Ny Danmarksrekord i hacking via almindelige Websider!
  mo-od
Antal indlæg: 3572

Sådan bliver du hacket via helt almindelige websider

Tro ikke, at almindelige websider, der besøges af mange, behøver at være sikre at besøge. En del troværdige websider. Hvordan hacking via websider finder sted kan du læse i denne artikel fra Copmputerworld:
http://www.computerworld.dk/art/198693?a=rssreader&i=0

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Problemet er jo bare at danskerne VIL IKKE sikre sig ordentlig, for de kan vel ikke blive ved med at være uvidende. Det største problem er, at bare noget er gratis så skal det benyttes, og det ligegyldigt om det dur eller ej. Blot min fem-øre. Tak for dit indlæg mo-od   smile

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hepta
Antal indlæg: 11094

for de kan vel ikke blive ved med at være uvidende

Jeg vil vove at komme med en udokumenteret påstand:

Jo, det kan en meget stor gruppe stadig sagtens wink

Jeg ved ikke hvor meget information om computerbeskyttelse fylder nu om dage i folkeskoler, og på ungdomsuddanelserne men åbenbart ikke nok.

En avisartikel nu og da, og lidt fra TDC, og computerblade rykker nok ikke så meget.

Men jeg tror selv på at der er en meget stor gruppe i befolkningen 30+ som vitterligt ikke har indsigt i problematikkerne, af mange årsager.

30- tror jeg har en meget stor gruppe af unge mænd som enten er ignoranter, eller stadig har denne “udødeligheds tro” på at det rammer ikke mig men måske de andre.

Jeg har selv to unge mænd i familien omkring de 25 som har ovenstående holdning blank stare

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Administrator
Antal indlæg: 4202

Jeg er jo (som alle andre) helt sikker på ikke at blive ramt af “Skidtet”
Derfor kører jeg kun med gratis “Sikkerhed”

PS Ironi kan forekomme.

Signatur

Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !

hans
Antal indlæg: 1952

Et eksempel helt frisk fra fad.

Igår aftes var jeg over ved en ven, som overvejer indkøb af sin første computer nogensinde.

Han har så hørt noget om det der med sikkerhed på computeren. Han har så forhørt sig om sikkerhed hos en af hans andre venner.

Hans anden ven svarede at det skal han ikke spekulere over, det er indbygget i computeren når man køber den.

Så snakkede vi lidt videre om emnet. Han var specielt bekymret for sine penge i banken. Han havde hørt noget om at de kunne blive stjålet fra ham via computeren. Et af hans spørsmål til mig var om hvad jeg har af sikkerhed.
Jeg svarede ham så:
Jeg har jo så et program på computeren, som stort set passer sig selv. Det koster 5-600kr. for det første år. Og de efterfølgende år bliver det lidt billigere. Programmet opdaterer selv uden man selv skal foretage sig noget. ( det der med opdatering måtte jeg lige forklare lidt nærmere, men han forstod det og især hvorfor).

Hans helt klare svar var: Koster det ikke mere ?

Så sådan kan det heldigvis også gå.

Jeg gik hjem med en god mavefornelse om at den er hjemme, så her er den.

Vedhæftede billeder
thumps op.gif
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
  hepta

Bare min mavefornemmelse havde det sådan Hans smile

Men mon ikke at du har en længere varende support foran dig.

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hans

Men mon ikke at du har en længere varende support foran dig.

På fynsk JOW

Men jeg har taget beslutningen om at gå hele vejen med ham. Det gjorde jeg i samme øjeblik, da han svarede: koster det ikke mere ?
Det er en beslutning, som jeg har det godt med.

I det her tilfælde tror jeg at jeg vil nyde hvert sekund jeg kommer til at bruge på det. Kun ham og mig piller ved computeren. Og jeg har hans tillid til at det jeg gør er rigtigt.

Jeg kender ham godt nok til at han er klar over at supporten fra mig, kommer til at foregå i mit tempo, og når jeg har tid. Så det skal nok gå, selv om at supporten selvfølgelig kommer til at omfatte meget mere end sikkerhed.

Kommer til at tænke på at det må være ligesom at få børn (Har ikke nogen selv) men en helt ny lille en.

Han bor 10. min. gang fra min bopæl.

Men han har snakket om det længe, uden rigtigt at bide på.

Redaktør

Det er rigtig godt at du vil hjælpe ham til en god sikkerhed Hans. Jeg gør også hvad jeg kan med venner og bekendte. Synes at det går bedre når de først har været sovset til et par gange - desværre! Men jeg synes faktisk at i det store og hele hopper flere og flere med på vognen, og de er glade for det efterfølgende. Jeg fik en positiv tilkendegivelse i går. Det er glædeligt.

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

hans

Hej perhaps

Vi må nok se i øjnene at vi skal glæde os over når det lykkedes for os istedet for at tænke alt for meget over alt det andet.

Ved godt at det kan være svært, men aligevel.

Jeg er kommet i tanke om at hvis han køber computer inden så længe, så er det Windows 7 der er styresystemet. Jeg er selv vedholdende xp-fan, og kender intet til windows 7.

Men så har jeg spywarefri.dk. Hurra for det.

I tilfældet med min ven ligger Eset og en DNS beskyttelse lige til højrebenet.
Jeg har talt med ham idag igen, og jeg tror s.. at han ved at være mør.

Jeg fortalte ham idag om nogle nørder, som jeg skriver sammen med på internettet, men som svarer på et sprog så jeg kan forstå det wink  wink  wink

Han forstod så at jeg ind imellem nok ville få brug for de der nørders hjælp hen af vejen, så det tegner rigtigt godt.

Hvis han bider på krogen skal jeg nok præsentere ham for jer, når jeg fornemmer at han er klar til det.

hans

@mo-od

Skal jeg oprette en ny tråd angående min ven, eller er du ligeglad question

hepta

Jeg er kommet i tanke om at hvis han køber computer inden så længe, så er det Windows 7 der er styresystemet. Jeg er selv vedholdende xp-fan, og kender intet til windows 7.

Der er da forskelle og visse ændringer fra XP til Windows 7. men med din viden og indsigt, bliver det slet ikke noget problem.

Signatur

hans

Glæder mig at høre hepta smile

mo-od

hans, jeg er inkarneret XP-bruger, så længe det er muligt. Jeg overvejer, at gå direkte fra XP til 8’eren. Du behøver ikke oprette en ny tråd. Vi holder tråden åben til svaret foreligger: om han i sidste ende valgte at lytte til dig!

At oplære og vænne folk til at bruge tilstrækkelig sikkerhed og holde computeren opdateret er en hård kamp. vampire

Tilhængerne af gratis løsninger er mange og får rigelig med spalteplads i computerblade, aviser, på ‘sikkerhedssider’ mv. Smæk blot AVG på og alt er i skønneste orden.

Redaktør

Tilhængerne af gratis løsninger er mange og får rigelig med spalteplads i computerblade, aviser, på ‘sikkerhedssider’ mv. Smæk blot AVG på og alt er i skønneste orden.

Som en direktør for et kendt computerblad sagde til mig: Det er det der sælger vort blad, og det er det eneste som har interesse for mig.

Signatur

smog
Antal indlæg: 3151

Smæk blot AVG på og alt er i skønneste orden.

..Trykkede lige på delete..det sagde Puff..hvor fanden blev min computer af?  big surprise

Signatur

.. You talkin’ to me?

mo-od

hans, har du noget nyt vedrørende din ven, køb af ny computer og sikkerhed på den?