Min computer fryser hele tiden
Antal indlæg: 115

Hej Spywarefri.

Min bærbare computer (Packard Bell) bliver ved med at fryse sig fast efter opstart. Jeg har på fornemmelsen at det er virus, som er skyld i problemet, men umiddelbart har mit virus program (avast!) ikke fundet noget. Jeg hentede først avast, mens problemet har stået på, så det er sket mens jeg kørte med et andet virusprogram med navnet Panda.

Nogen som kan hjælpe mig?

Mvh. Rasmus

hepta
Antal indlæg: 11094

Du har formentlig rester af Panda.
Hent denne uninstaller og kør den hvis du kan :

http://www.pandasecurity.com/resources/sop/UNINSTALLER.exe

Hvis du klikker på ” Numlock” tasten virken den så når computeren er “frossen”. ?

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Hej igen.

Jeg har nu uninstalled Panda helt, men det har umiddelbart ikke virket. Jeg har som sagt en bærbar, og den har ikke NumPad på, så den har naturligvis heller ikke NumLock.

Andre foreslag?

Mvh. Rasmus

hepta

naturligvis heller ikke NumLock.

Den fangede jeg så ikke lige, men det var også mest for at se hvor frossen den var.

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Når en computer fryser skyldes det enten en konflikt eller også en manglende fil. Det er de to mest almindelige årsager og dækker vel 90% af tilfældene. Det skyldes IKKE en virus eller andet malware kan jeg garantere dig for. Har du selv nogen formodning? Kunne være du måske har brugt et af de berygtede programmer for rensning af registreringsdatabasen??

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Pablo
Antal indlæg: 2027

Hvis problemet ikke har været der alt for længe, så prøv med en systemgendannelse.

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

“Frysningerne” sker ikke lige så ofte nu, men de hænder stadig. F.eks. hvis man prøver at overføre en fil til computeren fra en ekstern harddisk, så fryser den.

Problemet har stået på i ca. en uges tid nu.

hepta

Prøv at kør en sfc /scannow

Signatur

Jeg kørte en hurtig sfc /scannow og den gav følgende resultater:

“Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men det var ikke alle filer, der kunne repareres:
Du finder flere oplysninger i CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log, f.eks. C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log”

Når jeg kører C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log, får jeg meldingen “Adgang nægtet”.

hepta

Jeg er lidt i tvivl om en chkdsk vil løse noget som helst i denne situation ?

Eller om en “Repair” var mere relevant ?

Har du en Windows cd ?

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 21397

“Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men det var ikke alle filer, der kunne repareres

Det er en rigtig dårlig information, nærmest værst tænkelig, og stemmer egentlig godt overens med det jeg skrev tidligere i denne tråd. Jeg ville formatere, slet ingen tvivl her - desværre shut eye

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

Jeg har ingen Vista-cd, som er det operative system bærbaren kører lige nu. Tilgengæld har jeg mulighed for at få installeret Windows 7 på den, er det den sidste mulighed?

Jeg har ingen Vista-cd, som er det operative system bærbaren kører lige nu. Tilgengæld har jeg mulighed for at få installeret Windows 7 på den, er det den sidste mulighed? Men når man installerer Windows 7, vil alle filer så ikke blive slettet? Er der nogen chance for at filerne ikke bliver slettet?

Mvh. Rasmus

hepta

Windows 7 installation må andre svare på.

Men jeg mener at du burde køre en “Recovery” og dermed gendanne til fabriksindstillinger.
Det er muligvis noget med ALT + F 10 eller 11 ved opstart ?

Hvis du ønsker vejledning til Windows 7 installation så vent på kavalleriet idet jeg formoder du opfylder kravene til Windows 7 hardware mæssigt.

Signatur

Pablo
Antal indlæg: 2027

Jeg synes stadig, du skal forsøge dig med en systemgendannelse - det er jo ganske ligetil.

Når man har bøvl med computeren, er det ALTID en god idé at vælge de nemmeste løsninger først.
På den måde kan man spare virkelig meget tid.

Du KAN godt installere Windows 7 oveni Vista, men resultatet bliver sjældent optimalt
- og da slet ikke, hvis der er tale om en Vista med fejl i. Så det vil jeg ikke anbefale.

PS! I øvrigt er Windows 8 jo lige på trapperne, så hvis du vil forny systemet, så vent da hellere på den.
Windows 7 byder ret beset ikke på de store forandringer, men med Windows 8 har Microsoft virkelig oppet sig.

Signatur

I bestyrelsen for min tilværelse er jeg nu kommet ind som suppleant. - Jens Smærup Sørensen

@Pablo

Systemgendannelsen kører kun 3 - 4 dage tilbage, og problemet har stået på i mindst 1½ uges tid nu.

@Hepta

Jeg tror at en “Recovery” vil være en god løsning, og så måske evt. installere Windows 7 eller 8 oveni.

Mvh. Rasmus