K.I.S 2011 Opgradering & Indstillinger
  hepta
Antal indlæg: 11094

Det er såmænd bare mit bud på indstillinger, som måske kan hjælpe nogle K.I.S brugere.
Men en facitliste er det ikke ment som smile

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Antal indlæg: 165

Selvfølgelig ikke, og det skriver du også undervejs i vejledningen. Men du kommer med dine egne erfaringer ved de forskellige indstillingsmuligheder, og det synes jeg er fint.

Jeg har en lille tilføjelse mht. firewall’en: Hvis man har flere pc’er på lokalnetværket, og man gerne vil have dem til at kunne “se hinanden” ved fil- og printerdeling, skal der ændres på en enkelt indstilling. Under ‘Settings -> Firewall -> Settings -> Networks’ skal ‘Status’ ændres fra ‘Public network’ til ‘Local network’.

Vedhæftede billeder
Unavngivet.jpg
Klik miniature for at se billede i fuld størrelse
  hepta
Antal indlæg: 11094

Fint, lad os endelig få flere gode tilføjelser fra dig, og andre kompetente K.I.S brugere smile

Signatur

At fejle er menneskeligt, men hvis viskelæderet bliver slidt op før blyanten, er der noget galt

Antal indlæg: 165

Okay, du får en med det samme, for jeg glemte lige at fortælle, at man kun skal ændre til ‘Local network’ på den nederste linie i ovenstående screendump - altså den linie, der omhandler pc’ens netkort. Den øverste linie skal forblive på ‘Public network’.