...Kaspersky har som default ikke sat flueben i ruden “opdateringen er fuldført”.I stil med Eset synes jeg det er en god ting at få sat sit flueben der.
Gør således:
I KIS > “indstillinger” > postkassen øverst > “beskeder” > “Aktiver hændelsesbeskeder” (her
er flueben) > “indstillinger” > flueben i “opdateringen er fuldført”.
Herefter vil man få beskeden “opdateringen er fuldført” nederst i højre hjørne og slipper for at kontrollere opdateringsstatus. Med henvisning til: http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/82241/
Jeg har afprøvet en hel del sikkerhedsprogrammer her i den senere tid, og jeg mener, at de fleste gør det. Men i K.I.S, som er vores “faste” sikkerhedsprogram, skal funktionen pudsigt nok slås til. Jeg troede faktisk ikke, at det havde funktionen, siden man ikke fik beskeden, når det havde opdateret.
Det kan da være en god ide lige at løbe alle “Beskedindstillinger” igennem hvis man gerne vil følge med i hvad K.I.S foretager sig.
Man skal bare passe på hvor man vinger af
I tidligere versioner ændrede K.I.S jo farve til Gul eller Rød hvis noget var galt, herunder manglende opdateringer men jeg mener ikke at det sker i K.I.S 2012 ?
I tidligere versioner ændrede K.I.S jo farve til Gul eller Rød hvis noget var galt, herunder manglende opdateringer men jeg mener ikke at det sker i K.I.S 2012 ?
Nej, det kan du forresten godt have ret i. Ifølge 2012-manualen skulle programmet stadig ændre farve alt efter status, men da vi kom tilbage fra sommerferie, og pc’erne derfor ikke var blevet opdaterede i et par uger, havde de alle alligevel den grønne farve.
I 2011’eren skulle der kun 1-2 dage, så skiftede programmet farve.
Gad vide, om det er en “forglemmelse”, for det er da ret væsentligt, om programmet er opdateret eller ej.
Det er jo et godt spørgsmål men nu har jeg prøvet at deaktivere automatiske opdateringer for at se hvad der sker.
Jeg får jo jævnligt pop ups med at jeg har deaktiveret dem, men ingen farveændring endnu, ligesom hos dig.
Signaturdatabaserne er da stadig en væsentlig del af beskyttelsen, som du også er inde på, så mystisk er det.
Jeg tror ikke at jeg lægger et spørgsmål i Kaspersky Forum da de har det med at slette mine indlæg, eller via PM give mig besked på at opføre mig ordentligt
...det eneste som jeg har set foreløbig er under “opdatering” noget lignende som “programmet mangler opdateringer”,-altså ikke i selve hovedruden.
Nu mens vi taler om det.. sådan lidt offtopic side 72 i PDF:
“Regelmæssig opdatering kræver en aktiv licens til brug af programmet.Hvis der ikke er installeret en licens kan der kun opdateres een gang”.Jeg havde prøvetid 90 dage…og kun een gang opdatering.Vist godt jeg har købt licens.
Og videre: “For at opdage nye trusler i tide skal du opdatere databaser og programmoduler regelmæssigt”. Med eller uden licens
Regelmæssig opdatering kræver en aktiv licens til brug af programmet.Hvis der ikke er installeret en licens kan der kun opdateres een gang”.Jeg havde prøvetid 90 dage…og kun een gang opdatering.Vist godt jeg har købt licens
En ” Prøvelicens” er jo også en licens
Og videre: “For at opdage nye trusler i tide skal du opdatere databaser og programmoduler regelmæssigt”. Med eller uden licens
Ja, E.K blev spurgt om han troede, at beskyttelsen med Signaturdatabaser(nu er det med at passe på med for mange bér) snart ville være fortid.
Og hans svar var vist noget i stil med at der også fremover ville være signaturdatabser, som vi kender det nu, kombineret med moderne Cloud beskyttelse, og Heuristic beskyttelse.
Men jeg prøver nu alligevel i et par dage ikke at hente opdateringer for at se om K.I.S bliver hysterisk, og om jeg bliver Stutteri indehaver
Ok…Ja det er det vist..
...holder nu skarpt øje med den lille Kaspersky gadget på skærmen. Gad vide om den virker.
I øvrigt “Postkasse”>“visning” har jeg sat flueben i “animer ikonet på proceslinjen,når der udføres opgaver”. Der var heller intet flueben.
Men jeg prøver nu alligevel i et par dage ikke at hente opdateringer
...ja det kan du da;men udføres dette ikke automatisk fra Kaspersky’s server
holder nu skarpt øje med den lille Kaspersky gadget på skærmen. Gad vide om den virker.
I øvrigt “Postkasse”>“visning” har jeg sat flueben i “animer ikonet på proceslinjen,når der udføres opgaver”. Der var heller intet flueben
Det har du da vist nok ret i.
Lidt sjov beslutning at undlade det fra Kasperskys side da ikke alle har Kaspersky ikonet i Proceslinjen.
Men her virket “Gadtet” fint, og den snurrer lystist når der er en opdatering i gang.