Spyware og/eller virus scanner ved brug af sikkerhedspakken?
Antal indlæg: 42

Hej,

Hvis jeg nu bruger den sikkerhedspakke som Perhaps anbefaler her:

http://www.spywarefri.dk/artikel/gratis-sikkerhedspakke-der-virker-170910/

Hvilken spyware/virus scanner kan I så anbefale mig at bruge, hvis jeg lige vil give computeren et lille tjek? :D

Jeg scanner aldrig med de programmer fra pakken, da jeg har indtryk af at de er realtime, eller hvad man nu kalder det?

På forhånd tak :D

/cyberraga

smog
Antal indlæg: 3151

Hejsa cyberraga>>  smile

hvis jeg lige vil give computeren et lille tjek?

Hvis Du mener en løs scanner til at scanne for cookies ect incl.mere vanskelige ting… uden realtime er denne,- SuperAntiSpyware,- god at ha’ på skrivebordet.
Nedennævnte manual er lavet i 2007;men stadig anvendbar. Den nye SAS ,-version 5.0.11.34 ser helt anderledes ud og er betydeligt forbedret siden dengang. Det er vigtigt,at den gratis udgave af SAS,-også kaldet,- opdateres inden scanning.
http://spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/superantispyware.htm

Jeg scanner aldrig med de programmer fra pakken, da jeg har indtryk af at de er realtime

Måske mener Du her Avast AV (realtime) fra pakken. Altid en god idé en gang imellem,at få omrørt scanneren f.eks. indstilles til (”planlagt scanning”). Hvis Du er en flittig bruger at nettet og måske tit henter filer derfra,-er det en god idé at scanne.

Signatur

.. You talkin’ to me?

smog

NB…SAS kan indstilles til dansksproget

Signatur

.. You talkin’ to me?

hepta
Antal indlæg: 11094

Som Smog skriver er det altid en god ide, at skanne nu og da, uanset at ens sikkerhedsprogrammer er “Real time”, af den grund at selv det bedste sikkerhedsprogram kan fejle,( og det kan der være mange årsager til)og så er det fornuftigt med et ekstra tjek.

God weekend smile

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Tak for hjælpen, men hvis den (realtime sikkerhedsprogrammet) kan fejle er det vel bedre at scanne med et andet program? I hvert fald vil jeg prøve SAS og mange tak for hjælpen smile

smog

kan fejle er det vel bedre at scanne med et andet program

af den grund at selv det bedste sikkerhedsprogram kan fejle,( og det kan der være mange årsager til)og så er det fornuftigt med et ekstra tjek.

..Ingen sikkerhed er 100%. Ekstra sikkerhed bl.a. er Din påpasselighed,hvad Du bevæger Dig ud i. Ekstra lag sikkerhed er også DNS;men det er Du klar over ved jeg.
..Godt Du kunne bruge SAS.  smile

Signatur

.. You talkin’ to me?

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Du bør da, efter min mening, indimellem scanne for virus m.m. med det antivirus program du har kørende på computeren, at man så kan have SAS eller eller Malwarebytes Anti-malware ved siden af, giver så lige en ekstra mulighed. smile

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Jamen vaf det er jeg simpelthen for dum til at forstå hvorfor? Programmet kører jo hele tiden “real time”? Er “real time” ikke godt nok? Slipper der noget igennem med “real time”? Hvorfor så have “real time”?

hepta
Antal indlæg: 11094

Jamen vaf det er jeg simpelthen for dum til at forstå hvorfor? Programmet kører jo hele tiden “real time”? Er “real time” ikke godt nok? Slipper der noget igennem med “real time”? Hvorfor så have “real time”?

Du er jo nok ikke dummere end alle os andre wink

Men du tænker jo bare logisk, og svaret er at ” Real time” ikke altid er godt nok, og hvis det var det var der ingen grund til at kunne skanne   wink

Ethvert sikkerhedsprogram kan fejle, og teoretisk set kan ingen fange alt Malware.

De store anerkendte sikkerhedspakker(købe) bruger jo ikke kun en “Signaturdatabase”, men også f.eks det der hedder “Heuristisk analyse” hvor programmet selv tænker over om noget er galt, og andre sikkerhedsmoduler.Det gør det selvfølgelig svært for Malware at gøre skade.

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Hej cyberraga, hvis der fandtes et anti-virus / malware-program, der var 100% sikkert, ville jeg fluks købe det.

Man må passe på, ikke at falde for den antagelse, at fordi man har installeret et givent sikkerhedsprogram, så er alt i orden, det passer sig selv og intet “ondt” kan ske. - Derfor er det en god ide, med mellemrum, at scanne sin computer igennem, for ting der kunne være smuttet igennem. smile

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

mo-od
Antal indlæg: 3572

Normalt, så er du godt sikret med en anerkendt realtime scanner. Den forhindrer for det meste det daglige malware og virus i at angribe din computer. Det gør en onlinescanner ikke! Onlinescannere stopper ikke virus/malwareangreb, men kan (i bedste fald) finde det, hvis noget skulle være sluppet igennem den daglige beskyttelse, som realtimescanneren (eller din valgte sikkerhedspakke, der indeholder alt (antivirus, antispyware, firewall mv.).

Du kan simpelthen ikke undvære et ordentligt antivirusprogram og en firewall f.eks i form af en sikkerhedspakke, som TDCs Sikkerhedspakke/F-secure eller fra Spywarefri Shop
http://www.spywarefri-shop.dk/sikkerhedspakker
(eller for den sags skyld) perhaps gratisløsningen.

Onlinescanning kan ikke stå alene, men højst være en ekstra kontrolforanstaltning…

Samtidig skal computeren være fuldt opdateret! Ikke mindst Adobe og Java er udsat for angreb (og forældede versioner en alvorlig kilde til smitte)...

Men husk lige, at den vigtigste sikkerhed sidder 40 centimeter fra skærmen, og bruger du ikke computeren med fornuft og omtanke kan selv den bedste sikkerhed ikke forhindre dig i få boget uønsket på computeren.

Jeg forstår det meget bedre når hepta siger det, fordi han pakker det lidt lækkert ind i “du er ikke dum” :D

Jeg bruger perhaps gratisløsning, da jeg er fattig (men virkelig sød) :D

Opdaterer Heimdal ikke Adobe, Java m.v.? Det håber jeg den gør, men må hellere lige få tjekket smile

Min computer er altid fuldt opdateret - jeg tror nok det sidder i mig fordi jeg eller min søster vist engang fik en virus der kunne være undgået med en service pack (så hudt jeg visker). Det var en der hele tiden loggede af nettet *gRRR*

Jeg har ingen mærkbare computer problemer og ved ikke af at jeg har/haft virus i 10 år eller mere. Men spywarefri er også en af mine favoritsider :D

SAS fandt da heller ikke noget af betydning.

Jow jeg har i øvrigt en masse problemer med flere forskellige USB-devices og Windows 7. Men håber da at løse dem med tiden - formodentligt ikke en virus smile

mo-od
Antal indlæg: 3572

Heimdal burde automatisk opdatere Adobe, Java, mv. Jeg bruger ikke selv Heimdal, men Secunia PSI, der ligeledes sørger for at opdatere Adobe plus Java. Jeg har godt nok sat programmet til at advisere, når der er opdateringer - og Secunia PSI dækker flere (alle?) programmer på computeren. (langt fra alle auto opdateres dog, kun de mest udsatte som Java og Adobe).

Med din omtanke og perhaps gratis sikkerhedspakke skulle du være godt rustettil fortsat at holde dig fri for virus. cool smile

smog

Jeg forstår det meget bedre når hepta siger det, fordi han pakker det lidt lækkert ind i “du er ikke dum” :D

...Det kaldes så Service Packs cheese  red face

Signatur

.. You talkin’ to me?

smog - 18.11.2011 02:20:41

...Det kaldes så Service Packs cheese  red face

Åhr jah hvor er du tarvelig :’( Det var jo kun én pack, ikke flere af slagsen - det skrive jeg tilmed ... EN service pack… jeg skriver jo ikke EN service packs ... :’(

mo-od: Jeg mener jeg spurgte herinde hvilken folk ville anbefale til ... alm. mennesker som mig ... og der blev anbefalet Heimdal fremfor Secunia PSI. Det var i hvert fald sådan jeg læste det :D
Jeg har også brugt Heimdal rigtig længe (siden der første gang blev skrevet om det på spywarefri), men efter jeg fik installeret Windows 7 fandt jeg så ud af at der nu var to muligheder… jeg prøvede vist også Secunia PSI, men det var lidt for avanceret til mig, når jeg er vant til Heimdal smile