kan ikke skubbe ekstern Hdd ud, prøvet formateret.
  Snuw
Antal indlæg: 1

Hej jeg har to problemer som bekymrer mig meget.

1:
Før i tiden trykkede jeg på sikker fjernelse af hardware, og valgte “Skub FreeAgent Go ud”(min ekstern usb-drevne Seagate harddisk).
I øvrigt var enheden vist som en eksterne enhed, og ikke under Harddiskdrev(mener jeg at huske, men er ikke 100% sikker).

Nu, når jeg vælger det, kommer windows 7(32bit) med følgende:

“Der opstod et problem under forsøg på at skubbe USB-lagerenhed ud.

[gul advarselstrekant] Enheden er i øjeblikket i brug. luk alle programmer eller vinduer, der muligvis bruger enheden, og prøv derefter igen.”

harddisken ligger i denne computer under “Harddiskdrev”.
jeg mener at have formateret drevet, men kan ikke huske om jeg lod den gøre sig færdig, eller om jeg afbrød..
jeg er bekymret for, at jeg skal miste data på min eksterne, hver gang jeg hiver den ud mens pc’en er tændt. har i et bud?

2: Det er kun nogle af mine ting, som jeg kan kopiere over til min pc, fra min eksterne. Jeg mener problemet omhandler skrivebeskyttede filer, “ejer” /brugerrettighed/? osv..
selvfølgelig er jeg ejer af min egen eksterne harddisk, men hvorfor må jeg fx ikke overføre Hele min skolemappe fra hdd til pc?

De blandede data har været i kontakt med vista 32 bit, windows 7 beta, vista buisness 32 bit, og bruges nu på windows 7 32 bit. Dataene har været under data recoverey(hvilket jeg ikke ser som en årsag til problemet, da problemet var der før.)
kan i hjælpe?? jeg er fuldstændig på bar bund, og kan ikke komme ud af dette problem.

På forhånd tak for hjælpen:)

Administrator
Antal indlæg: 55697

Velkommen til Spywarefri. smile
Når du får besked om at disken er i brug, har du da nogle mapper åbne?
Det behøver ikke at være på den eksterne disk.

Du skal overtage ejerskab af mapperne du vil kopiere, præcis hvordan man gør det i Win 7 ved jeg ikke.

Signatur

qui potest, obligatur

Nierne bomaye - You’ll never walk alone

Kaffen er drukket
Kassen er lukket
Støtten gør mere nytte
Hos de små og forknytte
Børns vilkår
Hospitalsklovne

Redaktør
Antal indlæg: 21427

“Der opstod et problem under forsøg på at skubbe USB-lagerenhed ud.

[gul advarselstrekant] Enheden er i øjeblikket i brug. luk alle programmer eller vinduer, der muligvis bruger enheden, og prøv derefter igen.”

Du må aldrig fjerne din eksterne enhed når du får denne info. Du skal prøve igen senere eller hvis det stadig ikke er muligt lukke computeren ned og derefter fjerne den eksterne enhed.

Redaktør
Antal indlæg: 4322

Uanset hvor omhyggelig man er med ‘Sikker fjernelse..’, kan der være efterladte rester af USB-enheder som ligger og blokerer.
Ikke alene er nogen skjulte, men sandelig om ikke også der findes skjult-skjulte.

Programmet USBDeview http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html hiver dem alle frem i lyset, og de overflødige kan fjernes.
(Dem med ‘YES’ under ‘Safe to uninstall’).

Jeg har programmet EjectUSB http://helpdeskgeek.com/free-tools-review/cannot-safely-remove-usb-drive/ liggende på alle USB-nøgler og eksterne harddiske.
Giver Windows ikke frivilligt slip, så kører jeg EjectUSB - forudsat at alt som kunne tænkes at benytte enheden, er lukket ned.

Indtil videre er det gået godt hvergang smile