Ligesom med K.I.S 2011 forstår jeg ikke helt Kasperskys politik angående default indstillinger i programmet.
Vel vidende at det er indstillet så flest mulige brugere finder det nemmest og funktionelt.
Jeg er bare ikke helt enig
I Webantivirus er der af uransagelige årsager ikke sat flueben i “Bloker farlige Websteder” i ” Sikker surfing”. Det har jeg ændret.
Og ligeledes i “Webantivirus”- ” URL-adresser der er tillid til”.
Jeg mener absolut ikke at det bør være muligt at sætte flueben i “Skan ikke internettrafik i URL adresser der er tillid til”.
Hvis det har interesse så lad os da bygge videre på tråden med tips og tricks fra Jer andre også, som uden tvivl også har noget I mener er gode tips.
Jeg finder nok på lidt mere også hen ad vejen.
I “Indstillinger”- “Rapporter og diskplads” kan det være en fordel at have sat flueben i ” Log hændelser der ikke er afgørende”.
Specielt i perioder hvor man ahr en fornemmelse af at K.I.S foretager sig noget man ikke er helt enig i
Jeg har indimellem oplevet at jeg fik en bedre ledetråd ved at kigge i rapporter når det flueben var sat.
En god ting man kan gøre hvis man har fået pillet lidt for meget ved diverse indstillinger i K.I.S, og leget “Karl Smart” kunne være at klikke på ” Gendan” nede til venstre i programvinduet under “Indstillinger”.
Indstillinger gendannes til “Default”, med mulighed for at ændre detaljerne inden.
Det er noget nemmere end afinstallere, og genindstallere.
Men når K.I.S virkelig driller, eller sløver computeren så mener jeg at en G.S.I er et superværktøj:
Og det lille trick med at man f.eks kan højreklikke på en set-up fil, og vælge ” Kontroller omdømme i K.S.N ” synes jeg er et fint tiltag, og samtidig kan man så vælge ” Scan for Vira” (det er jo ikke noget nyt).
Man får selvfølgelig ikke den endegyldige sandhed men et fingerpeg, og jeg har faktisk oplevet at få beskeden:
” ingen andre KSN deltagere har brugt dette program ”