Saksede lige denne her fra Dagbladet:
“Ifølge tal fra Danmarks Statistik har 44 procent af de 65-89-årige i Danmark aldrig brugt internettet.”
Overraskende ?
God weekend
|
|
|
|
Saksede lige denne her fra Dagbladet: “Ifølge tal fra Danmarks Statistik har 44 procent af de 65-89-årige i Danmark aldrig brugt internettet.”
God weekend |
|
|
|
|
|
Lidt overraskende syntes jeg da. Måske ikke så meget for de der ligger i den “tunge” ende af alders-skalaen, men for “de unge”.... |
|
|
|
|
|
Jeg glæder mig da til at være ” ung” om 10 år men det føles allerede nu ikke helt sådan Men bortset fra det, kunne det være rart med en mere detaljeret statistik, da spændet er ret stort. Måske gemmer de det hos “Dannmarks statistik” ? |
|
|
|
|
|
Lidt ældre ” data”: |
|
|
|
|
|
Jeg syntes nu også der er et ordentlig hop - og de 89-årige må nødvendigvis trække godt ned i statistikken. |
|
|
|
|
|
Og så er der ikke 10 år til hepta, kun 5-6 år hvis man skal tro dit sidste link….. |
|
|
|
|
Jeg stoler aldrig selv på informationer der kommer fra så upålidelig kilde, som ham selv |
|
|
|
|
|
Groucho Marx: “Jeg stoler ikke på statistik - Medmindre jeg selv har manipuleret med tallene”. ‘44%’ ja, men det er jo af en mindre del af befolkningen, så hvor mange procent af hele befolkningen drejer det sig om ? Og den generelle internetadgang har mindre end 20 år på bagen, d.v.s. at de nuværende 65-årige var 45-47 år dengang. Ganske unge sælgere af TV, langer gladeligt apparater uden MPEG-4 over disken. Apparater som ikke duer efter nytår. [ Rettet: 21.10.2011, 12:53 af Thov TeamSpywarefri ]
|
|
|
|
|
|
Han havde også denne- “Nu skal vi ikke forplumre sagen ved at trække fakta ind i den” |
|
|
|
|
|
Han var, som W.C. Fields, ikke uden evner |
|
|
|
|
|
Nej, her er et par stykker fra W.C Fields. “Motion er herligt, disse øvelser vil sætte mig i stand til at øge mit spiritusforbrug med 2-300%” “Det var oppe i Nome, Alaska. Jeg var så letsindig at prøve at stange tænder med en istap. Istappen smeltede, og jeg var nær blevet kvalt” “Jeg vil hellere have to piger på 21, end èn pige på 42” “I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden, og i teorien skulle man kunne fange ål med lasso” |
|
|
|
|
|
Og som rosinen i pølseenden, “Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende” |
|
|
|
|
|
W.C. Fields var guld værd!! Og selvom det ikke har noget med Hepta’s oprindelige indlæg at gøre, så sender jeg også lige et link udarbejdet af familien Raaby - det dækker vist de fleste af hans guldkorn: http://www.raaby.dk/w_c_fields_citater.php hører nok bedre til under “lidt spas” men…. God weekend |
|
|
|
|
|
Sikke i morer jer, er i ikke klar over at dette er et seriøst forum? On topic: Det er da langt mere skræmmende, at høre i radioen, at mange unge IKKE kan finde ud af at bruge diverse onlineformularer, eller i det hele taget kommunikere med offentlige myndigheder online. |
|
|
|
|
|
Det er alderen Fromsej, de har tilsyneladende kun Facebook, spil og andet uforpligtende i hovedet, og formularer er så umådelig kedelige. |
|
|
|
|
|
Tak for god humor Uanset hvor præcise, og brugbare tallene er så er problemerne reelle nok, både med de helt unge, og en del af den lidt ældre generation. Fromsej er inde på noget meget væsentligt synes jeg:
Det store arbejde der gøres hver dag her i Forum har langt større rækkevidde end hvad der foregår her i Forum. En gang imellem ser vi en bruger der har hjulpet en bekendt/kammerat men mon ikke at det foregår langt oftere end vi får at vide ? Og jeg vil da gerne slå et slag for, at flere af os følger Fromsejs “opfordring”. Der er masser af muligheder for at sprede bare lidt af den viden vi opnår herinde i Forum, enten ved direkte hjælp, eller bare meningsudvekslinger.
Lad os aldrig tage Forum for givet. |
|