Min bærbare computer (Packard Bell) bliver ved med at fryse sig fast efter opstart. Jeg har på fornemmelsen at det er virus, som er skyld i problemet, men umiddelbart har mit virus program (avast!) ikke fundet noget. Jeg hentede først avast, mens problemet har stået på, så det er sket mens jeg kørte med et andet virusprogram med navnet Panda.
Jeg har nu uninstalled Panda helt, men det har umiddelbart ikke virket. Jeg har som sagt en bærbar, og den har ikke NumPad på, så den har naturligvis heller ikke NumLock.
Når en computer fryser skyldes det enten en konflikt eller også en manglende fil. Det er de to mest almindelige årsager og dækker vel 90% af tilfældene. Det skyldes IKKE en virus eller andet malware kan jeg garantere dig for. Har du selv nogen formodning? Kunne være du måske har brugt et af de berygtede programmer for rensning af registreringsdatabasen??
“Frysningerne” sker ikke lige så ofte nu, men de hænder stadig. F.eks. hvis man prøver at overføre en fil til computeren fra en ekstern harddisk, så fryser den.
Jeg kørte en hurtig sfc /scannow og den gav følgende resultater:
“Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men det var ikke alle filer, der kunne repareres:
Du finder flere oplysninger i CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log, f.eks. C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log”
Når jeg kører C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log, får jeg meldingen “Adgang nægtet”.
“Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men det var ikke alle filer, der kunne repareres
Det er en rigtig dårlig information, nærmest værst tænkelig, og stemmer egentlig godt overens med det jeg skrev tidligere i denne tråd. Jeg ville formatere, slet ingen tvivl her - desværre
Jeg har ingen Vista-cd, som er det operative system bærbaren kører lige nu. Tilgengæld har jeg mulighed for at få installeret Windows 7 på den, er det den sidste mulighed?
Jeg har ingen Vista-cd, som er det operative system bærbaren kører lige nu. Tilgengæld har jeg mulighed for at få installeret Windows 7 på den, er det den sidste mulighed? Men når man installerer Windows 7, vil alle filer så ikke blive slettet? Er der nogen chance for at filerne ikke bliver slettet?
Jeg synes stadig, du skal forsøge dig med en systemgendannelse - det er jo ganske ligetil.
Når man har bøvl med computeren, er det ALTID en god idé at vælge de nemmeste løsninger først.
På den måde kan man spare virkelig meget tid.
Du KAN godt installere Windows 7 oveni Vista, men resultatet bliver sjældent optimalt
- og da slet ikke, hvis der er tale om en Vista med fejl i. Så det vil jeg ikke anbefale.
PS! I øvrigt er Windows 8 jo lige på trapperne, så hvis du vil forny systemet, så vent da hellere på den.
Windows 7 byder ret beset ikke på de store forandringer, men med Windows 8 har Microsoft virkelig oppet sig.