Comodo Firewall, gratisudgaven, gode råd efterlyses vedr. den daglige brug
Antal indlæg: 1047

Hej alle,

Jeg har netop fået min Comodo firewall til at fungere igen efter lang tids udu og vil nu gerne høre, om nogen har tips til, hvordan man bedst indstiller firewallen. Jeg er stadig nybegynder, og da Comodo firewall ikke er den nemmeste at have med at gøre, hører jeg meget gerne, hvilke erfaringer andre har med den.

Her er et link til en tidligere tråd om Comodo Firewall, som Smog har været så venlig at finde frem:

http://www.spywarefri.dk/?URL=http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/27762/

Helt aktuelt er der en opdatering til firewallen. Det var i forbindelse med den forrige opdatering af firewallen, at den begyndte at opføre sig mærkeligt, så det vil jeg meget gerne undgå. Er der nogen regler for, hvordan man bedst opdaterer?

Venlig hilsen
Daniella

hepta
Antal indlæg: 11094

og da Comodo firewall ikke er den nemmeste at have med at gøre

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål.

Men som du selv skriver er Comodo ikke den aller nemmeste, at have installeret, og jeg undrer mig egentligt lidt over at du vælger en Firewall, som du ikke rigtigt kan håndtere ?  wink

Firewallen opfatter jeg som en meget vigtigt del af computerbeskyttelsen.

Er der specielle grunde til at du f.eks ikke bruger PC Tools, som er uden de store problemer ?

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

smog
Antal indlæg: 3151

og jeg undrer mig egentligt lidt over at du vælger en Firewall, som du ikke rigtigt kan håndtere ?

...oven i købet over så mange år (pardon daniella)  rolleyes  Nu Når Din firewall fungerer igen,-har Du nu måske lejlighed til at afinstallere..og hente denne:

http://www.pctools.com/firewall/
...Har den her installeret på Win7.

Signatur

.. You talkin’ to me?

Jamen I har da ret i, at jeg burde skaffe mig af med Comodo firewall, nu hvor jeg har chancen. Hvad der i sin tid fik mig til at installere den, kan jeg slet ikke huske. Det mærkelige er bare, at jeg ikke har haft de store problemer med den indtil fornylig, hvor det gik i kage med opdateringen. Før det har jeg jo opdateret den mange gange.

I foreslår så PCTools, men jeg tror, jeg hellere vil have OnlineArmor. Den har jeg også på min netbook med Windows 7 Starter, det er nok bedre at have den samme på begge computeree, når jeg nu alligevel skal skifte. Jeg mener at huske, at jeg fik den anbefalet den her på Spywarefri som en del af den gratis sikkerhedspakke.

Når jeg afinstallerer, lukker jeg ned for firewallen samt de andre sikkerhedsprogrammer, genstarter, renser med CCleaner og installerer den nye.?

Venlig hilsen
Daniella

hepta
I foreslår så PCToolsmen jeg trorjeg hellere vil have OnlineArmorDen har jeg også på min netbook med Windows 7 Starterdet er nok bedre at have den samme på begge computeree

Pc tools er noget nemmere end “Online armor”, som til gengæld stadigvæk skulle høre til eliten, og så er det jo som du antyder, en god ting at man kender sit/sine sikkerhedsprogrammer. Og det gør du jo så  grin

Jeg aner ikke om der er specielle forhold omkring afinstallering af Comodo.

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hepta

Når jeg afinstallerer, lukker jeg ned for firewallen samt de andre sikkerhedsprogrammer, genstarter, renser med CCleaner og installerer den nye.?

Det skulle vist kunne lade sig gøre som du skriver:

https://support.comodo.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=10

Signatur

Hej,

Jeg har nu forsøgt at afinstallere Comodo firewall, mens det fungerede, som det skulle, men heller ikke det lykkedes. Jeg forsøger lige netop nu at afinstallere, Comodo startede for første gang ikke op, da jeg åbnede computeren.

revoUninstall klarer det heller ikke via programmets almindelige uninstall, men spørgsmålet er nu:

KAN JEG FJERNE HELE COMODO VIA SCANNINGSFUNKTONEN?

Jeg scannede efter Leftovers (i dette tilfælde er det jo hele programmet). Der dukkede 64 filer og 114 Entries op. Man skal jo selvfølgelig helst gennemse det hele, og se om det har relation til Comodo. Noget står der Comodo på, andet ikke. Men det ser jo også ud, som RevoUninstall har taget en backup af registreringsdatabasen (det har jeg også selv gjort for et par uger siden), så det skulle være sikkert nok.

Hvis ja, klikker jeg først på Vælg alt og derefter Slet?

Venlig hilsen
Daniella

Redaktør
Antal indlæg: 1860

I mine øjne må du se at komme af med den firewall, af årsager jeg ikke kender til funker den ikke på din maskine.

Du skriver du har forsøgt at afinstallere firewallen mens den fungerede og at det ikke lykkedes. Hvad/hvordan gjorde du, og hvordan ikke lykkes, og hvilken melding får du?

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Jeg får følgende melding:

An error occurred while attempting to read from the file C:/Windows/System/CFP.Setup.msi.

I fejlsikret tilstand får jeg meldingen: Der kunne ikke opnås adgang til Windows Installer.

Jeg mener, jeg er i en gunstig position lige nu til at forsøge at få revo uninstall til at fjerne Comodo. Jeg læste her i forum en anvisning på at deaktivere Comodo korrekt(for en gangs skyld startede den rigtigt op), alle sikkerhedsprogrammer og andre programmer ved uret er lukket ned og internette er afbrudt.

Og revo uninstall har oprettet et systemgendannelsespunkt samt taget backup af registreringsdatabasen. Så jeg er klar til at klikke på Vælg alt og derefter Slet, men vil jo gerne være sikker på, at jeg gjorde det rigtige.

Jeg har i mellemtiden fundet denne anvisning på nettet:

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_frequently_asked_questions.html, hvor der står følgende:

“How to uninstall ... program?” questions and answers!
How to uninstall programs with Revo Uninstaller Pro?

Before starting to uninstall a program be sure that it is not running. So check your taskbar at the bottom of your screen and near to your system clock, if the icon of the program you want to uninstall is there right click on its icon and select “Exit” or “Quit” or equivalent command to close it. Then select the program and start the “Uninstall” command. Uninstall process with Revo Uninstaller Pro starts the uninstalling wizard, which shows you what is happening on every step of the uninstalling procedure. During the uninstall Revo Uninstaller Pro tries to run the built-in uninstaller of the uninstalled program, if it works properly let it to do its job, but if it is not working properly here you will see an error message that you will have to skip ( ignore ). Then select an uninstall mode and press “Scan” button to continue further to the next step of the wizard. After the scanning completes you will see the leftover Registry items, files and folders, review, verify and delete them.

Jeg har i mellemtiden fundet denne vejledning på engelsk

smog

Og revo uninstall har oprettet et systemgendannelsespunkt samt taget backup af registreringsdatabasen. Så jeg er klar til at klikke på Vælg alt og derefter Slet, men vil jo gerne være sikker på, at jeg gjorde det rigtige.

...Og kør smile

Signatur

.. You talkin’ to me?

smog

...kontollér bagefter om Windows firewall er aktiv. Hvis ikke så aktivér.

Signatur

.. You talkin’ to me?

Redaktør
Antal indlæg: 1860

Hvis du har fulgt og følger de foreskrifter du henviser til i indlægget, så ville jeg også førsøge mig med ‘et kør’.

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Det gik desværre ikke godt. Jeg får en blå skærm, som jeg har fået før: (som jeg husker det, har jeg også i en tidligere tråd oplyst om denne besked) Det eneste, der får computeren tilbage på sporet, er en systemgendannelse:

Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren. Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du gøre følgende:

Sørg for at have tilstrækkelig diskplads. Hvis en driver identificeres i stopmeddelelsen, skal du deaktivere driveren eller kontrollere hos producenten, om der er opdateringer til driveren. Prøv at udskifte skærmkortene.

Spørg hardwareforhandleren, om der er opdateringer til BIOS. Deaktiver nogle indstililnger til BIOS-hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning. Hvis du skal bruge fejlsikret til at fjerne eller deaktivere komponenter, skal du gensstarte computeren og trykke på F8 for at vælge Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger:

Stop: 0X0000007E (0xC0000005, 0xB9D263D4, 0xBA55FCC4, 0xBA55F9C0)

Inspect.sys - Address B9D263D4 base at B9D1A000, DateStamp 4c05458e

Starter lagring af fysisk hukommelse
Lagring af fysisk hukommelse fuldført.
Kontakt systemadministratoren eller teknisk support for at få yderligere hjælp.

Jeg havde ellers troet, det lykkedes denne gang. Det mærkelige er, at jeg ikke har problemer med at afinstallere andre programmer, f.eks. har jeg for nylig afinstalleret en tidligere udgave af Java.

Jeg har også tidligere forsøgt at finde en løsning på internettet, men jeg kan ikke finde noget jeg kan bruge.

smog

Pokkers..Comodo er sandelig svær at afinstallere. Hvis Du har mod på det kunne Du gå i kør > regedit > søg > Comodo.. og slette alt,hvad der siger Comodo..men først :
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55&title=backup-af-registreringsdatabasen

Signatur

.. You talkin’ to me?

hepta

Hvad har du egentlig af sikkerhedsprogrammer installeret, og hvornår har du sidst skannet ?

Jeg går ud fra at din HD ikke er ved at være fyldt op ?

Signatur

> Smog: tænkte lige på, om jeg skulle tage og bruge Comodos egen uninstaller, det bliver anbefalet i den tråd, jeg har downloadet. Det er denne tråd:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82264/

Jeg har endnu ikke systemgendannet og er nu i fejlsikret tilstand, jeg kunne jo prøve derfra.

> Hepta: jeg har AVG, Threatfire, MalwareBytes. Det er ikke længe siden, jeg har scannet med dem alle tre, og de finder ikke noget, jeg har selv tænkt på, om det kunne være snavs. Jeg har også fornyig scannet for Rootkits, ingenting fundet.

Der er masser af plads på computeren, jeg fik jo fornylig ryddet op med CCleaner og har nu 31GB fri harddisk.