Ja, så skete det. Selvfølgelig gjorde det dèt http://www.version2.dk/artikel/breaking-nemid-hacket-31480
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er otte for meget, og for ofrene, ubehageligt at udsættes for. De eksempler på phishing-mail´s, der har været vist her i forum, synes jeg har været opsat kluntede og gennemskuelige. Med de nye oplysninger her, er der så noget der viser eller tyder på, at bagmændene er blevet dygtigere til at udforme deres phishing-mail´s, eller har der ‘blot’ været tale om et stykke tålmodighedsarbejde fra deres side? |
|
|
|
|
|
En skam, men før eller siden skulle det jo ske. Og man kan nærmest ikke få en mere sikker metode til at beskytte sin netbank end denne - den eneste måde man kan beskytte de 8 nordea brugere er ved at klippe deres internet kabel over. |
|
|
|
|
...Ja,-sikkerheden ligger jo netop hos brugeren selv,-nemlig som i trafikken : se til venstre,-der kommer en svensker,- (der kommer ingen),-se til højre (der kommer ingen).men hvor er det synd…måske halvdelen af månedslønnen.Nogen lærer det nogen gør ikke.Som i com…når den går ned for 3. gang…så lærer man det. |
|
|
|
|
|
Ja, jeg synes det er en vigtig pointe, at de har ændret overskriften fra “NemID hacket” til “NemID phishet”. I første omgang solgte version2 den nemlig som et hacker-angreb, og det er det jo i en vis forstand også, men det er foregået ved, at brugerne selv har afgivet deres NemID-oplysninger. Og så er det jo ikke så underligt, at man har kunnet logge ind på deres bank. Den slags sikkerhedsproblemer findes der kun én løsning på: Uddannelse |
|
|
|
|
|
Her er lige det sidste nye i sagen: http://www.version2.dk/artikel/saadan-lokkede-kriminelle-nemid-logons-fra-8-nordea-kunder-31536 |
|
|
|
|
|
Tak for yderligere information Franthy. Synes det taler for, at det ikke udelukkende har været den rene tankeløshed fra bankkundernes side. Der er god grund til at være på vagt overfor mail´s af den karakter. |
|
|
|
|
|
... men hvem af os ville reagere på en mail som denne herunder? Ville vi ikke straks synes, der var noget fusk over den, når Nordea nu ikke kan stave? Fra: Nordea [mailto:security@nordea.dk] Emnelinje: Pmindelse Indhold: Dette er en hfligheds pmindelse om, at din konto skal verificeres. For at modtage uafbrudt tjenester, skal du kontrollere dine oplysninger med det samme. For at bekrfte din konto, skal du klikke p nedenstende link, logge ind og flge de anvisninger: http://www.netbank.norde a-dk.com/netbank/?servlet/LogonCommon Hilsen, Nordea [ Rettet: 30.09.2011, 12:42 af Perhaps Emeritus ]
|
|
|
|
|
|
Jeg er helt enig i det med stavningen og det er fx en af grundene til, at jeg ikke kan forstå nogen kan lade sig narre af det. Ser man på selve skemaet der skal udfyldes, er de jo næsten identiske, bortset fra et tlf.nr nederst. |
|
|
|
|
Jeg forstår godt hvad det er I mener Men nu er vi altså meget forskellige som mennesker, og ikke alle er stærke når det kommer til det skriftlige. Og en del er måske også mere autoritetstro end de herrer skribenter Nogle er måske endda naive i deres tilgang til andre mennesker, og har ikke forståelse for, at internettet er udbredt til, at fuppe andre godtroende mennesker . Var det ikke cirka 80 % der ikke har tilstrækkelig sikkerhed ? Summa summarum: Der er brug for Spywarefri Forum, og eksistensberettigelsen har aldrig været på et højere niveau end nu i mine øjne. Derudover er det jo altid svært, at sætte sig i andres sted og forstå deres handlemåde God weekend |
|
|
|
|
|
Så længe vi har og benytter æ-ø-å i det danske alfabet, bør det være første parameter for, at noget er galt hvis de ikke optræder i en officiel tekst/henvendelse. |
|
|
|
|
Ja for dig |
|
|
|
|
|
Nu var det ikke myntet på dig eller dit indlæg hepta, men ment som en generel betragtning for hvad man bør være på vagt overfor. |
|
|
|
|
Det gik op for mig da jeg havde læst det anden gang, fordi der var noget jeg ikke kunne få til at passe med et indlæg fra dig, men da var det for sent @ hepta Beklager |
|
|
|
|
|
Alt forladt.. |
|
|
|
|
|
Personligt fatter jeg ikke, man kan ta’ den slags opfordringer alvorligt. Dem der har noget fornuftig at “sige”, kender min adresse, og kan henvende sig der! (I stedet for via E-Mail) |
|