NemID phishet
  Tarzan
Antal indlæg: 187

Det er jo sagt og skrevet zillioner af gange. banker, SKAT o.lign. vil ALDRIG sende en email, hvor de beder om login, om koder, brugernavne eller andet. Når noget kommer på en email, så er det ALTID noget, hvor man skal holde sin sikkerhed oppe, uanset om der er stavefejl eller ej. Hvis bare folk ville forstå, at emails er lige så åbne, som et postkort, og hvem ville skrive sit brugernavn og password til homebanken på et postkort??
Verden VIL bedrages ... og det bliver den så!

Administrator
Antal indlæg: 4202

Verden VIL bedrages ... og det bliver den så!

Jeg er, desværre, ganske enig shut eye

Signatur

Undlad venligst at vedhæfte logs, medmindre du bliver bedt om det !

Redaktør
Antal indlæg: 1860

-Aldrig- er personen (Tobias Tobiasen) bag dette indlæg ikke helt enig i.

http://www.version2.dk/artikel/saadan-lokkede-kriminelle-nemid-logons-fra-8-nordea-kunder-31536

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Redaktør

Nå det funkede så ikke helt i første omgang, men han skriver..

Tobias Tobiasen
30. sep. 2011 - 12.21
  Claus Christensen kunne godt være lidt mere præcis…
“Og så vil Claus Christensen gerne slå fast, at de som altid råder deres kunder til aldrig at give deres loginoplysninger væk, eller reagere på mails, hvor der står, at de skal logge ind på bankens hjemmeside. Den slags mails sender Nordea ikke, lyder det fra Nordea.”

Det er mærkeligt for jeg har mange mails fra Nordea der siger jeg skal logge ind på bankens hjemmeside. Her er seneste eksempel:

“Vi har sendt en mail til dig i Netbank.

Af hensyn til din sikkerhed er der ikke links i denne notifikationsmail. Du skal derfor selv logge på Netbank for at læse din mail fra os.”

Mon ikke Claus mener at de aldrig inkluderer links i de mails de sender?

Signatur

Alting bør gøres så enkelt som muligt, men heller ikke enklere - Albert Einstein

Tarzan
Antal indlæg: 187

Netop vaf! Der er IKKE links med i Nordeas email, ligesom der heller ikke er det i Danske Banks emails, SKAT’s emails osv osv osv. Det forekommer ALDRIG

hepta
Antal indlæg: 11094

Den kloge har jo altid narret den mindre kloge, og det er da dejligt at der er så mange kloge i Forum, da det jo giver basis for, at være med til at opfylde dette:

Den slags sikkerhedsproblemer findes der kun én løsning på: Uddannelse

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Redaktør

Nu har jeg ikke selv netbank, et bevidst fravalg, og mit ærinde i denne tråd er, at prøve at forstå hvordan og hvor det går galt.

Vi er vel alle ømme over vores værdier, og hvordan vi sikrer dem bedst muligt. Har man værdier hjemme, er det en god ide at sikre døre og vinduer. Har man værdier i banken og netbank, er det en god ide, at forstå hvordan man tilgår dem korrekt.

Der er nogle procedurer og sikkerhedsforanstaltninger man skal/bør vide om og følge, for ikke at komme galt afsted.

Signatur

mo-od
Antal indlæg: 3572

her følger lige Computerworlds kommentar ovenpå fishing af NemID - ‘En god teknologi med dumme brugere.’:
http://www.computerworld.dk/art/198295?a=newsletter&i=4151&cid=18&utm_source=security&utm_medium=newsletter&utm_campaign=saadan-fik-danske-bankkunder-laenset-deres-konti-saadan-goer-du-din-windows-hacker-sikker-her-er-sikkerhedens-tre-problemboern-efter-netbank-kup-stoler-stadig-paa-nemid

Redaktør

Diskussionen vil bølge frem og tilbage, hvilket også fremgår af de efterfølgende indlæg, fra ‘hvad sagde jeg’ til ‘brugerne skal tænke sig bedre om’.

Der er vist basis for, at både nem-id og brugere går i tænkeboks.

Signatur

Antal indlæg: 508

Når jeg læser denne tråd går det op for mig, hvorfor manualer ofte / altid indeholder advarsler der er logik for de fleste!

Fx. til mikroovn = Ovnen må ikke benyttes til tørring af mindre dyr gulp
Fx. til fladjern = Må ikke benyttes i kar- eller brusebad oh oh
Fx. til PC = Diskdrevet må ikke bruges som kop- eller flaskeholder shut eye

Så jeg kan bedre forstå hvorfor folk falder for disse mails oh oh . På trods af alle banker skriver i deres betingelser, at alle bankens henvendelser sker skriftligt til adressen wink

Signatur

XXX Dækker når det gælder!