KIS 2012 - hvad er nu det for en tilbagegang?
  Tarzan
Antal indlæg: 187
Perhaps Emeritus - 04.01.2012 17:48:14

Med risiko for at blive betegnet som én der ikke svarer, så lægger jeg lige et sidste indlæg.  smile

Hvordan skulle du kunne blive det?  grin  Du har da svaret masser af gange.

Jeg kan af gode grunde ikke sige om problemet ligger hos din computer eller softwaren fra KIS, men åbenbart er der ikke andre der har de problemer. Jeg har ikke kunnet finde nogen på nettet, selv om jeg faktisk har brugt tid på det.

Ligeså har jeg. Også uden at finde noget, derfor har jeg spurgt her, i Kaspersky’s forum og via “Min Kaspersky” konto. Alle svarer, UNDTAGEN den officielle support. Det er det jeg er mest irriteret over, mere end selve fejlen faktisk.

Jeg har aldrig sagt at du skal geninstallere og derefter ikke opdatere programmerne. Hvis KIS er det eneste program som opfører sig sådanne, og du er utilfreds med det, så forstår jeg ikke at du ikke finder noget andet.

Det har jeg heller aldrig påstået, at du har. Men det er faktum, at gør jeg dette, så kører KIS fint igen. Så (sandsynligvis) er en opdatering årsag til denne “fejl”. Grunden til jeg ikke bare farer på andet software er, at dels har jeg brugt Kaspersky siden det hed AvP3,5, og dels har det kørt fremragende tidligere (dvs brugt CPU’en fuldt ud).

Jo, jo du har ret i at vi bruger vore pc’er forskelligt, men det skal alligevel ikke hindre mig i at fortælle dig at der er ting jeg aldrig ville gøre (og som du gør) lige gyldigt hvilken computer det drejer sig om.

Det er der bestemt heller ingen der hindrer dig i. Men på den anden side, så gør du også ting med din(e) PC(‘ere) jeg aldrig ville gøre, som f.eks kun at opdatere drivere en gang om året. Sådan er vi så forskellige, men derfor burde softwaren jo køre godt hos både dig og mig.

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Det har jeg heller aldrig påstået, at du har. Men det er faktum, at gør jeg dette, så kører KIS fint igen. Så (sandsynligvis) er en opdatering årsag til denne “fejl”. Grunden til jeg ikke bare farer på andet software er, at dels har jeg brugt Kaspersky siden det hed AvP3,5, og dels har det kørt fremragende tidligere (dvs brugt CPU’en fuldt ud).

Jamen jeg er da enig, men hvis det er et problem og det ikke er andre som har det, så kunne jeg forestille mig at opdateringen rører ved noget i din computer som måske mangler og som måske er opstået pga. nogle af de andre programmer du har brugt til det ene og det andet, for hvorfor hører vi ikke om andre med samme fejl? Både du og jeg har søgt nettet rundt uden at finde andre. Jeg ved ikke om jeg har forklaret mig uklart. Håber du har forstået hvad jeg mener smile

Men på den anden side, så gør du også ting med din(e) PC(‘ere) jeg aldrig ville gøre, som f.eks kun at opdatere drivere en gang om året.

Næ, jeg opdaterer praktisk talt aldrig drivere. Fik for mange år siden at vide af en kendt programmør og softwareudvikler at hvis en driver kørte problemfrit så skulle man ikke opdatere den. Det har jeg holdt mig til lige siden. smile

Mener stadig at der må være en grund til at Kaspersky ikke svarer. I må være gået fejl af hinanden på en eller anden måde, for “ikke at svare” er bestemt ikke deres politik.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Tarzan

Ikke desto mindre, så svarer de ikke (se mit vedhæftede billede i indlæg 85 i denne tråd). Der står, at status er “Venter svar fra support-holdet”. jeg HAR klikket på den boks, som Hepta gjorde opmærksom på vedr. utilfredshed med supporten, så den ansvarlige skulle kigge på sagen, men det har altså ikke hjulpet endnu.

Hvis jeg kun opdaterede mine drivere en gang om året, så ville der være en ret stor del af de nyeste spil jeg enten ville mangle performance i, eller slet ikke ville kunne spille, da spil, directX og lydstandarder er i en løbende udvikling. Som sagt, vi bruger vores PC’ere forskelligt. Jeg kunne heller ikke forestille mig kun at opdatere min viruskiller en gang om året!! Der er jo også en løbende “udvikling” ... desværre.

Men jeg har fået et hint nu fra Kaspersky’s eget forum, omkring min onboard Marvell controller til SATA 3, og det at have mere end 4 Gbyte ram i PC’en. Det ser ud til, at denne marvell controller _kan_ have en fejl (enten i driveren eller i selve chippen) som gør, ar Windows-kernen lukker for nogle memorykanaler, når der er mere ram end 32bit kan adresserer, selv i et 64bit system som mit. Løsningen er måske, at tilslutte min SSD til den indbyggede controller i Intels chipsæt, og så lade være med at benytte Marvellcontrolleren til boot. Intelcontrolleren i mit chipsæt (er et P55 chipsæt) understøtter dog kun SATA 2, men det gør min SSD også, indtil jeg får råd til en ny SSD, så det vil ikke være et problem. Dette er noget jeg vil teste videre på i weekenden.

Hvis fejlen er så specifik, at den kun opstår, når man booter fra en extern SATA 3 controller tilsluttet en SATA 2 SSD samt har mere end 4 Gbyte ram i PC’en, i en Windows 64bit, så er det måske ikke så underligt, at vi ikke kan finde noget ved alm. netsøgning.  surprised

Tarzan

Så er problemet næsten væk. Det viser sig, at kombinationen ASUS P7P55D-E, Marvell SATA 3.0 controller og mere end 4 Gbyte ram i maskinen, og en opdatering fra enten KIS eller Microsoft var skyld i denne “en-kerne” fejl blev aktiveret.
Ved at have flyttet mit bootdrev (Intel SSD) over på en Intel controller og genstartet de 3 gange som PC’en krævede, så ser det ud til at køre næsten lige så fint som en nyinstalleret Kaspersky.

Problemet ser ud til at være en fejl i Marvell-controlleren, enten hardware eller software, så Windows selv lukker “noget” ned omkring kernalen, når der er mere end 4 Gbyte ram i PC’en, og da KIS arbejder så tæt sammen med kernalen på at beskytte, går det så også ud over KIS. Det ser for mig ud som om der er noget gammelt 32bit kode i gang sammen med marvellcontrolleren, eller en gammel græsne der ikke er fjernet efter overgangen til 64bit, for driveren til Marvellcontrolleren er selvf. 64bit udgaven.

Ved nærmere eftertanke, så er fejlen også først observeret efter jeg satte 4 Gbyte ram til i PC’en, så jeg nu har 8 Gbyte ram. Det har jeg tidligere ikke tænkt på, da både Windows og KIS er 64bit versioner.

Tarzan

Fejlen ser ud til at være væk.
Tråden kan lukkes.

Administrator
Antal indlæg: 8316
Tarzan - 14.01.2012 04:55:35

Fejlen ser ud til at være væk.
Tråden kan lukkes.

Det må siges at være en meget specifik fejl, du her er blevet ramt af.
Fint, at det til sidst blev løst.
Jeg lukker tråden som ønsket.
Du er velkommen tilbage, når du får brug for det.

Signatur

Støt og godt ? Så vær lidt flot

Støt Supporten     http://www.spywarefri.dk/medarbejderne/                    (bidrag til kaffekassen)
Støt Shoppen       http://www.spywarefri-shop.dk/
TAK for støtten   http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/75439/  (dit bidrag bliver vist her)