KIS 2012 - hvad er nu det for en tilbagegang?
  Tarzan
Antal indlæg: 187

Ver 12.0.0.374 (a,b,c,d,e,f).

Jeg har en Intel Core 7-860 CPU, og KIS har ellers været rimelig god til at udnytte flere tråde, men den sidste tid er KIS gået tilbage til kun at udnytte een tråd, dvs max udnyttelse af CPU er 12% (har 8 logiske kerner). Det betyder, at ved f.eks en grafikkort-driveropdatering kan KIS få rigtig lang tid til at gå med at tjekke den store .exe-fil inden den begynder at pakke ud. Samme tilfælde sker med store .rar arkiver. Ydermere, når jeg booter PC’en op, og starter en browser første gang efter boot (uanset om det er IE9 eller Chrome), så går der 5-10 sekunder inden der kommer indhold i browser-vinduet. Denne pause forsvinder, hvis jeg slukker for KIS, men det er jo en rigtig dårlig løsning.

Er det en indstilling jeg selv kan pille ved, eller har KIS nedlagt veto mod fler-kerne udnyttelse?

Det hæmmer min ellers store glæde ved KIS, at den virker så langsom nu.

hepta
Antal indlæg: 11094

Jeg kan ikke sige ret meget brugbart om det desværre.

Men jeg ved jo at du er en ” pilfinger” så måske en ” Gendan” i indstillinger var værd at forsøge ?

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hepta

Det skulle da lige være en G.S.I:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/76407/

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Tarzan

Tak for rådet, Hepta.
GSI ser ikke ud til at virke. jeg har hentet programmet, og det har kørt, men der hvor man skulle kunne se en gennemgang af sit resultat, kommer denne side bare frem: http://www.getsysteminfo.com/index.php (se billedet)

Jeg har pakket filen ud, men den er ikke lige til at gennemskue for en alm maskinarbejder confused

Ja, jeg er normalt pilfingeret, men denne gang aner jeg ikke hvad jeg skal pille ved. At et sikkerhedsprogram som KIS er begyndt at opføre sig sådan bryder jeg mig ikke om. Er det selve programmet der er inficeret? Eller er der en bug i en af deres opdateringer? Eller har jeg et problem med et andet program på min PC? Eller bruger jeg for meget salt i maden?

Hva’ nu?? Hilfe, help eller i det mindste HJÆLP!!

Vedhæftede billeder
gsi.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
  hepta

GSI ser ikke ud til at virke. jeg har hentet programmet, og det har kørt, men der hvor man skulle kunne se en gennemgang af sit resultat, kommer denne side bare frem: http://www.getsysteminfo.com/index.php (se billedet)

Det ser ud til at serveren ikke funker lige nu.

Jeg har pakket filen ud, men den er ikke lige til at gennemskue for en alm maskinarbejder

Nej, det er et digert værk som almindelig dødelige ikke kan analysere.
Men prøv G.S I på et andet tidspunkt da det er et rigtigt godt værktøj.

Ja, jeg er normalt pilfingeret, men denne gang aner jeg ikke hvad jeg skal pille ved. At et sikkerhedsprogram som KIS er begyndt at opføre sig sådan bryder jeg mig ikke om. Er det selve programmet der er inficeret? Eller er der en bug i en af deres opdateringer? Eller har jeg et problem med et andet program på min PC? Eller bruger jeg for meget salt i maden?

Det jeg mente var at du måske havde pillet lidt for meget f.eks i Firewall indstillinger.
Så kunne det være en god ide at lave en “Reset”/ ” Gendan” så du bringer K.I.S tilbage til de oprindelige indstillinger.

Jeg har ikke hørt om problemet før, og ikke set noget der ligner i Kasperskys Forum, og endelig forstår jeg nok heller ikke alle detaljerne.  grin

Hvis en ” Gendan” ikke løser dit problem har jeg tre forslag:

De-aktiver K.I.S ved uret-Afinstaller men:

” Gem programobjekter”

” Gem aktiveringsdata”

Gem IKKE programindstillinger

Afinstaller og genstart, og installer K.I.S igen, eventuelt med en helt frisk set-up fil.

Kontakt Spywarefri Shop for support

Eller opret en supportsag via din Kaspersky konto.
Der kan dog gå lang tid inden de svarer.

Men måske en af supporterne herinde, der kender K.I.S bedre end mig, kan hjælpe ?

Signatur

Tarzan

Gendan hjalp ikke.
Afinstaller og installer hjalp heller ikke.

Jeg har nu sendt mit spm til kaspersky’s support via min Kaspersky-konto. Siden var på dansk, men jeg ved ikke om spm skal være dansk eller engelsk, så jeg skrev på begge sprog.

Jeg har fået en email tilbage hvori der står (på engelsk) at jeg kan forvente svar d 4/11 kl 00:45. Det er ellers en præcis tidsangivelse. Nu må vi se om den holder!

hepta

Jeg har nu sendt mit spm til kaspersky’s support via min Kaspersky-konto. Siden var på dansk, men jeg ved ikke om spm skal være dansk eller engelsk, så jeg skrev på begge sprog.

Jeg har fået en email tilbage hvori der står (på engelsk) at jeg kan forvente svar d 4/11 kl 00:45. Det er ellers en præcis tidsangivelse. Nu må vi se om den holder!

Det svinger om det er en dansk supporter eller en tysker.

De indleder altid med meget præcise tidsangivelser der dog sjældent holder vand wink

Der kan godt gå op til 14 dage inden du hører noget.

Men det bliver da spændende hvad de kommer frem til da situationen selvfølgelig er uholdbar.

Signatur

Tarzan

De svarer forhåbentlig ikke på TYSK???
Så kunne det for mit vedkommende lige så godt være på oldegyptisk.

hepta

De svarer forhåbentlig ikke på TYSK???

Nej, de plejer vist at spørge pænt, på Engelsk, om man kan Tysk grin

Signatur

Tarzan

Pyyyyha. Så er jeg (lidt) mere rolig.

Hvis nu KIS fremover kun vil arbejde med en tråd, hvilket anden IS-pakke kan så anbefales? Fanden stå i at købe en dyr CPU, hvor kun 1/8 bruges )=¤&)(”/”

hepta

Jeg har overset en indlysende supportmulighed:

Kasperskys Forum

Der er nogle krøllede hjerner derinde, fra hele verdenen men det sker da at de også henviser til teknisk support.

Signatur

hepta

G.S.I skulle virke nu.

‘’

Signatur

hepta

G.S.I skulle virke nu.

Det er vist lidt On/Off for tiden med G.S.I shut eye

Signatur

Tarzan

Ja, jeg kan nu godt uploade filen til dem, og får også en masse oplysninger retur. problemet er så bare, at jeg ikke aner, hvad jeg stiller op med dem. Eneste sted jeg kan finde noget er under
“Possibly incompatible software(s) :C:\Windows\System32\FirewallControlPanel.dll - Microsoft� Windows� Operativsystem”

Jeg må vist bare vente og se, om ikke der er en hosKIS der vil svare ...

hepta

Det er da positivt at du tilsyneladende ikke har noget inkompatibelt software.

G.S.I er lidt hysterisk med “Possibly infected” men jeg ville da nok sætte K.I.S selv til at foretage en fuld skan, med detaljeret Rootkit skan.

Har du forsøgt med ” Værktøjer”- “Microsoft Windows fejlfinding” ?

Signatur

Tarzan

Nej, det har jeg ikke, da jeg går ud fra det er et KIS-problem. KIS er det eneste program jeg har set, som har nævnte fejl/begrænsning.

Sum ser ud som på billedet.

Vedhæftede billeder
gsi.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse