Er der nogen der har kommentarer til dette ???
Gælder det kun for TDC kunder ???
Denne guide hjælper dig med at afhjælpe problemer med langsomme sideskift i din web-browser.
Du oplever
Der går konsekvent ca. 2 sekunder, hver gang en ny hjemmeside indtastes i browser - i nogle tilfælde op til 20 sekunder.
Årsag
I din router er der indbygget en midlertidig hukommelse til navnegenkendelse af hjemmeside, en såkaldt DNS-cache. Windows vil altid benytte denne funktion, men i tilfælde hvor dette bevirker, at det tager længere tid end normalt at søge hjemmesider frem i f.eks. Internet Explorer, kan du løse problemet.
Løsning på problemet
Windows XP:
1.Åbn Kontrolpanel.
2.Åbn Netværksforbindelser.
3.Højreklik på din internetforbindelse (hedder typisk LAN-forbindelse) og vælg Egenskaber.
4.Dobbeltklik på Internetprotokol TCP/IP i listen.
5.Nederst i billedet sætter du nu prik i Brug følgende DNS-serveradresser:
6.Indtast nu 194.239.134.83 i feltet Foretrukken DNS-server.
7.Indtast derefter 193.162.153.164 i Alternativ DNS-server.
8.Tryk OK og OK igen.
Windows Vista:
1.Åbn Kontrolpanel.
2.Åbn Netværk og Internet.
3.Åbn Netværk og Delingscenter.
4.Vælg Administrer Netværksforbindelser i venstre side.
5.Højreklik på din internetforbindelse (hedder typisk LAN-forbindelse) og vælg Egenskaber.
6.Dobbeltklik på TCP/IPv4 (Internetprotokol v. 4) i listen.
7.Nederst i billedet sætter du nu prik i Brug følgende DNS-serveradresser:
8.Indtast nu 194.239.134.83 i feltet Foretrukken DNS-server.
9.Indtast derefter 193.162.153.164 i Alternativ DNS-server.
10.Tryk OK og OK igen.
Windows 7:
1.Åbn Kontrolpanel.
2.Åbn Netværk og Internet.
3.Åbn Netværk og Delingscenter.
4.Vælg Rediger indstillinger for netværkskort
5.Højreklik på din internetforbindelse (hedder typisk LAN-forbindelse) og vælg Egenskaber.
6.Dobbeltklik på TCP/IPv4 (Internetprotokol v. 4) i listen.
7.Nederst i billedet sætter du nu prik i Brug følgende DNS-serveradresser:
8.Indtast nu 194.239.134.83 i feltet Foretrukken DNS-server.
9.Indtast derefter 193.162.153.164 i Alternativ DNS-server.
10.Tryk OK og OK igen
Jeg bruger normalt Clear Cloud DNS, og går altså på nettet af en lille omvej.
Og det har længe irriteret mig uanset hvilken browser, og sikkerhedsprogram, jeg anvendte, så var dedr visse sdier at besked kom ende tilo venster ” venter på svar fra….” visse sider måtte jeg opgive at komme ind på.
Jeg gik så på forum her til aften for at oprette en tråd om mit problem, og mine øjne faldt lige over din her.
Jeg har deaktiveret Clear Cloud DNS halløjet, og tastet oplysningerne ind som beskevet, og browseren drøner ind på enhver hjemmeside stort set uden ventetid.
Jeg er TDC kunde, og jeg aner ikke om det gælder kunder andre steder da jeg ikke kan forklare det tekniske i det. Men virker det gør det
Hvor er det bare SUPER SUPER dejligt, at jeg “faldt over” dit indlæg. Jeg har forsøg den sidste uges tid, at løse mit meget irriterende problem, netop med den langsomme sideskift i min webbrowser.
Min webbrowser har været utrolig “tung at danse” med og nu er det en sand fornøjelse !
Jeg tester lidt DNS-servere. Denne http://www.dnsadvantage.com/ er meget hurtig her hos mig. De har en server stående i Holland, hvilket jo er tæt på min destination Sønderborg
Preferred DNS server address for DNS Advantage is:
156.154.70.1
Alternate DNS server address for DNS Advantage is:
156.154.71.1
We’ve teamed up with trusted third-party security experts to keep real-time block lists (RBL) of harmful websites (i.e. phishing sites, malware sites, spyware sites, excessive advertising sites, etc.). We will warn you when you attempt to access a site containing potentially threatening content based on the RBL that are updated daily.
Ja, det lyder interessant. Jeg holder et vågent øje med dem.
Det her er godt nok en gammel tråd. Jeg er TDC Kunde og har med interesse læst heptas svar af 31/3 2011.
Mit spørgsmål er om man kan afinstallere Clear Cloud (ophører alligevel 1/10 2011), indtaste de ændringer som beskrevet af TDC og have samme effekt, som jeg har nu med Clear Cloud? Det er godt nok meget længe siden Clear Cloud har reageret ved surfing på Nettet.
Mit spørgsmål er om man kan afinstallere Clear Cloud (ophører alligevel 1/10 2011), indtaste de ændringer som beskrevet af TDC og have samme effekt, som jeg har nu med Clear Cloud?
Det tror jeg ikke på (altså det med hastigheden), men man kan selvfølgelig teste med DNSBench.
Jeg ville vælge Norton DNS, hvis jeg var dig og indsætte 198.153.192.1 som første server og 198.153.194.1 som anden server. Det gør sideskift hurtige samtidig med at du tilføjer et lag sikkerhed.
Det tror jeg ikke på (altså det med hastigheden), men man kan selvfølgelig teste med DNSBench.
Jeg har nu igen prøvet med den Flemming C henviser til. og med Norton DNS, og endelig den som TDC automatisk giver mig.
Førstepladsen går faktisk til TDC´s alternative server fra Flemming C´s link
og på andenpladsen kommer Nortons DNS
og endelig tredjepladsen den som TDC automatisk giver mig, og den bliver jeg direkte frarådet at bruge i DNS Benchmarktesten
Jeg oplever ikke selv den store forskel på Nortons DNS og TDC´s alternative men jeg oplever en klar forskel når jeg bruger TDC´s automatisk tildelte DNS.
Og tallene, hvis jeg forstår dem ret, giver mig medhold.
Vedhæftet fra DNS Benchmark test fra testen af TDC´s alternative server.
Du kan ikke bruge Benchmark programmet sådan som du gør. Der ligger tusindevis af DNS i databasen, men de peger alle mod servere i udlandet. Jeg skal forklare på et senere tidspunkt hvordan du går, så kan du faktisk se hvem der er hurtigs i brøkdele af sekundt, og selvfølgelig først efter at du har tilføjet danske DNS. Den TDC-server du henviser til er jo den eneste danske, men du skal se når man tilføjer andre danske og nordtyske, så sker der ting og sager. Jeg går ud fra vi kun snakker hastighed og ikke sikkerhed.