Jeg skal blot lige høre, om jv16 Power Tools er et program, som I anbefaler til rensning af overflødige filer. Jeg har lige fået et tilbud fra Macecraft for 3 dollars + gratis næste år for deres 2011 udgave. Jeg får tilbuddet som gammel kunde.
Måske har I anbefalet mig det program før, men jeg kan ikke finde tilbage til tråden.
Man skal under alle omstændigheder sige ja til back up når det bliver foreslået, og når programmet spørger om man nu også er sikker på at man vil udføre dit og dat, så lige tænke sig om en ekstra gang.
Men jeg er som almindelig bruger enig med Sander, da Jv16PowerTools kan gøre computeren fuldstændig ubrugelig, og de fleste kan fint bruge Lite udgaven
Tak for jeres svar Endnu engang kan jeg forstå, at det altid er en god idé at spørge først i dette forum, før man kaster sig ud i noget nyt.
>Sander: jeg forstår ikke helt, du skriver, at Lite-udgaven er for alle andre end kyndige brugere, men i nr. 2 svar skriver du, at det kan være indviklet at forstå, og så anbefaler du et andet program. Mener du også, at Lite-udgaven kan være vanskelig at have med at gøre?
Jeg har selv Jv16 Power Tools 2011, men give hepta og Sander ret i, at det program kan være farligt at bruge, hvis man ikke er helt sikker på, hvad man gør. Regmos har dog lavet en god oversættelse af håndbogen til programmet. For uøvede kan programmet være farligt at bruge. Man kan komme ret galt afsted…
Jeg mener dog ikke, at Power Tools Lite er særligt svært at bruge. Det er meget enkelt og sådan set ‘kun’ regcleaneren fra Jv16 Pover Tools - men programmer må siges at være unødvendigt, hvis du i forvejen har CCleaner, som er det bedste og mest sikre oprydnings (optimerings) pogram, som du kan få (endog gratis).
Jeg havde før RegSupreme købt via Spywarefri Shop, og fik automatisk (og helt gratis) overført licensen til Jv16 Power Tools, da regsupreme blev droppet, og jeg har valgt at beholde programmet (og bruge det med forsigtighed).
Du roligt kan nøjes med CCleaner, der er effektivt og yderst sikkert at bruge.
>Sander: jeg forstår ikke helt, du skriver, at Lite-udgaven er for alle andre end kyndige brugere, men i nr. 2 svar skriver du, at det kan være indviklet at forstå, og så anbefaler du et andet program. Mener du også, at Lite-udgaven kan være vanskelig at have med at gøre?
Næh, det var nok mig, der ikke fik formuleret mig helt præcist skriftligt.
Men af de to PowerTools programmer er Lite udgaven nemmest at have med at gøre. Derfor vil jeg anbefale den frem for dens “storebror”, som er mere teknisk og vanskelig at forstå alle afkroge af.
Du kan roligt afprøve Lite udgaven for at se, om det er noget for dig.
Men da CCleaner er let at bruge og ikke har lavet “ulykker”, foretrækker vi normalt at bruge den.
Men det hører vel også med til billedet, at enkelte supportere absolut fraråder enhver form for ” renseprogram”, og mener at de er komplet overflødige
Selv bruger jeg dem kun af ” privatlivsgrunde” da vi er en del der bruger den ene computer, og heriblandt unge mennesker. Og for ikke at spolere min egen nattesøvn, ønsker jeg ikke at vide noget om det i detaljer
Men det hører vel også med til billedet, at enkelte supportere absolut fraråder enhver form for ” renseprogram”, og mener at de er komplet overflødige
Det må være mig du tænker på hepta Jeg har aldrig brugt den slags for behovet har aldrig været der og jeg har da været med siden computerens start. Jeg tror man skal stille sig spørgsmålet: “Hvorfor er det lige jeg vil ha’ den slags programmer”? Hvis det er fordi at computeren er begyndt at fejle eller køre for langsomt, så er det efter min mening ikke den slags programmer du skal ha’. Jeg mener mere der skal en holdningsændring til vedr. det at arbejde med en computer, men det er en helt anden og lang historie som jeg skal spare dig for. På den anden side så må der jo være en grund til at jeg kan ha’ fem gamle XP-putere, der stadig kører fejlfrit og som om de havde “ild i rø...”
Jeg kan se, der er sket noget på tråden, siden jeg sidst var her
Jeg bruger et renseprogram af flere grunde: f.eks. for at fjerne overflødige filer, som er opstået i forbindelse med opdateringer/fjernelse/installation af programmer. Desuden bruger jeg den hjemmeside, der hedder Arkivalieronline, hvor kirkerbøgerne findes op til ca. 1950. Når jeg søger i kirkebøgerne, har jeg fundet ud af, at der bliver lagret mange midlertidige filer, som jeg er nødt til at rydde op i engang imellem. Jeg bruger OTL efter anvisning her fra Spywarefri, som regel fjerner jeg over 1 GB eller mere, hver gang jeg renser. Men problemet er, at jeg også har en netbook med Windows 7 Starter, og dér kan jeg ikke bruge OTl, den låste fuldstændig, og jeg var nødt til at systemgendanne fra fejlsikret tilstand for at få den i gang igen.
Derfor vil jeg have et renseprogram, jeg kan bruge til den computer. Jeg har tidligere brugt CCleaner, men har ikke været helt tryg ved det, jeg synes der i forbindelse med rensning forsvandt en funktion fra min computer, jeg kan ikke huske hvilken. Men jeg kan sagtens have gjort noget forkert. Eller også var årsagen noget helt andet, som jeg ikke var opmærksom på.
Er der noget, jeg skal være opmærksom på, hvis jeg bruger CCleaner, så jeg ikke kommer til at fjerne noget forkert?
Er der noget, jeg skal være opmærksom på, hvis jeg bruger CCleaner, så jeg ikke kommer til at fjerne noget forkert?
Lad være med at ændre på ” Standardindstillinger” som hovedregel.
Sæt Ccleaner til at gemme Cookies i indstillinger, som du ønsker at beholde, eller fjern fluebenet i cookies.
Når du bruger ” Register” så sig altid ja til at lave en “Back up”.
daniella>>
..Jeg mener ikke,at Du skal anvende OTL i dit daglige arbejde,-kun i nødstilfælde og sammen med kvalificeret support,-med mindre Du nøjagtig ved,hvad Du gør.
Jeg er en stor fan af jv16 Power Tools, som jeg praktisk taget altid har brugt - lige siden dengang det var gratis og jævnligt blev opdateret med jv’s personlige oplevelser: hans tid i militæret osv. Det var ren hygge.
Ser ikke noget problem i, at det KAN gå galt, når det aldrig GØR det.
PS! Ccleaner er også godt - men ikke på samme niveau.