opdatering ?

Det kan også være et batteriproblem men det er ikke min stærke side wink

Vedhæftede billeder
Tidszone.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

mo-od
Antal indlæg: 3572

I XP: Start> Kontrolpanel> Dato og Klokkeslet (eller højreklik på tidspunktet og vælg Juster dato og klokkeslet.)

Virker det ikke, så prøv at køre en Sfc /scannow (reparation ef windows systemfiler):
http://www.spywarefri.dk/viden/reparation-af-filer-i-windows/

Vedhæftede billeder
klokkeslet.gif

Jeg kiggede et forkert sted i kontrolpanelet under Internationale og sproglige indstillinger. Jeg fandt så i kontrolpanelet Dato og Klokkeslet.

Aktuel tidszone er Rom, normaltid under fane Dato og klokkeslet. Men under fanen Tidszonen står der GMT+1:00, København, Stockholm, Oslo, Madrid, Paris. Det er ikke godt at vide, om der er en konflikt her. Det eneste, man her kan vælge med Rom, er Amsterdam, Berlin, Bern, Bruxelles, Rom, Wien. 

Under fanen Internettid er sat et flueben i Synkroniser automatisk med en tidsserver på internettet. Denne server hedder time.nist.gov Der stod, at tiden var blevet synkroniseret i går. Der er så en mulighed for at opdatere tiden manuelt. Det har jeg så gjort, men har ikke forhåbning om, at det kan løse problemet. Man kan også ændre tidsserveren til time.windows.com - kunne det være et forsøg værd?

mo-od

Under normaltid står hos helt mig det samme (XP)(se billede).
(Mit første billede Rom normaltid!). Har du fået kontrolleret uret med hensyn til tidspunkt, dato, måned, årstal mv.)

Du kan prøve det under fanen internet, men jeg tror ikke, at det betyder noget (min står på time.windows.com).

Vedhæftede billeder
Tidszone.gif
  mo-od

PS: prøv at køre en sfc /scannow!

Tak for forslaget om at køre sfc /scannow. Men lige nu ser jeg det lidt an - det er nemlig sådan, efter at jeg foretog en manuel opdatering, at uret ser ud til at køre korrekt. Jeg kan gøre det i atomic programmet, at jeg kan tjekke, om tiden på computeren er korrekt. Det har jeg gjort flere gange i dag, og hver gang var computerens ur bagefter, selv efter kort tid. Nu har jeg tre gange kontrolleret tiden i atomic, og tiden på computeren har hver gang været korrekt. Hvis det ændrer sig i løbet af aftenen, vender jeg lige tilbage. Hvis ikke der sker nogle ændringer, altså uret fortsætter med at køre rigtigt, vender jeg tilbage i morgen, når jeg har set, hvordan det ser ud, når computeren har været lukket og startet op igen.

Foreløbig tak for jeres svar grin

Venlig hilsen
Daniella

Den manuelle opdatering gjorde tricket - selv efter en opstart af computeren går uret stadigvæk rigtigt. Tak for jeres henvisning til, hvor jeg kunne forsøge mig med indstillingerne af uret. grin

Det sidste, der nu mangler efter afinstallationen af Comodo firewall, er at få installeret en ny firewall. Jeg har besluttet mig for PC Tools firewall plus, som I anbefalede mig i den foregående tråd. Jeg må indrømme, at jeg er lettere nervøs over at gøre det, nu hvor jeg har fået løst flere problemer efter afinstallationen af Comodo, men det kan vel ikke gå galt. Lige nu kører jeg med Windows firewall, som jeg går ud fra, jeg skal slå fra inden installationen + også diverse sikkerhedsprogrammer. Er der andet, jeg skal være opmærksom på?

hepta

De gange jeg har installeret PC Tools Firewall har det kørt som smurt.
Så følg din egen opskrift smile

Men selv følgelig kan eventuelle “rester” give problemer.

Signatur

Hej Hepta,

Tak for dit svar. De rester vil jeg forsøge at fjerne med CCleaner.

Desværre kørte uret kun 1 time eller to, før det gik for langsomt igen. Jeg har så igen manuelt opdateret det, og så kører det, som det skal. Jeg forsøgte at benytte tidsserveren time.windows.com, men så lykkes synkroniseringen ikke. Det er lidt besynderligt. Findes der ikke et program, som kan sørge for, at uret “følger med tiden”?

hepta

Det kan skyldes at du skal skifte batteriet på Bundkortet men som nævnt er det ikke mit stærke område.

Signatur

Ja, måske, jeg har talt med to, jeg kender, som har en hel del forstand på computere, og de mener, at hvis det var betteriet, ville min computer slet ikke kunne fungere, fordi det ville påvirke BIOS og forkludre det hele. Noget helt andet er, at det vil koste mig en hel del at udskifte det batteri, fordi jeg så vil være nødt til at sende computeren til Tyskland for at få det skiftet (det er en Medion). Dog har jeg endnu en mulighed, som jeg ikke har undersøgt til bunds endnu. Så jeg satser stadig på at løse problemet på anden vis. Også fordi det jo ville være ærgerligt at udskifte batteriet, og så viser det sig, at det slet ikke er det, som er problemet.

Jeg fandt så denne tråd ved at søge på time.windows.com: http://www.computing.net/answers/windows-xp/timewindowscom-sync-failure/161461.html og har nu gjort det, at jeg har indtastet 130.149.17.8 i stedet for time.windows.com. Da jeg klikkede på Opdater, skete synkroniseringen i løbet af et splitsekund. Så nu krydser jeg fingre for, at det måske er løsningen.

hepta

Det kan jeg godt følge dig i, og vi må håbe at det kører så.

Signatur

smog
Antal indlæg: 3151

Lige så vigtigt er det bagefter at køre CCleaner for at komme af med de sidste rester

daniella>>
Pardon jeg bryder ind;men vedrørende Comodo,-har Du Comodo i: start>kør>skriv “%appdata%>enter. Hvis ikke så Start>kontrolpanel>mappeindstillinger>vis>“vis skjulte filer og mapper”. Fjern Comodo. Ccleaner er et godt program;men tror ikke rigtig på,at den snupper Comodo i Application data,-ej heller med en uninstaller.Det er set før wink Tjek også i start>denne computer>C:>programmer,-hvis der skulle være noget der;men tror det ikke. Husk at omstille til “vis ikke skjulte filer og mapper”.

Signatur

.. You talkin’ to me?