K.I.S 2012- mine indstillinger
  hepta
Antal indlæg: 11094

Ligesom med K.I.S 2011 forstår jeg ikke helt Kasperskys politik angående default indstillinger i programmet.

Vel vidende at det er indstillet så flest mulige brugere finder det nemmest og funktionelt.

Jeg er bare ikke helt enig grin

I Webantivirus er der af uransagelige årsager ikke sat flueben i “Bloker farlige Websteder” i ” Sikker surfing”. Det har jeg ændret.

Og ligeledes i “Webantivirus”- ” URL-adresser der er tillid til”.
Jeg mener absolut ikke at det bør være muligt at sætte flueben i “Skan ikke internettrafik i URL adresser der er tillid til”.

Hvordan kan man have tillid til en URL adresse ?

Vedhæftede billeder
Bloker farlige websteder.jpgURL adresser der er tillid til.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hepta

I ” Programkontrol” er der sat flueben i ” Hav tillid til programmer med Digital Signatur”

Hvordan kan man have det når man ved at de bliver stjålet, og også forfalsket så vidt jeg ved ?

Vedhæftede billeder
Programkontrol digital signatur.jpg
Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

hepta

I “Skanningindstillinger” er der som default sat flueben i ” Udfør regelmæssig Rootkitscan”.

Den første skan udføres cirka 15 min efter opstart af computeren, og den næste cirka 24 timer derefter hvis computeren er tændt.

Fint nok, men der er nogle computere hvor det sløver en hel del så det skal man lige være opmærksom på, selv om det er hos ganske få.

Vedhæftede billeder
Rootkit scanning.jpg
Signatur

hepta

I ” Kompabilitet” kan det være en fordel at sætte flueben i:

” Afstå ressourcer til andre Applikationer”

ligesom det var i K.I.S 2011.

Vedhæftede billeder
Kompabilitet.jpg
Signatur

hepta

I ” Proaktivt forsvar” mener jeg at den er gal igen da der som default er sat flueben i:

“Programmer der er tillid til”

” Programmer med Digital Signatur”

Vedhæftede billeder
Proaktivt forsvar digital signatur.jpg
Signatur

hepta

Det er så mine personlige kommentarer, og indstillinger, og altså ikke ” officiel Kaspersky politik”  wink

Og jeg hører da gerne hvis jeg er helt gal på den på nogle områder.

Signatur

hepta

Der smuttede et link:

http://support.kaspersky.com/kis2011/settings/webav?qid=208281828

Signatur

Redaktør
Antal indlæg: 21397

Meget fin tråd med flere gode råd. (thumbs up)  smile

Signatur

“Kræften er mit livs sværeste kamp. Jeg vil håbe, for håbet dør aldrig. Jeg vil kæmpe, for selv en svag kamp er bedre end ingen kamp.”

smog
Antal indlæg: 3151

...Alletiders hepta

Vedhæftede billeder
images.jpg
Signatur

.. You talkin’ to me?

Antal indlæg: 165

Fin vejledning. Der er også dømt “tommelfingrene op” herfra (hvilke skal jeg vælge - jeg har ti af dem?).

hepta

Tak for de pæne ord, uanset antal af tommefingre grin

Hvis det har interesse så lad os da bygge videre på tråden med tips og tricks fra Jer andre også, som uden tvivl også har noget I mener er gode tips.
Jeg finder nok på lidt mere også hen ad vejen.

Vedhæftede billeder
images.jpg
Signatur

hepta

I “Indstillinger”- “Rapporter og diskplads” kan det være en fordel at have sat flueben i ” Log hændelser der ikke er afgørende”.

Specielt i perioder hvor man ahr en fornemmelse af at K.I.S foretager sig noget man ikke er helt enig i smile
Jeg har indimellem oplevet at jeg fik en bedre ledetråd ved at kigge i rapporter når det flueben var sat.

Vedhæftede billeder
rapporter.jpg
Signatur

hepta

Gad vide hvornår jeg lærer at læse korrektur, og holder op med at bytte rundt på bogstaverne shut eye

Signatur

hepta

En god ting man kan gøre hvis man har fået pillet lidt for meget ved diverse indstillinger i K.I.S, og leget “Karl Smart” kunne være at klikke på ” Gendan” nede til venstre i programvinduet under “Indstillinger”.

Indstillinger gendannes til “Default”, med mulighed for at ændre detaljerne inden.

Det er noget nemmere end afinstallere, og genindstallere.

Men når K.I.S virkelig driller, eller sløver computeren så mener jeg at en G.S.I er et superværktøj:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/76407/

Helt uskadeligt og hurtigt, og som bonus får man en mængde oplhysninger om ens computer samlet et sted.

Vedhæftede billeder
Gendan.jpg
Signatur

hepta

Jeg vil da også anbefale at man bruger ” Værktøjer”, som en ekstra hjælp til indstillinger på pcen.

Rescue disk kan i situationen hvor man ikke har andre muligheder være guld værd:

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282142

Men de andre “Værktøjer” er nu også ganske udmærkede synes jeg.

Vedhæftede billeder
værktøjer.jpg
Signatur

hepta

K.S.N er blevet væsentligt forbedret i 2012, og jeg kan ikke finde nogen argumenter for ikke at deltage i det samarbejde.

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208284365

Og det lille trick med at man f.eks kan højreklikke på en set-up fil, og vælge ” Kontroller omdømme i K.S.N ” synes jeg er et fint tiltag, og samtidig kan man så vælge ” Scan for Vira”  (det er jo ikke noget nyt).

Man får selvfølgelig ikke den endegyldige sandhed men et fingerpeg, og jeg har faktisk oplevet at få beskeden:

” ingen andre KSN deltagere har brugt dette program ”

Vedhæftede billeder
omdømme.jpg
Signatur