Så smuttede der alligevel et snapshot:
klikker man på detaljer får man lidt bonus info hvis man skulle ønske det
|
|
|
|
Så smuttede der alligevel et snapshot: klikker man på detaljer får man lidt bonus info hvis man skulle ønske det |
|
|
|
|
|
Mange gode råd, tak for disse. |
|
|
|
|
|
Så vidt jeg ved er forklaringen, at de valgte porte er dem der normalt bruges til at gå, på nettet,via browserere og e-mailprogrammer. Og det er jo så modulerne Mailantivirus, Antispam,og Web antivirus der klarer det i første omgang. Man kan jo så selv tilføje, og slette porte hvis man har et ønske om det, og man kan redigere i hvilke programmer der skal holdes øje emd på ALLE porte. Skulle det ske at noget sniger sig ind er der jo så igen andre moduler der tager over, som bagtropper, og forhindrer skadelig aktivitet. Det er en af fordelene ved K.I.S, at den er sat op så den er nemmest muligt at bruge for almindelige brugere, og ” nørderne” kan få lov at sætte den meget stramt op. At jeg så ikke altid er enige med Kaspersky i deres default indstillinger er jo en anden sag. Jeg håber at andre retter mig hvis jeg tager fejl her |
|
|
|
|
|
Jeg tror at det var i “K.I.S 8”, at man ændrede Firewallen væsentligt, så man ikke længere kunne sætte den til ” Stealth mode”, men Firewallen blev mere ” selvtænkende”. Når man så gik ind på “Shields up” og testede med “portscanninger” fik man ved første scan blandede resultater med lukkede, åbne, og delvis åbne porte. Hvis du tester med K.I.S 2012 får du alle porte i “Stealth mode”( All serviceports) ved første scan. https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Jeg prøvede så også lige med den anden computer hvor jeg lige nu har “AVG Internet Security 2012”, og her fik jeg samme resultater som med K.I.S 2012 Jeg mener ikke at sådanne “portscantest” er væsentlige mere for sikkerhedens skyld. Hvad siger andre om det ? |
|
|
|
|
|
Hvis jeg husker rigtigt Tarzan, så er der vist noget med at du godt kan lide selv at sætte Firewallen op ? Der er så en hel del her, på engelsk: |
|
|
|
|
|
Opret en Kaspersky konto: Jeg ved godt at jeg nævner det i næsten hver eneste Kaspersky tråd her i Forum, men det er stadig i mine øjne en rigtig god ide, at oprette en “Kaspersky konto”. Først og fremmest bør man gemme en kopi af ” Aktiveringskoden” ( ikke licensen) på ens konto. Den er rar at have hvis man ikke har købt en Box version, eller gennem Spywarefri shop. Kaspersky Lab kan i nogle tilfælde redde en ud af suppedasen hvis den er blevet væk, og man skal bruge den efter en Formattering, eller har købt ny computer. Men lad være med at sats på det, og der kan godt gå et stykke tid med det. Derudover er det nemt at tilmelde sig eventuelle “Nyhedsbreve” der måske kunne have interesse. Og så kan Support foregå gennem kontoen , som gemmer sagsakterne. Mange er fint tilfredse med at installere K.I.S / K.A.V, og bare det kører er det fint. |
|
|
|
|
Tak for linket, så skal der nærstuderes. Og ja, Hepta, jeg vil meget gerne selv sætte firewallen op (det er nærmest blevet en hobby!) |
|